/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Oversættelse af engelsk opskrift
Fra : Camillasmoster
Vist : 2198 gange
300 point
Dato : 16-09-05 10:48

Hejsa

Jeg håber, der er nogne, der kan oversætte denne opskrift for mig

Baby mokkasiner

In just about an hour or so, make two, four or six of these adorable baby
"driving" moccasins. Accented with' knotted leather lacings, they're designed by Jean Guirguis.

SIZES
To flt sizes 6-12 months. For a smaller size (3-6 months) Uge Olle size smaller needles.

KNITTED MEASUREMENTS
. Sole is 41f2"/11.5cm lang and shoe is 1'12 "/4cm deep at instep

MATERIALS
. I 40z/113g skein (each approx 125yd/114m) of Brown Sheep Yarn Co. Lamb's Pride Bulky (wool/mohair) in #M-1O5 pink (A), #M-57 blue (B) or #M¬110 orange (C) "
. One set (5) size 10 (6mm) dpn or size to obtain gauge
. lyd/1m of leather laces in desired color

GAUGE
12 sts and 18 rows to 4"/lOcm over St st using size 10 (6mm) dpn.
Take time to check gauge.

SOLE
With 2 dpn, beg at hee1 end, with desired color, cast on 5 sts.
Row I (RS) Knit.
Row 2 Pur!.

Row 3 Kl, Ml, kl, Ml, kl, Ml, k2-8 sts. Work 3 rows even.
Row 7 Kl, k2tog, k2, k2tog, kl-6 sts. Work 3 rows even.
Row II K2, Ml, k2, Ml, k2-8 sts. Work 1 roweven.
Row 13 K3, Ml, k2, Ml, k3-1O sts. Work 5 rows even.
Row 19 K2, k2tog, k2, k2tog, k2-8 sts. Work 1 roweven.
Row 21 Kl, k2tog, k2, k2tog, kl 6-sts. Work 1 roweven.
Row 23 [K2tog] twice, pull first st over 2nd st, k2tog and bind off.

SIDES
Using 3 dpn, beg at hee1 end, pick up and k 36 sts from RS all around the sole, hav¬ing 12 sts on each of 3 needles. Join and pm for beg of md. K 3 mds. Bind off.
Instep
(lustep will be worked back and forth in rows)
Return to the end of the shoe and pick up and k 3 sts.
Row 2 (WS) Pur!.
Row 3 (RS) Kl, Ml, kl, Ml, kl-5 sts. Row 4 Pur!.
Row 5 Kl, Ml, kl, Ml, kl, Ml, k2-8 sts. Work 5 rows even. Bind offknitwise.

FINISHING
Sew lister into the sides of the shoe front. Using crochet hook and leather lacing, work whip st over the instep joining and then knot as desired (see photo for 3 different ways to knot the leather lacing).

Hanne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-09-05 10:53

Hej Hanne, desværre kan jeg ikke hjælpe dig med den slags engelsk, men kan du svensk bedre end engelsk kan du måske få udbytte af dette link

http://www.translation-guide.com/free_online_translators.php?from=English&to=Swedish

god fornøjelse

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-09-05 13:10

Øhhh! Det er som i "kode", selv om jeg ka'ku' en hel del engelsk
Hvad med at finde en Dansk via http://www.google.dk/search?hl=da&q=Strikkeopskrifter&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK
Kigger på den senere... men har lidt ½ travlt med andre opgaver lige nu. Måske andre kommer med en oversættelse 1'st
Hygge... og god weekend
Søren

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-09-05 19:41

Hej Hanne

Selv om du FÅR det oversat, er det en engelsk strikkeopskrift og det er slet ikke sikkert at du forstår en sådan. Englændere strikker ikke på samme måde som danskere. Alene den måde de holder strikkepindene på er meget forskellig fra hvordan man gør i Danmark. Hvis du nogensinde har set englændere strikke, vil du sige: Hvad fanden er det de sidder og laver? Det ser mest ud som om de har et fysiskt handicap. Det samme i USA.
Man KUNNE sige at det drejer sig om 2 forskellige systemer. Så jeg tror ikke at en oversættelse vil være dig til nogen hjælp. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-09-05 21:48

I har begge to ret . Jeg har da heller ikke set noget lignende. De sidder bare der og rykker i noget garn. Hvordan det bliver til noget, der kan bruges, fatter jeg ikke...

Det er skisme ærgerligt, for de SÅ nuttede!

Jeg må være lidt kreativ og forsøge at lave nogle på dansk...

Det kunne ligeså godt have været html koder - (ta' den molo )

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-05 09:23

camillasmoster.... jeg har en dansk opskrift på strikkede strømpesko, ikke strømper, tror du ikke du måske kan bruge den, så du har en fremgangsmåde??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-05 12:23

Jeg kan sikkert også bruge din opskrift - bebsen skal vel have flere slags, æ ou?!

Jeg laver lige en side på mit site, hvor man kan lægge opskrifter o.lign. ind.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 06-10-05 13:58

hej
her er en ordbog med oversættelser i flere forskellige sprog
http://www.garnstudio.dk/ordlister/dansk.htm

//anne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-10-05 14:29

Tak ajohansen - den vil jeg checke ud

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-10-05 19:32

Camillasmoster..... vi gir fortabt med den strikkeopskrift. Min datter er ellers ret god til engelsk, men altså ikke de der
"koder" min mor har også kikket på den og været alle sine gemmer igennem, hun havde engang en "oversætter" fra
da hun var ung pige i huset i England, jeg kan forøvrigt fortælle, at min mor siger, at godt nok ser det mærkværdigt ud
når de strikker, men vi/du kan sagtens bruges deres opskrifter (hvis du ellers kan få den oversat), min mor har brugt
mange engelske strikkeopskrifter, men det er mange år siden. Øv altså hvor ærgeligt med den oversættelse Der er nogen gange en Coliiin (tror jeg nok han hedder)på kandu, det lyder så engelsk, kan du ikke holde øje med ham og så spørge om hjælp

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-10-05 20:39

Tak Nordsted1 - for din prøven - trods tandpine

Jeg vil holde lidt øje med det mandfolk (hvis det er en han )

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-10-05 22:30

Hvis han er en han, så må han sende opskriften hjem til moar

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-10-05 23:00

Hjem til moster

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-10-05 23:03

ja ja selvfølgelig, efter den er blevet oversat til forståeligt engelsk af moar, og videresendt til ham/hende som så skal returnerer den til moster, den moar kunne jo selvfølgelig også strikke dem for dig, du har jo så mange andre projekter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-10-05 23:05

Og nu skal DU jo også afsætte tid til tandlægen, jeg vil da håbe for dig at den kan rep. og ikke at du skal ud i noget
krone noget

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-10-05 23:30

Ja jah, men Camilla skal først føde til januar - ups, det er november lige om hjørnet

Nævn ikke "krone" - jeg skal i forvejen have en guldkrone i nummer to tand fra den, der er knækket

Ja, jeg har da travlt - dukkehuset er kommet på andenpladsen lige nu, da jeg forbereder juleting til Den Gamle By.

Det er skisme også hyggeligt!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-10-05 23:47

Nej jeg snakker ikke om den der du ved, jeg har selv en på venteliste, så bruger jeg den anden side, men der kniber det pt. Den Gamle By.... den i Århus???? Ej altså hvor er du altså heldig at komme der, jeg har altid ønsket mig at se
den, og jeg VIL også se den engang. Jeg har fået fortalt at "min" gamel biograf fra Helsingør er der, du har vel ikke
sådan helt tilfældigt mødt den?? Jeg er ret begejstret for gamle huse, toppede brosten m.m., jeg kan falde helt i
svime over Uldgade i Tønder, og den gamle bydel i Helsingør og Hornbæk.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-10-05 00:11

Yes, den i Århus!

Kom da herover 1. eller 2. adventsweekend!

Åbent fra 10.00 - 19.00.

Så skal du få brosten og skjøøøne gamle huse.

Jow, jeg har også været inde og se "Figaros Bryllup" på Helsingør Teater.

Jeg skal ned og se juleudstilling i Tønder... AV, du må ikk' slå...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-05 08:51

IIIh altså hvor du bare fører dig frem. Jeg vil meeeed. Du kan tro lysten er der, men jeg er finansministeren her i huset,
og må desværre sige, at betalingsbalancen er ved at være i rødt..... indkøb af nye briller, tandlægeregning, dyrlægereg-
ning, og snart en børnefødselsdag, og jul. Tjekker lige min lottokupon.

Hvis du har det som jeg, med de gamle huse, så må du lige runde Uldgade i Tønder, hvis du altså ikke har set den før

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-10-05 10:49

Sorry dear! Jeg skal tage nogle billeder!

Jeg skal huske Uldgade.

God søndag!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-05 11:22

Tak i lige måde

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 31-10-05 12:47

du kunne også prøve at lægge dit spørgsmål ind på http://www.rokken.dk/phpBB2/portal.php her er mange hjælpsomme personer udi håndarbejde.
//anne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-10-05 14:19

Det har jeg gjort, så vidt jeg husker - ellers prøver jeg liige igen

Accepteret svar
Fra : tpjevser

Modtaget 300 point
Dato : 13-11-05 00:28

strikkefasthed: 12m og 18p i glatstrik = 10x10 cm på pinde 6.

sål
begynd ved hælen
slå 5 masker op
rk 1: ret
rk 2: vr.
rk 3: strik 1, tag én ud, strik 1, 1 ud,strik1, 1 ud, strik 2m.
strik 3 pinde glat.
rk 7: strik 2 sm, strik 2m, strik 2 sm, strik1.
strik 3 pinde glat.
rk 11: strik 2, tag 1 ud strik 2, 1 ud, strik 3.
5 pinde glat.
rk 19:strik 2m 2sm, strik 2, 2 sm , strik 2.
1 pind glat
rk 21: strik 1, 2 sm, strik 2, 2 sm strik 1.
1 pind glat
rk 23: 2sm, 2 sm, træk den første maske over den næste, 2sm, og luk af.

sider.
begynd ved hælen med strømpepinde.
saml 36 m op langs hele sålen. strik 3 omg. og luk af.

overlæder.
start i tåen. saml 3 masker op og strik dem.
p 2: vr.
rk 3: strik 1, 1 ud, strik 1, 1 ud,strik 1, 1 ud, strik 2.

strik 5 pinde glat.
luk af.

sy overlæderet sammen med skoen.
efter bedste evne. tpjevser

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 13-11-05 10:48

hvis man kan engelsk, kan opskrifter oversættes efter www.grannys-garret.com knitting glossary. tpjevser

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-11-05 18:37

Tusinde tak for svaret tpjevser.

Jeg smed liiige en "hund" oveni for dit oversættelses arbejde!

Hanne