/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
hvordan sms 1234 ???
Fra : phj50
Vist : 523 gange
50 point
Dato : 16-09-05 09:46

jeg kan ikke finde ud af at sende en sms til f.eks. 1234

skal der et nr. foran eller er opsætning af min

mobil ikke ok - ( sony ericsson t630 )

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 16-09-05 09:52

Nej, der hvor du normalt skriver et 8 cifret telefonnummer, skal du bare skrive de 4 cifre, og så trykke "send" - længere er den faktisk ikke...

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 16-09-05 10:23

phj50

Erling har ret ... de 4-cifrede mobilnr er typisk servicenr. til konkurrencer mm (som f.eks. TV2's vejrudsendelse - der netop bruger 1234) - Du starter på dit svar som du på forhånd har fået oplyst du skal skrive (fejs Ja eller nej) og derefter trykker du på "valg/enter/send" (hvad det nu hedder på din mobil) og når display ber om nummeret du vil sende til taster du blot talkoden - i dette tilfælde 1234 ind og trykker på send. Sådan virker det. Du skal dog være opmærksom på at de 4-cifrede sms'er normalt er dyrere end alm. sms-takst fordi du beder om en tjeneste, men det plejer at være oplyst på forhånd.

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 16-09-05 10:24

Normalt kommer der en bekræftelse retur på at du deltager eller modtager f.eks. ringetoner loger mm.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-09-05 10:48

et lille ps - bekræftigelsen kan komme ganske sent - derfor er mange ikke helt sikre på at have sendt

Kommentar
Fra : phj50

Dato : 16-09-05 15:18

tak for hjælpen

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-09-05 16:50

velbekomme - fik du den til at fungere ?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 22-09-05 13:21

hallo???