/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
USB-højhastighedsenhed tilsluttet en lan~
Fra : starguy
Vist : 476 gange
120 point
Dato : 16-09-05 09:22

Hej igen - jeg er helt på den. Jeg er ved at kopiere filer fra en lidt ældre computer, 5 år gammel, og jeg bruger et ekstern drev, da jeg skal have flyttet filerne videre til min egen pc.
Mit eksterne drev er vist indstillet til en version 2.0 til USB-porten, hvis man kan sige sådan... Så når jeg har kopieret et par filer får jeg at vide, at 'forsinket skrivning mislykkedes' - og data er mistet etc.

Skal jeg have fat i en hurtig hub? - og hvor og hvordan får jeg det? - og hvordan installerer jeg så evt.den?

Håber, I har tid og lyst til at komme med et råd...

venligst
leo

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 16-09-05 09:33

jeg har lige haft samme problem bare med en fast hd det var fat tabelen der var noget galt med og jeg prøved alt lige fra low fat til skift af fil system inteet hjalp

det med den langsomme hub er bare fordi den gamle comp kun kan køre usb 1.1 og det burde ikke give fejl bare langsom overførelse

men prøv at sidde hd ind i comp på ide kabel og se om den stadig brokker sig
gør den det så prøv at formatere den
bliver den ved kan det være den er ved at være færdig

du kan se mit spørgsmål her selvom der ikke er nogen løsning på mit problem kan det være det løser dit
http://www.kandu.dk/dk/spg/73109

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-09-05 09:48

IDE kabel kan være defekt eller ikke sat ordentlig i.
Ellers prøv:
Start/Kontrolpanel/System/hardware/Enhedshåndtering/Diskdrev, så kan du højreklikke på enheden, og i dens egenskaber fori indstillinger, skal du slå DMA fra.
Endvidere skal du jo se i enhedshåndteringen om der er røde eller gule advarsler ud for nogle enheder.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 16-09-05 10:10

undskyld, den her sætning forstår jeg ikke helt 'men prøv at sidde hd ind i comp på ide kabel og se om den stadig brokker sig
gør den det så prøv at formatere den'

noget med at sætte en harddisk ind i en computer??

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 16-09-05 10:16

- og hvilket kabel er IDE kablet?

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 16-09-05 10:57

jeg har været inde i diskdrev, indstillinger etc. - men kan ikke se noget, der minder om DMA, der kan slås fra. Hvad betyder så DMA mon?
- og var også inde på http://www.kandu.dk/dk/spg/73109 - og hvad er lowformat af disken? - I øjeblikket er jeg ved at kopiere alle filerne fra D: til C: - så vil jeg så formattere D: - og se, hvad der sker...

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 16-09-05 11:02

- og hvad er fat tabellen?

I må undskylde alle de spørgsmål - jeg er bare ivrig efter at lære noget mere! ;.)

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 120 point
Dato : 16-09-05 15:35

Hvorfor kopiere du filerne over på en extern disk og ikke direkte pver på den "store" pc's hd.
Du kunne jo evt lade være med at ret mange filer ad gangen.

Det med at sætte den gamle hd over i den nye pc er meget nemt. Du åbner den gamle pc og tager alle kabler af både strøm og ide(ide er der brede med mange ledere i.
Så sætter du den over i din nye pc på et af de ledeige stik på idekablet. Men før du gør det skal du tjekke bag på den gamle hd om jumperen sidder rigtigt. Jumperen er det lille stik der sidder over 2 ben ved siden af idekablet. Det skal sidde som slave og (aldrig som master da den så ,hvis der er et styresystem på, vil overskrive den hd der sidder i den nye. Master slave placering er vist på hd.

Godkendelse af svar
Fra : starguy

Dato : 16-09-05 17:15

Tak for svaret Fijala.