/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Roti Canai ??
Fra : netper
Vist : 476 gange
200 point
Dato : 21-10-02 09:17

Opløs sukker og slat i vandet, tilsæt mælk, æg og mel og bland godt.
Tilsæt margarine

Ælt dejen til den er blød og ikke længere klistrer, del dejen i ca. 70 gram store stykker

Form dejen til kogler og stryg med margarine. Dæk dejen og lad den stå ca 4 timer eller natten over

Pres forsigtigt dejen med håndfladen og stærk lidt (her går jeg så i stå )

4/ Gently press the dough with palm, stretching it slightly. Hold the dough and stretch to expand the dough piece. Repeat this step for about eight times.
5/ Finally you should get a piece of thin sheet of dough. Fold up or coil into a lump.
6/ Leave the dough for ten minutes. Fry on both sides over medium heat until golden brown.
7/ Serve Roti Canai with Curry.

Den oprindelige tekst

1/ Dissolve sugar and salt in water. Add milk, egg and flour and blend well. Add the margarine.

2/ Knead the dough until smooth and no longer sticky. Divide dough into70 g pieces.

3/ Shape the dough into balls and coat with margarine. Cover the dough and leave for about five hours or overnight.

4/ Gently press the dough with palm, stretching it slightly. Hold the dough and stretch to expand the dough piece. Repeat this step for about eight times.

5/ Finally you should get a piece of thin sheet of dough. Fold up or coil into a lump.

6/ Leave the dough for ten minutes. Fry on both sides over medium heat until golden brown.

7/ Serve Roti Canai with Curry.

Mvh per

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 210 point
Dato : 21-10-02 10:23

Hej Per,

Roti Canai er en slags Indonesisk brød/pandekage bagt med ris og evt. æg... ifølge denne side... -->
http://users.cybercity.dk/~nmb3879/parl2.html

jeg har prøvet at oversætte lidt og ændret lidt...

3/ form dejen til kugler som du pensler med margarine... dæk dejkuglerne til (evt. vha. et viskestykke) og lad det stå i ca. 5 timer eller natten over...

4 Pres forsigtigt dejen med håndfladen for at strække den...hold fast på dejen og træk let i den for at strække den...gentag dette ca. 8 gange.

5/ når du tilsidst har en tynd dejplade... folder du den eller ruller den sammen til en klump... (måske som en forårsrulle)

6/ Lad dejen stå i 10 minutter. Steg den så på begge sider over en middel varme indtil den er gyldenbrun...

7/ server Roti Canai med karry (server pandekagen med Karry til)

ellers så prøv at sammenlign den med en af dine opskrifter til at lave pandekager... -->
http://www.dk-kogebogen.dk/katagorier.php?dyrdel=1328

et lille tip når du ska' oversætte de udenlandske opskrifter er evt. at sammenligne med tilsvarende opskrifter på dansk med en nogenlunde tilsvarende fremgangsmåde... og hvis et ord ikke ser ud til at gi' mening så prøv at finde et synonym til det...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 26-10-02 13:52

Tak for svaret strarup.