/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
5-årig dreng voldtaget i børnehave
Fra : Mille35
Vist : 691 gange
50 point
Dato : 15-09-05 13:36

5-årig dreng voldtaget i børnehave
15. september 2005 10.38 Kriminalitet
En 5-årig dreng fra Holbæk har været udsat for fuldbyrdet voldtægt på toiletterne i børnehaven Mellemvang i Holbæk. Det oplyser DR Regionalen.

Hvad fanden er det for en verden vi lever i ?????

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 15-09-05 13:40

Mille35

Ja - læste om det i ekstrabladets netavis ... virkelig sygt og skræmmende uhyggeligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-05 13:44

Nu er selvtægt ulovligt, men hvis jeg var forældre til sådan en lille stakkel, ved jeg godt hvad jeg ville gøre hvis jeg mødte gerningsmanden!!!!! (jeg ved godt, at vold avler vold, men jeg ville ha' hævn, selv om det lyder grimt), men det var min første tanke, da jeg hørte det

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-09-05 13:44

Kør idioten over i sprutpåvirket tilstand... så slipper man billigst
Ja det er en syg verden vi lever i
Hygge...
Søren

NB: Husk at bakke hen over ham igen... bare liiiige for at være sikker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 13:46

Det må du nok spørge om.

Jeg fatter personligt ikke, at vi ikke har dødsstraf. Der er elementer i et samfund om hvilke jeg mener at vi har ret til at sige: "Dem er der ikke plads til og vi vil ikke tvinges til at leve med dem iblandt os".

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 15-09-05 13:57

Det er værre, at skulle sidde 30 år i fængsel, end at få dødsstraf.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 14:01

epidedymittis

For mig handler det primært ikke om at hævne sig, men at bortskaffe den mennesketype.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 15-09-05 14:08

helt enlig )

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-05 14:13

Lad os da håbe det er en and! Virker lidt underligt at en vildfremmed mand kan gå ind i en børnehave uden at nogen reagerer?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-09-05 14:15

Ja, jeg kan også sagtens tilslutte mig Klummes betragtninger om dødsstraf, og at bortskaffe visse elementer.

Og nu er der jo slet ikke nogen her i landet der bliver idømt 30 år for sådan en forseelse, og selv om der var, kan det ikke sammenlignes, sådan som fængselsforholdene er i DK.

Den eneste straf der sådan set er tale om, er en begrænsning af den straffedes fysiske rum, og hvis det er personer med familie der straffes, giver det selvfølgelig nogen problemer.......som dog oftere rammer familien hårdere end personen, både økonomisk og det at mangle far, mand, kæreste, søn o.s.v. i dagligdagen (hvilket dødsstraf selvfølgelig også ville gøre, men der mener jeg, at følgerne lidt mere kan sammenlignes med uforudsete dødsfald).

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-05 14:39

Nu foregår der jo osse mobning i en børnehave! Det kunne jo tænkes at det var en "doktorleg" der var gået over gevind, og at drengen det gik ud over valgte at omskrive sandheden, så den passede i moderens kram?

Der er mange løse ender i denne her sag!

Forleden var der osse en pige der opfandt en voldtægtssag for at dække over et banalt motorcykeluheld!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 15-09-05 14:40

At dø er ingen straf! Folk i østen gør det frivilligt, fordi de tror på det de tror på!

Hvis man sidder i fængsel i en lang årrække, for at have voldtaget et barn i en børnehave, er det helt sikkert, at man IKKE får det rart. - De andre indsatte vil behandle én som lort. 18 år med folk der på INGEN måde respekterer én, er den strængeste straf man kan få!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-05 14:41

Ikke at jeg vil fremstå kynisk for de fysiske undersøgelser viser jo der er foregået en forfærdelig forbrydelse, men synes bare ikke jeg kan dømme hvad der er sket ud fra en artikel i ekstrabladet!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 14:57

epidedymittis

Du tror da ikke i fuld alvor på, at en voldtægt af den som er nævnt her og i radioavisen indtil videre bekræftet af et hospital, kan afføde en dom på 18 års fængsel loool

Så vidt jeg lige kan se, så må det være SL § 222 stk. 1. der er tale om.... muligvis med tillæg af nogle skærpende omstændigheder. Men men... med en dom på 12 år er vedkommende ude igen efter 8 - og vi er alligevel ikke sluppet af med dette element. Så fængselsstraf nej tak. Men det er jo lidt ligemeget, for vi har jo ikke dødsstraf...... desværre

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 15:03

epidedymittis

Det kan godt være at det er SL § 216..... ved det ikke, men det er vist alligvel ikke muligt at komme over de 12 år

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 15-09-05 15:06

Nu kender jeg ikke til den --konkrete sag .men den fængseldom sådan nogle UUUUUdyr får i dag .får meg til at jeg kunne ønske at skrige ud i alle Verdenshjørne for at få Politikere ,det er jo dem der laver lovene .Sådan nogle Bavianere skulle aldri få lov at komme ud af Fægslet igen De har ødelagt barnets og famieljens liv .

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-09-05 15:35

har i alle været til stede.
Lad den som forstår, og har ren samvitighed, kaste den første sten.
det var vist ca. hvad jesus sagde.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-09-05 15:46

retfærdighed er en underlig fisk, sagde allan.
Tja jeg ville egentlig have linket til en eb 'nyhed' om en pige/dame som var indespærrret i 23 år.
men den er åbenbart glemt på 3 dage.
ja jeg kan ikke finde den.
Se livet er squ trist.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 15-09-05 15:46

Jeg tror at de fleste .i tilfelde hvor Børn bliver brugt til Sex ,kan kaste med sten .Det er så forkasteligt så vis der var en synd som ikke kunne Tilgives så måtte det være Børnesex .

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 16:08

Uanset om overgrebet er sandt eller ej, så kan man jo godt diskutere holdninger til netop denne type forbrydelse ud fra de præmisser der opstilles. Sagen - sand eller ej - er jo ikke utænkelig.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 15-09-05 16:22

Op ad en væg, en kugle i pistolen, for panden af ham og hils i helvede.

Hvor indviklet kan det være?

Kommentar
Fra : bne

Dato : 15-09-05 16:39

Vi er nok alle enige om at den slags ikke kan straffes hårdt nok !!
men men men
- h-v-i-s den påståede forbrydelse nu IKKE er en forbrydelse ?
- h-v-i-s nu det ER en forbrydelse, men begået af en anden ?

OG når så vi har idømt forbryderen (den rigtige forbryder !) 10 - 15 - 30 års straffe-arbejde/-opbevaring, hvem vil så bo nabo til vedkommende ??
Hvorfor er det lige vi bruger en straffe-form, som ikke 'godt-gør' afsoneren ? Vedkommende SONER jo ikke noget som helst ! Vedkommende er bare 'opbevaret' et andet sted, men der sker jo ikke nogen forandring af det der forårsagede forbrydelsen.
Jeg ved heller ikke hvad vi/samfundet skal gøre ved den slags mennesker, men jeg mener at dødsstraf er en umådelig hård dom.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 17:10

bne

Uanset om historien er sand eller falsk, så ja...... det er en hård dom, men jeg mener stadig, at en ultimativ forbrydelse, som den slags i mine øjne er, også skal afføde den ultimative dom.

Selvfølgelig skal alt vise at den pågældende som er sigtet også er den skyldige, men dette retsprincip er jo også gældende i andre straffesager, hvor dødsstraf (som ikke eksisterer i Danmatk) ikke er hjemlet

Jeg mener ikke som mai_britt, at vedkommende skal skydes eller aflives på andre bestialske metoder, (hængning, gas, strøm mv.) som det bruges i nogle lande med dødsstraf, men stille og roligt have en sprøjte, efter at have fået noget beroligende, så lyset slukker for evigt. Min tanke er ikke at hævne, og mener at vi bør og kan sætte os udover den følelse af at hævn gør den forurettede, familien eller os andre lykkeligere.

Det handler for mig udelukkende om at skaffe os af med et så afvigende et element, fordi vi ikke vil acceptere at skulle leve med den afvigerform i vores samfund.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 15-09-05 17:52

Klumme - jeg kender ikke paragrafferne, men alligevel vil jeg mene, at DØDSSTRAF i sådan en situation ikke er en straf. Det er til gengæld en befrielse, både for forbryderen og for os. Er det det værd? At "befrie" en forbryder, bare for selv at blive tilfredsstillet? Er det ikke bedre at svinet bliver anal-straffet 12 år i træk i fællesbadet i et fængsel? -og at vi til gengæld må leve med at han stadig lever?

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 50 point
Dato : 15-09-05 18:11

Næææ det mener virkelig ikke. Jeg har ikke det behov for at vide, at vedkommende bliver trynet i mange år på den ene eller anden måde i et fængsel. Historien viser vist osse, at de færreste bliver "bedre" mennesker af dette ophold. Så når straftiden er ovre, så har du IGEN en dødsensfarlig afviger rendende rundt i samfundet, og så er vi lige vidt.

Betragt ikke døds"straffen" som en straf, men udelukkende en foranstaltning som samfundet vælger for at blive fri for den slags forbrydere. Jeg tror ikke på, at man kan straffe sig ud af problemerne med seksuelt afvigende personer af den karat. De er syge..... meget syge.

Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men jeg mener at der bør indføres dødsstraf for visse typer af forbrydelser

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 15-09-05 18:30

Tak for svaret Klumme.og alle i andre

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-09-05 19:18

Jeg mener IKKE staten/samfundet eller nogen andre har ret til at slå andre ihjel, uanset hvad.

Hvad angår straf: Det tjener vel to formål: at få hævn og at undgå at det sker igen.
Ingen straf er stor nok til at alle føler at de har fået nok hævn.
6 eller 60 år i fængsel gør ingen forskel på om det sker igen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-05 19:40

Jeg synes godt nok osse folk er hurtigt ude med at kræve dødsstraf!
Eneste formål jeg ville mene en dødsstraf kunne have, var hvis den virkede afskrækkende, og det ville den nok ikke have i den type forbrydelser vi snakker om her! Så ville det give mere mening at indføre dødsstraf for forældre der kom til at køre et barn ihjel, når de overskred hastigheden ved aflevering af deres poder i børneinstitutioner, skoler og lign.!
Vi er nok allesammen enige om at det er en forfærdelig forbrydelse at voldtage et barn, men statistikken taler for at den forulempede selv har været udsat for lignende krænkelser i sin barndom! Ikke at det er en undskyldning, men måske mere et svigt fra samfundets side! Og samfundet er som bekendt os alle sammen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-05 19:42

Undskyld den forudlempende part skulle der ha stået!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 19:55

BertelBrander.

Dette kan du selvfølgelig mene, og det er så enten rigtigt eller ej. Men ikke desto mindre giver vores lovgivning os allerede nu under visse omstændigheder retten til at slå ihjel. Så alt andet lige, så er det jo blot et spørgsmål om at ændre og udvide denne ret til lovgivningsmæssigt osse at omfatte visse typer af forbrydere / forbrydelser

Netop din sidste sætning "6 eller 60 år gør ingen forskel på om det sker igen" er jo essensen i den holdning (min), at når man bortskaffer (dødsdømmer)
elementer, som i kraft af deres øjensynligt uhelbredelige tilstand er uønskede i vores samfund, så kan DE i hvert tilfælde ikke udføre deres vanvittige ugerninger mere.

Jeg mener at jeg på et tidspunkt så en af disse populære "folkeafstemninger" i en af tabloidaviserne, hvor spørgsmålet om for eller imod dødsstraf delte befolkningen på en måde, der favoriserede dødsdom i en grad som ikke efterlod nogen tvivl om, at hvis dette spørgsmål kom til en autoriseret folkeafstemning ville det falde ud til fordel for indførelse af dødsdom.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-09-05 20:00

Jeg på min side er sikker på at 3 ud af 4 danskere er imod dødsstraf. Alene det faktum at man kan tage fejl! Bush har udtalt at det er den pris man må betale, men jeg er ret sikker på at der ikke er ret mange danskere der er villige til at betale den pris.

Jeg forstår ikke at et barn kan blive voldtaget i en børnehave, unden at nogen i børnehaven opdager det.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 20:34

BertelBrander.

Der må den jo så stå. Vi har ikke dødsstraf, og vi står heller ikke lige før en folkeafstemning om det.

Med hensyn til om det skete i børnehaven eller ej, så hørte jeg i radioen, at der osse var en mulighed for, at det kunne være sket på et museum som børnehaven havde besøgt. Dette blev dog efterfølgende ikke bekræftet i TV-avisen.....sååååå tiden vil vel vise, hvad der faktisk er sket.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-09-05 21:02

Citat
Hvad fanden er det for en verden vi lever i ?????

Ja det spørger jeg også mig selv om, og er kommet til den konklusion, at vi desværre lever i en verden, hvor der i høj grad findes afstumpede individer, og hvor disse afstumpede individer ofte undskyldes med dårlig opdragelse, uheldig barndom, samfundets negative påvirkning osv...

Sådan er det sikkert også i mange tilfælde, men Jeg tror IKKE det forholder sig sådan ALTID..Jeg tror på, at nogle mennesker er født med et sygt sind, hvor INTET vi måtte have af gode intentioner ville virke..

Peter Lundin er et godt eksempel på et afstumpet individ, (set med mine øjne) ...og hvor jeg ikke med min bedste vilje tror på, at en afsoning har nogen som helst positiv indflydelse..

Min stemme ved en afstemning ang. dødsstraf!...Det må efter lange overvejelser blive til et nej, men jeg indrømmer samtidigt, at jeg IKKE tror en skid på, at man ændrer sig væsentligt, fordi man sidder 6-8 år i spjældet..

Et af livets store dilemmaer!

ps. Jeg vil gerne understrege kraftigt, at jeg ser en kæmpe forskel på at diskutere dødsstraf udfra så forskellige vinkler, som en påkørsel med høj fart (med døden til følge) - og på dødsstraf, hvor man bevidst (og ofte i planlagte detaljer) slår et andet menneske ihjel..

Forskellen er ondskab..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 22:06

Forskellen er ondskab..... Det er vi helt enige om Creamygirl.

Til gengæld tror jeg ikke, at en persons handling, som den der omtales her i tråden, affødes af ondskab, men af en så overvældende trang til at tilfredsstille sine egne behov, at vedkommende ikke på nogen måde ænser hvor meget det skader ofret, og heller ikke, at der er tale om et forfærdeligt overgreb på et forsvarsløst menneske.

Det er dette jeg mener er en forstyrrelse af en sådan art (jeg kender ikke navnet på den rigtige diagnose) som jeg i hvert tilfælde ikke ønsker at dele "Jord" med, og derfor finder egnet til bortskaffelse.

Men klart.... dødsdom som løsning i det hele taget, er et ømtåleligt og meget følelsesladet emne, som vi har lov til at ha' hver vore holdning til og mening om

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-09-05 14:32

Spøjs sag......... http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=311683

Men uanset..... Diskussionen om straf i det pågældende tilfælde er jo interessant nok.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 16-09-05 22:42

tjaa dødsstraf, så kom den op igen..

jeg vil ikke kommentere på gældende sag.

men jeg synes at vi skal indføre offentlig hængning hver anden fredag på de store torve i større byer, så kunne vi have nogle øl boder og kræmmere fra nær og fjern. en hel lille byfest hver anden fredag.
dette med offentlig hængning, var for noget tid bragt til debat i england hvor aviser og tv omtalte det, alene dette gjorde at kriminaliteten i london faldt med 50% ... hmm eftertanke..

hyg jer...

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 12-10-05 08:09

Det undre mig meget at man ikke hører mere til den sag