/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
adjektiv/adverbium engelsk oversættelse
Fra : janni_s
Vist : 5042 gange
35 point
Dato : 15-09-05 10:15

jeg har en engselsk oversættelse for hvor vi skal arbejde med adverbium og adjektiv. jeg har sat i parantes hvad jeg tror ordet er , og så sat det ind. men er der mon en der evt ved lidt om det so mbar elige vil læse det igennem. det er ni sætninger og her er de:
1) It seemed necessary to do something about it (adj)
2) The man walked in my direction very slowly (adv)
3) He felt very uncomfortable sitting outside the headmasters’s door (adj)
4) The noise was terrible, but suddenly everything grew silently. (adv) (adv)
5) Solomon was certain a very wise king (adj)
6) His story sounded strangely but it must be true. (adv) (adj)
7) If you want me to, I could easily help you
8) The bicycle was awfully expensive (adv) (adj)
9) They lived happily together for some months, but then the girl started to behave strangely (adv) (adv)

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 45 point
Dato : 15-09-05 10:32

The noise was terrible, but suddenly everything grew silently. (adv) (adv)

Ikke enig (Adj) (adv)

terrible sige noget om the noise, hvilket er navneordet.

7) If you want me to, I could easily help you - easily siger noget om måden = udsagnsordet = adv

8) The bicycle was awfully expensive (adv) (adj) ?? - Der er kun 1 - det er awfully, som læner sig op as expensive = adv

Godkendelse af svar
Fra : janni_s

Dato : 15-09-05 11:39

Tak for svaret erling_l.

nu kan jeg godt se fejlene, havde glemt et subjektspræpikat ikke kan være et adverbium.