/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Min egen tråd ...
Fra : ujbv
Vist : 569 gange
20 point
Dato : 15-09-05 10:02

Smalltalk kategorien er nu halvejs genial ... Her kan man sidde sig og snakke om løst og fast - svine til og tørre op igen, så nu vil jeg sætte mig godt til rette og holde mig vågen i rigtig laaaaang tid. Og hvorfor så det?

Jo .. helt tilfældigt er jeg her idag (d. 15/9-05) stødt på to spørgsmål fra andre brugere hvor bla. Arne Jakobsen har været inde og give svar - nogle ganske almindelige og faktisk velmenende/høflige svar. Hvad sker der så?? ... jow jow ... Klumme er ude med stridsøksen - ikke for at fælde træet men for at fælde manden? ved 1. spørgsmål vedr. spec.nummerplader (sorry - jeg ved ikke hvordan man indsætter link til andre kandutråde) tænkte jeg mig ikke lige om men brugte spørgerens side til at "tillade" mig at gå i rette med Klumme ... men da jeg kort efter igen så Klumme igang med personforfølgelse uden spec. grund .. ja så tænkte jeg at det var sq da for dumt!! -og lige så dumt af mig såfremt jeg efterfulgte den personjagt.

Jeg er ikke med i nogens fan- eller hade-klub herinde, men jeg kunne da godt tænke mig at vide om det sådan er generelt at fordi visse personer af og til optræder uheldigt at de så også skal svines til når de egentligt gør det godt nok?? Er det helt legalt at påbegynde en person-klapjagt blot fordi man ved man sandsynligvis har en stak .. (arhh - "medløbere" er vel et lige lovligt stærk udtryk) men så meningsfæller med som backup? Det syntes jeg faktisk ikke det er .... Man skal ikke gøre sig selv bedre end man er og da slet ikke forsøge at komme højere op i hierakiet ved at trampe på andre.

Ja det var så det i denne omgang. Godt nok har jeg lagt point på, men denne gang har jeg nu ikke tænkt mig at lukke spørgsmålet ... Tværtom smider jeg nok 20 nye point oveni hver gang jeg har lyst til at stikke snuden frem med et hip eller et gok.

Ha nu en helt igennem forrygende dag derude allesammen

ujbv

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-09-05 10:08

den er bare i vinkel ujbv. disse sider er ikke til for at svine hinanden til, men for at hjælpe hinanden.
og hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, kan man jo bare gå ud

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-09-05 10:11

Hej ujbv
Jamen du vil til enhver tid finde dette "problem", også ude i din hverdag. Som forholdsvis "gammel" bruger på Kandu, så kan jeg oplyse dig at Arne & Klumme, ikke er noget enestående tilfælde. Det er bare navnene der ændre sig... før i tiden var det ram, frida osv. osv.
Nu er det jo så snedigt indrettet her på Kandu, at man bare kan gøre det samme som på flimmerkassen inde i stuen. Finder man noget lort... så zapper man til næste program, og det kan man jo også gøre her. Jeg skal ikke gøre mig "hellig", for tro mig... jeg kan også vade ud på gyngende grund, og til tider kan jeg ej heller bunde.
Kan du hygge dig med smalltalk tråden, kigger ind senere... min gamle far har inviteret sig selv på kaffe, så nu skal vi hygge lidt + løse verdenssituationen.
Søren...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 10:44

Hej igen ujbv.
Jeg havde ikke set at du havde oprettet denne tråd, så når du så gerne, vil drøfte tilfældet AJ, så får du lige en kopi af mit indlæg fra den anden tråd.

Citat
Det er da alle tiders ujbv. AJ har jo forståeligt nok ikke mange sympatisører, så at du støtter hans pointævl (du har nok ikke gennemskuet hans metodik) vil da glæde AJ

Hvis du mener at AJ giver et høfligt svar i denne tråd: http://www.kandu.dk/dk/spg/74310 herunder citeret, så er vi fundamentalt uenige om hvad høflighed er. Det er et ondskabsfuldt, bedrevidende, nævenyttigt og uvedkommende svar. Et helt typisk arne svar.

Citat
Men helt ærligt? Hvordan har du kunnet starte et firma og tjene penge? Når du er så nem at trække rundt i manegen?

Det er DIT ansvar som chef/direktør at sørge for at du har et netværk af advokater, revisorer og andre rådgivere bag dig. Det skylder du også dine ansatte. Det er nemlig ikke KUN dig der taber penge når noget går galt, det er også dine ansatte der risikerer at miste deres job.

Jeg har LIDT ondt af dig, men det tyder altså mest på, at det er DIG der har været et fjols.

Hvis du vil prøve at redde din virksomhed, så find en god advokat. Det kan ikke gå hurtigt nok. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-09-05 10:47

Jeg kan så forstå at du endnu ikke er kommet til tips ujbv, så kan jeg lige hjælpe dig med dette

Citat
arne.jakobsen Send til en ven Dato : 09-09-05 09:56

Tip : "Tip : 'E-BAY-SKYPE'"

Og hvad så din idiot, jeg skammer mig over at dele fornavn med dig. Dit tip er IKKE et tip, så når du nu selv synes at du er så helvedes smart, så vis det!!

Tippet er: Hold øje med profilen oz1eqp for han kan ikke ret meget andet end at lave lort.

P.S.: Han hedder Arne ligesom jeg, men det er sjældent at han vil være ved det. De der spreder lort eller er brandstiftere, plejer jo ikke at skilte med deres signatur.

herfra http://www.kandu.dk/dk/tip/12241

og kan da orientere dig om at jeg har sendt en mail til kandu med tipset og et par kommentarer. Det hjælper nok ikke, men så må vi selv prøve at lave lidt selvjustits. Det gør man også i det virkelige liv.

//bentjuul

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 15-09-05 10:51

ujbv...
Nu er det så ikke KUN engang imellem at AJ er ubehøvlet, svinsk, bedrevidende, irettesættende.....osv. , det er mange gange dagligt.
Personligt har jeg længe set igennem fingerene med den mandsperson, men da han begyndte at svine et barn, som har profil herinde, til, brast min nåde og tålmodighed . Så blev jeg gal...og jeg kan fortælle dig, hvis ikke han holdes ned som skvalderkål skal holdes ned for ikke at brede sig..ja så vil kandu blive fuldstændigt inficeret af den mands svinske kommentarer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-05 10:58

den tråd mangorossa henviser til er denne http://www.kandu.dk/dk/spg/72711 eller tager jeg fejl, der er jo så mange at vælge imellem

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 11:08

ujbv.

Her kan du se et lille bitte udpluk af arne jakobsens "høflighed" *LOOL* som du kalder den, samlet rundt omkring på Kandu af forskellige brugere LOOOOL:
***************************************************************

Citat
Hvor er DIN brugbare kommentar til spørgsmålet. Du har ingen dit fjols.
Du er sgu syg i hovedet."

"xxxxx-Du er superbruger. Det betyder at såvel jeg som andre kan se hvad
og hvem du er.Du har været her i næsten 2 år, siden har du kun besvaret
5 spørgsmål - synes du selv du er en skidegod Kanduer.Helt ærligt-hvis jeg
havde kaldt mig Supersvarer på baggrund af 215 point, ville jeg sgu synes
jeg var røven af 4 division. Lær det din lille skid"

"Tag dig sammen, du er ikke så skidegod som du selv tror".

"Dygtige xxxx, læs for helvede hele tråden. Eller lær at holde kæft".

"Hvis du ikke ved hvad det drejer sig om, så hold snuden væk"

"Du er lige så syg i roen som du altid har været. Lær at holde jeres KÆFT"

Luk din kæft og forvind fra Kandu. Dit dumme svin

Du er jo kun en Pysse-nysse-ihhvor-er de søde-tøs. Men du har ingen viden. Så hold din mund lille skvat.

Du er SÅ dum og uvidende at du ikke selv kan svare på en 10-årigs spørgsmål, men bliver nødt til at henvise dine egne børn til Internettet.
Fy for faen...
Mænd uden IQ burde kastreres ved fødslen.

og så lige lidt af den høflige arnes sprogblomster........

"Hold da helt kæft hvor er du dog dum"
"Fy for Satan hvor er du et utiltalende menneske"
" Fissehøg"
" halvhjerne",
"liderlige hanhund"
" møgøre,"
elendige psykopat"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 11:19

I tråden Nordsted1 henviser til skriver den "høflige" arne bl.a. dette:

Citat
thyfoon - Jeg tror ikke på at du er kommet på UNI. En person der ikke kan finde ud af at købe et par hvide strømpebukser uden at bede om hjælp, kan sikkert heller ikke finde ud af at binde sine egne snørebånd eller at gå på WC uden hjælp. Ordblind? Ja uden tvivl. Universitetsstuderende? Næppe.

Er det ikke samtidig "imponerende" at han på trods af hans egen mangel på evne til at stave kan angribe andre for samme mangel, eller kalder du osse det for høflighed. Føj for fanden sir jeg blot.

Et lille udpluk:

Citat
AJs stavefejl

madresser / madrasser
ræcer / racer
politicerende / politiserende
inflydelse / indflydelse
adskildt / adskilt
intilligent / intelligent
terrorrister / terrorister
spædende steder / spændende steder
favouriter / favoritter
Chateu / Chateau
Ydnlingssport / Yndlingssport
Sikkerhedsneveau / sikkerhedsniveau
Irriterende / irriterende
formatterer / formaterer
angivede / angivne
usansynligt. / usandsynligt
proffesionel / professionel
stadi / stadig
sjudskefejl / sjuskefejl
tragiskt / tragisk
pastauriseret / pasteuriseret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-09-05 11:23

Lad den, der aldrig har syndet kaste den første sten !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 11:28

Hvis du har snavsede karklude, så kog dem !!!!!

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 15-09-05 11:28

heyyyy .. brems lige lidt mens jeg skriver mit "rigtige" svar til jer .... Den her tråd er nemlig IKKE en Arne Jakobsen-er-dum-tråd - Dem kan man vist finde rigeligt af rundt omkring -) ... Den her tråd er mere i retning af hvor jeg kan få lidt luft - mit lille "ventil-hjørne" for det jeg umiddelbart ikke kan forstå eller sætte mig ind i?. Mit hovedspørgsmål var ikke ang. AJ - men nærmere ang. det rimelige i at gå efter manden (som ja ja .. jeg ved AJ også har som sport) istedet for at holde sig til det oprindelige emne.

På den anden side set - den her tråd - "Smalltalk" er jo en stor kasse .... personligt gider jeg bare ikke bladre gennem 147 citat-link om AJ når det ikke er det jeg i bund og grund efterlyser ....

jeg skriver lige færdigt på mit oprindelige svar om lidt *S*

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-09-05 11:31

Hej Ujbv
Hvis jeg har forstået dit indlæg korrekt, så handler det ikke om hvorvidt Arne er en behagelig person eller ej, men om det er ok at lave en person-klapjagt uanset om svarene er "pæne" eller ej.
Jeg syntes heller ikke det er ok, af flere grunde - men her på Kandu kan alle komme med deres mening og vi er alle forskellige, så der er nok ikke så meget, at gøre ved det..... andet end at gøre opmærksom på sin utilfredshed som du jo også gør med denne tråd .....og se hvad du får ud af det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 11:32

Bare giv dig god tid ujbv lool. Kandu fungerer alligevel ikke 100 %....... som sædvanlig

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 15-09-05 11:34

Lad dog AJ være. Hvis han skriver dumt eller ubehøvlet så ignorer ham. I fremstår jo lige så dumme som ham når
i bliver ved med at reagere.
Siger man ikke at den klogeste stopper først.........

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 15-09-05 11:34

Klumme .. *GG* - jeg ved ikke engang hvordan Kandu skal fungere .. så det har jeg slet ikke bemærket .. (kom lige forbi for et kig for at se hvem jeg manglede at svare på i mit indlæg ... som kommer om lidt )

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-09-05 11:36

Ja nenita og du deltager.

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 15-09-05 12:13

Hej igen

Først vil jeg lige pointere at dette ikke er en ny AJ-diskussionstråd … og jo – skønt jeg også er stødt på flere steder hvor AJ både opfører sig uforskammet osv osv … ja så forsøgte jeg blot at fremhæve eller forespørge om man vil, om det er helt ok og god omgangstone herinde at fordi nu AJ måske i manges øjne dummer sig 8 ud af 10 gange – HVORFOR skal han så kanøfles når han siger noget rigtigt …? For mig at se var det et uovervejet forsøg på at kaste med sten – eller den første sten for at få en skidt dialog i gang … i en andens tråd??

Så lidt konkrete svar:
CLAN … Det kan du have helt ret i

Klumme … ajj ok - AJ var måske ikke den brede defenitation af ”høflig” i det svar du citerer. For mig at se forsøger han at understrege nogle ord – (nogle vil kalde det ”skære det ud i pap”?) men jeg syntes bestemt ikke at svaret er hverken svinsk eller ondskabsfuldt – måske ”bedrevidende”?. Dog vil jeg da sige at AJ’s ordvalg sandsynligvis skyldes at han ikke har læst spørgerens spørgsmål korrekt, idet der ingensteds står noget om at der er tale om et firma … men derimod om ekstra biler i samme selskab – underforstået – forsikringsselskab, men fordi man misforstår noget behøver det vel nødvendigvis ikke at medføre et efterfølgende gok?

Bennymand … Netop det tips du henviser til har jeg også haft oppe og vende i en smaltalktråd d. 9/9-05 ”Tja .. lidt af hvert” for her kan jeg bestemt ikke være uenig med dig.

Mangorossa …. Okay – angiveligt forståeligt nok med en sådan reaktion – Det er ikke utænkeligt at jeg også selv ville ryge lidt op af stolen. Jeg vil da have det lidt i erindring.

Toupie …. Wauu – Du har fat i den lange ende …. Du scorer lige en tommel-op for det svar …

Miritdk … *fnis* .. jeg kaster og kaster løs … men rammer næsten aldrig noget eller nogen … Hmmm – måske er der noget galt med min grovmotorik – for jeg blev også altid valgt til sidst i skolen når vi skulle spille noget med gribe/kaste-funktion

Nenita … Det kan du have ret i .. men udgangspunktet for mit spørgsmål var netop så kort og præcist som Toupie fremlægger det. Jeg argumentere da heller ikke for og imod alt jeg støder på i løbet af dagen mm men hvis man altid ignorerer eller holder mund – er det så ikke med risici for at skabe situationen ”ikke se – ikke høre – ikke tale” / ”Jeg passer mig selv bag min egen liguster”?

… åhh forresten Nordsted1 .. du fik ikke lige en hilsen med på vejen, men du er nu gennemgående ret okay – jeg kan godt lide dine saglige og oplysende indlæg – næsten som en lille viceværtfunktion parat med hjælp

… lister mumlende ud med ”damn – jeg må se at forny mig lidt med de små smileys … Dem tror jeg faktisk jeg har fået i min anden smalltalk-tråd”

rart at høre fra jer … og wauu … *fnis* en lidt fed men noget umulig rolle det her … - at være ”Ordstyrer” ……

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-09-05 12:33

At agerer ordstyrer i en smalltalk tråd svarer til, at fjerne fluer fra en mødding

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 15-09-05 12:36

Toupie ...
ja ja .. du har sikkert ret - og der skal nok lidt mere øvelse til ... men man har da lov til at lege "kejseren nye klæder" for en stund, uden at det harmer nogen?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-09-05 12:39

Ujbv, ja det burde man da kunne .....og du skal være så hjertelig velkommen til at prøve he he

.......Vil lige skrive, at jeg godt kan lide din positive indgangsvinkel til tingene

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 15-09-05 12:46

Toupie .. jeps - er nemlig grundlæggende en ret positiv person - så måske er det ikke tilfældigt at jeg (desværre) kun kan de to smile-smileyes .... jeg må lige øve mig i (et hemmeligt sted selvfølgelig hvor ingen kan pointere at jeg evt. dummer mig ) i at finde nogle vildt begejstrede yellow-guys.

Sådan noget helt andet - jeg er nemlig lige blevet færdig med at spise min frokost, så kom jeg til at tænke på den der påstand om at de fleste fejltagelser begås på tom mave ... Er der mon noget om det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-09-05 12:49

ujbv her er dit hemmelige sted hvad kandus smiley angår ;_)
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#20

ohhhh - reklamens magt med den tomme mave

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-09-05 12:57

Ujbv du kan øve dig ved at "oprette" et spørgsmål --->>> godkend---->>> så ser du "resultatet" ---->>>luk derefter siden ned (=ikke oprettet et spørgsmål), og du har "øvet" dig

Fejl på tom mave??? tja.... he he kommer nok an på sulten man er .....men du syntes da vel ikke, at denne tråd er en fejl??

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 15-09-05 13:30

næh næh .... (ifb. med maven) - jeg har ikke nogle maveproblemer udover at den måske er lige lovlig overdimensioneret i forhold til resten , så nej mit oplæg er skam ikke en fejl - selvom det måske kan fejltolkes?

Toupie .. ajj - det var et smart trick *S*
- og hæ-hæ miritdk, ja reklamens magt er stor, og lad mig da lige i den forbindelse reklamere lidt for at vi alle forsøger at finde det positive frem i os selv og hverandre.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 15-09-05 13:31

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-09-05 13:33

" finde det positive frem i os selv og hverandre"
æws - hele tiden ?????

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 15-09-05 13:33

Citat
AJ er en joke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-09-05 13:36

[hør] lige luke2000 - det der er jeg ikke sikker på du må sige i al offentlighed

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 15-09-05 13:38

miritdk ... nope .. der må godt være lidt "snavs" ... ellers blir vi sq så overfladiske pæne hele tiden *SS*

sidder lige og regner lidt på (og ja - jeg er indrømmet stokdum til matematik) men en acceleration på 28 svar incl. egne på 3 timer og 3 min ... er det ik helt godt?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-09-05 13:47

det pæne kandu.dk ???? Nope... kan jeg ikke forestille mig

jooooo da - når sindene ikke koger så er det godt gået ujbv

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-09-05 13:57

Tak skal du ellers ha'.... der bliver nok lagt en del "energi" i AJ
Fjerner lige fluebenet, selv om Kandu's mail system = Nokando

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 20 point
Dato : 15-09-05 14:00

ikke helt rigtigt clan (der vist ikke gad læse videre

befriende med de manglende emiler - men ikke særlig morsomt når de endelig kommer - og synd for de brugere der venter svar

hav en god dag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-09-05 14:03

Min mening kort: Arne Jakobsen er grov og ubehøvlet mange gange, der er ingen grund til at komme med indlæg om skolebørn der vil have hjælp til lektier eller mistænke ordblinde for at være dumme der ikke kan gå på universitet, det er da heldigvis mange år siden det var sådan, blot nogle få eksempler fra tråde hvor AJ har været inde for at svare, men manden kommer også med svar mange gange, derimod er klumme`s personforfølgelse fuldstændig uden mening efter min mening sygelig, hold dig væk klumme når du ikke har nogle svar, det det kører mod AJ for tiden hører ingen steder hjemme!!
ujvb, jeg skal på arbejde nu, vil du holde spørgsmålet åbent til i morgen så jeg kan læse flere indlæg når jeg kommer hjem ( en af mine kolleger er ordblind og beder tit mig om hjælp til at læse vanskelige ord eller skrive en kladde når der afleveres en rapport om en fejlproblem, han er bange for at blive gjort til grin med stavefejlene, så fordommene lever i bedste velgående ) ha`en god dag alle
Hilsen Ove

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 14:36

o.v.n.

Vi kan vel bare erkende at vi er af forskellig opfattelse.

Din ven som er ordblind..... spørg lige ham, hvordan han ville føle det at blive udsat for lillarnes malplacerede og hykleriske angreb på ordblinde. AJ er netop en af grundene til at eksempelvis ordblinde har det dårligt med at skrive på bl.a. Kandu eller helt holder sig væk. Han er et stinkende ubehageligt og ondskabsfuldt væsen, og som en bruger (jyde) tørt konstaterer..... AJ er bare et gement dumt svin.

Luke2000.
En joke.... ja måske, men i så fald en rigtig dårlig joke

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 15-09-05 15:04

hov hov hov ... - find lige kammertonen - her på "min tråd".
Alle er inviterede i debatten - som GÆSTER ... og som gæst - ja der opfører man sig pænt

Der var ikke lige nogen smileys der matchede så ham her må gøre det ud for mit ellers tiltænkte "Skolefrøkenikon"

Med hensyn til det omkring ordblinde - Ja det er da rigtig nok at det kan være irriterende (for ikke ordblinde) at læse en tekst fyldt med stavefejl osv fordi det kan syntes sjusket MEN ... personligt har jeg fuld forståelse for det problem og syntes egentligt at det er okay at personer med den slags læse og skrivehandicap også er med i billedet. Der er faktisk lavet videnskabelige test omkring at næsten uanset hvor skørt man staver,så er det læsbart såfremt blot enkelte bogstaver i teksten er placeret korrekt. For os der ikke har problemet med de pokkers bogstaver - jamen den letteste løsning er da at se gennem fingrene med det og ellers læse det budskab som vedkommende har - med eller uden stavefejl.

I det hele taget er sproget jo ved at tage en gevaldig drejning hen mod en masse mere eller mindre forkortelser som feks.

CUL8er .... for ikke indviede oversættes det som See you later.

forstår godt at CLAN fjerner flueben - jeg bander også en del over mig selv når jeg glemmer det og opdager at min mailbox er fyldt af div. "skrammel" ...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-09-05 15:18

ujbv...Du skal da være velkommen til at kalde mig medløber eller hvad du ønsker. Uanset dette er det helt af egen fri vilje og godt hjulpet på vej af mesteren himself, jeg ikke holder af bemeldte person. I starten, da han fægtede med eddie skov, forsvarede jeg netop Arne. Hvilket han kvitterede for vha de dejligste tilsvininger. Når man så fangede ham i en tråd hvor han i (forhåbentlig) en eller anden brandert af en slags, oversvinede en spørger der stillede et ganske almindelig og normalt spørgsmål, gik det helt galt. Jeg opfordrede den gode Arne til at stikke manden en undskyldning, hvorefter kæden røg helt af hos Arne. Efterfølgende har han helt uden tråd brudt ind i selv gamle tråde, der havde ligget længe og blandet sig i ting han INTET ved om. Så i min bette verden, er Arne karakteriseret som et dumt svin, jeg snildt kunne undvære på kandu - dette med eller uden Klummes "hjælp"! Ligeledes kan hans legen politimand snildt undværes. Det er tordnende irriterende at han mener han skal bedømme og vurdere tips. Ovenikøbet med det in mente at han selv fylder tipsene med det argeste lort. Derforuden er det trættende at skulle høre på hvor fremragende dygtig han er. Ingen tvivl om han ved et og andet, men uhyrligt mange af hans svar er direkte dårlige for ikke at sige ubrugelige. Men hans higen efter poæng tangerer det sygelige. Laves der så lidt fis på kandu, med lidt point-raceri, flimrer han helt ud, og tuder i flere dage om at han jo faktuelt er den dygtigste. ....og 3773 gjorde....og 3773 gav bare....osv osv.

Såehh, ujbv, jeg bryder mig utrolig lidt om Arne. Jeg har det fint med Klumme, omend han ordvalg og jagt på førbemeldte personage kan virke trættende. Det keder nu ikke mig så meget, idet jeg så selv slipper for at genere Arne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 15:18

CUL8er

Jeg tænkte straks på mad og troede det betød Culotter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-09-05 15:19

COL8R er så en god steg

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 15-09-05 15:20

Jeg er enig med dig Ujbv. der er nogen som finder alt stødende og straks begynder at provokere.. Tror sq de sidder og leder spørgsmålene igennem med det ene formål at finde AJ´s indlæg og så fremprovokere flere udtalelser.. De er mere skyld i balladen end AJ er. de fremhæver ham gang på gang og " råber " op. temelig irriterende da de kan totalt spamme en tråd til..

junior

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-09-05 15:21

ujbv, -fin tråd, du har lavet her. Jeg forstår godt meningen, men resultatat bliver selvfølgelig -på ægte kandu-maner, det stik modsatte.
Det VILLE være fint, hvis kandubrugere kunne holde sig til det aktuelle spørgsmål i alle tilfælde. Men det er nok ikke muligt.

M.h.t. arne, så står valget lidt mellem at "skælde ham ud" hver gang han er uforskammet i en tråd. Dermed forstyrrer man godtnok trådens egentlige formål... Eller man kan oprette de såkaldte "hadetråde".. Desværre har jeg bare indtryk af, at der er nogen, der praktiserer begge dele på én gang.

Men den gode arne må da være en højtelsket person. Ellers ville folk da ikke hidse sig så voldsomt op over hans udtalelser... Hvis en vildtfremmed kalder mig en idiot eller det der er værre, så KAN det da ikke bringe mit pis i kog. Men hvis min bedste ven eller min datter sagde det samme til mig, SÅ ville jeg da blive både vred, ked af det og bekymret. Og SÅ ville jeg reagere.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om arne/klumme skulle være et far/søn forhold..

Men ujbv, du må ikke glemme, at de aller-allerfleste spørgsmål og tråde fungerer helt fint, så du må nok bare tage de små "skønhedspletter" med som et krydderi på kandutilværelsen...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-09-05 15:25

ja jeg vil bare lige følge med,
Hvis altså lige kandu, eller AJ tillader det

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 15-09-05 16:00

3773 - Jeg har det skam også fint med Klumme .... (håber jeg da) og rolig min ven - jeg forstår udemærket godt hvad det er du skriver. Jeg er ikke her for at forsvare andre end mig selv og den linie jeg selv mener at stå for, så tro endelig ikke at mit indlæg var et forsvar for omtalte personer ... nok mere en "jeg kan ikke forstå"-reaktion samt "Hvorfor er det nødvendigt for den menneskelige natur at hævde sig ved at nedgøre andre"? Årsagen til dette skal nok findes i et indviklet psykologstudie af mig selv, bundende i at jeg var til forældremøde i min 10 årige datters 5. klasse ... Der var ros over hele linien .. borstet fra på det sociale niveau der fungerede de slet ikke pga udtalelser som "du er syg i hovedet" "åndsabe" og det der er værre, så snart een kommer til at gøre den mindste fejl (selvfølgelig uden sammenligning her) - MEN - hvor har den næste generation det fra .. Er det ikke fra os, som kalder os voksne? - At vi tillader at man bare skal være sig selv nærmest og møve sig fremad på andres bekostning ved selv at besidde en vis form for empati og generøsitet?

Birgitta - jeg forstår godt hvor du vil henad og giver dig da til dels ret om at diskussionen ofte løber af sporet, men i denne tråd er jeg jo også selv med til at trække den ud i forskellige retningslinier, men uanset så følger den da meget godt indtil nu.

En anden dag kommer der sikkert et nyt - helt anderledes spørgsmål her som nogle måske vil bidrage med meninger og holdninger til.

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 15-09-05 16:05

PS Birgitta ... Ja .. de fleste tråde fungere fint nok, men der er nu også mange som er lidt ... øhhh - spildopfyldningsemner/tips mm ... hvilket jeg da heller ikke selv skal sige mig fri for ... Omtanke er vel ordet inden man griber til pennen?

Natmaden ... smiler - beundringsværdigt hvis du kan i denne kategori

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-09-05 16:13

Nu må jeg grine.......
Hvem fylder netop tips'ene med crap?
Hvem fylder tips'ene med diskussioner?

Fjern AJ og tips reduceres med 25%

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 15-09-05 18:08

3773 .... rart at kunne sprede lidt munterhed.

Min evt. uvidenhed eller manglende indsigt skyldes nok at jeg ikke er sådan fast placeret i panelet herinde - eller osse klikker jeg måske bare ikke ind på alle link hvis ikke lige overskriften eller kategorien er noget som fanger min interesse eller videnfelt

men mon ikke også at spaltepladsen blev reduceret med yderligere 25% hvis man fjernede al den negative energi og respons som bruges på "det" emne *S*?

Nå skal ud til kødgryderne .... Ses i morgen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-05 19:56

[hør] Hør nu ... I bru'r al for megen tid på AJ (arne.jakobsen) og al for lidt tid på de væsentlige ting her i tilværelsen

...nemlig : </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-05 20:45

Hvad vil du gerne høre Molo??

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-09-05 00:05

Citat
men jeg kunne da godt tænke mig at vide om det sådan er generelt at fordi visse personer af og til optræder uheldigt at de så også skal svines til når de egentligt gør det godt nok??

Af og til?! LOL...Du har vist sovet i timen ujbv og kort fortalt, så har jeg fandme ikke tænkt mig at rose knoldesparkeren, blot fordi han ind imellem sine egotrip kan "tale" i et nogenlunde sobert sprog. Desuden har det vist sig, at AJ ikke magter at blive overset ret længe af gangen, så jeg anser mine egne, samt andres udbrud mod ham, som et middel der styrker hans behov for at være i centrum..

Arne synes lynhurtigt at kandu bliver kedelig, når han ikke er i fokus - og det er da synd..*S*

Citat
Er det helt legalt at påbegynde en person-klapjagt blot fordi man ved man sandsynligvis har en stak .. (arhh - "medløbere" er vel et lige lovligt stærk udtryk) men så meningsfæller med som backup?

Åhh du mener Buttlickers?! ..Personligt er jeg kold overfor om nogen er enig med mig, når/hvis jeg vælger at kommentere arnes ubehagelige adfærd!

Citat
Man skal ikke gøre sig selv bedre end man er og da slet ikke forsøge at komme højere op i hierakiet ved at trampe på andre.

Forklar det til AJ, som du mener giver både høflige og velmenende svar. Svar som i mine øjne er det stik modsatte..

Vil du se en af de utallige tråde, der ender ud i en gang ubegrundet tilsvining, så kig her - og læg mærke til arnes gennemgående trang til at skabe en konflikt.. Tror for øvrigt det er den tråd du hentyder til 3773 http://www.kandu.dk/dk/spg/58685

Så altså ujvb.. Jeg kan kun sige, at jeg fortsætter som jeg plejer, hvad angår arne problematikken - hvad enten du kan lide det eller ej

God week-end

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 16-09-05 07:49

Go morgen Creamygirl *S*

Jeg tror du har misforstået mit startindlæg lidt ... Det her handler ikke om hverken AJ eller andre - blot om det faktum at fordi man ikke kan li en person så er ALT hvad man gør stemplet som forkert fra start .... - at så snart man viser sig så er man lovlig bytte for retur-mudderkastning hvad enten det er reelt (hvis det kan være det?) - eller blot en eller anden form for gengældelse i en anden anledning ?

Som du selv skriver - så tager min mening da heller ikke udgangspunkt i om jeg er enig eller uenig med hvad andre mener - Det skal jeg ikke stå til regnskab for - kun for det jeg selv står for (heldigvis da *S*), men udviklingen er da bekymrende hvis man på forhånd skal sidde og selvcencurere sine meninger for ikke at komme til at træde nogen over tæerne med risiko for derefter at blive gjort lovløs i Kandu?? (kan du se hvor jeg vil henad?)

Selvfølgelig ... selvfølgelig er det da absolut forkasteligt at nogle herinde ikke kan finde ud af at opføre sig hverken etisk eller almindeligt dannet ordentligt - Det irritere (sq) da også mig, for det skaber en utrolig negativ stemning som jeg og andre sikkert godt kan være foruden. Jeg har set eksempler nok, så det med at blive henvist til div. steder er egentligt ikke så aktuelt i denne sammenhæng, for jeg behøver ikke at blive overbevist om noget i den sammenhæng.

Lige for at runde af for mit grundlag til denne tråd så var situationen at AJ faktisk måske ret enkeltstående , havde givet et okay svar .... og ganske "lovligt" kom en anden kandu-bruger ind og gav ham en grov verbal tackling .. og hvis du går ind på det link jeg skriver om i startskriften - ja så vil du se at der udover AJ er 3 andre (incl. mig selv) som har givet samme svar ... men IKKE får en på kanøfflen ... det er det som undre mig?? Dermed ikke sagt at jeg søger at få et gok i nøden ,,, hvilket jeg efter al sandsynlighed jo nok får før eller siden når jeg blir velbevandret nok herinde *fnis*

Vi mennesker har i øvrigt en sjov tendens til at komme andre i små kasser med etiketter for hvordan de er .... men underligt nok: Den kasse som andre forsøger at proppe os ned i - den passer faktisk aldrig ... syns vi selv

En rigtig fornøjelig og forhåbentlig solrig dag/weekend til alle

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 16-09-05 07:53

Forresten ... Klumme og Miritdk .... ret god oversættelse I kom med

Og CCJunior ... narhhh - der har du ikke helt ret. Jeg tror faktisk ikke på at der er nogen som konsekvent bevidst gider spilde tid på det .... eller hva? (ja ja .. jeg er sq så naiv)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-09-05 08:13

Øhhh ujbv. Jeg er ikke så kvik, så du må lige hjælpe mig.... hvilken oversættelse.

Og tak for point i den anden tråd. Skylder dig lige at sige, at jeg bevidst ikke er superbruger, for netop ikke at geråde ud i disse pointdiskussioner, og kan derfor ikke bruge poængerne til en dyt.

Dette irriterer AJ af helvede til da det i hans pointfikserede syge verden er verdens største ressourcespild, foruden at han ikke kan søge i min historik, hvilket han ved flere lejligheder har givet udtryk for er noget svineri. I denne kan han nemlig se hvor god en Kanduer man er. LOOOOOOL

En god Kanduer er i hans plumrådne verden (hjerne) den der har flest point og har fået accepteret flest svar, uagtet at disse svar (AJ's) er skudt af med spredhagl og flere gange udelukkende er blevet accepteret som svar efter at fjolset har tigget, truet eller presset en bruger til at acceptere hans svar.

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 16-09-05 10:17

Klumme .. *S* dejligt at se dig igen - det med oversættelsen var det med CUL8er = Klumme-mad *GGG* - den havde jeg ikke selv regnet ud *S*

Nu kommer du selv ind på det med pointsystemet .. øhh - jeg må indrømme at jeg ikke fatter en dyt af det, men blot har konkluderet med mig selv at jeg egentligt ikke har brug for at vinde en æggekoger - kaffemaskine eller brødrister eller hvilken anden fantastisk ting man kan få grabberne i. Jeg aner ganske simpelt ikke hvordan det system virker - kun at jeg vist får nogle point hver dag jeg logger på, som jeg vist så kan bruge til f.eks. at spørge panelet her til råds ... eller bare snakke sådan lidt fra lænestolen
Det har selvfølgelig så ulempen (min uvidenhed omkring dette system) at jeg så heller ikke kender evt. konsekvenser af point-tildeling - hvis der er nogle ... vidtrækkende? Så længe jeg bare har mulighed for at få lidt inspiration og udvidet min horisont, så er det fint nok for mig, men det kan da være jeg justere hen ad vejen når jeg blir klog nok?? - Måske er jeg på nuværende punkt "klog nok" til at undgå de værste plummer-huller herinde? Det kan jeg jo så kun være tilfreds med pt men jeg håber da at der blandt læserne af de her indlæg (pyhh - hvis man orker at hænge på *G*) er nogle der har forstået at jeg egentligt er ret ligeglad med hvilken person det drejer sig om, men mere det der med at nogen er dømt "skyldig" - så er moralen en gang skyldig - altid skyldig ... (og ja .. kommer lige ordene i forkøb - det er jo ikke kun en gang men igen og igen og det fortsætter sikkert nok - SLUT/stop for den diskussion), men det svarer jo lidt til at hvis man hypotetisk set har en tidligere straffet i sin virksomhed og der bliver stjålet fra lageret - så er alle andre i firmaet styrtende enige om HVEM den skyldige er - Man bliver fastholdt i sin rolle af andre? ... og please .... undgå nu - eller søg i det mindste at dæmpe trangen til at bruge "FY-ordet" i mit pludre-hjørne for det er faktisk ikke ham det drejer sig om .... bare en generel betragtining.

Nåeee .... det blir ikke meget jeg kommer forbi her mere inden weekenden - så jeg tror jeg vil runde af her og sige tak for deltagelsen .... Tråden holder jeg stadig åben ... med mine "jyde-point til mig selv" *G* til en anden god gang jeg har lidt, som jeg gerne vil smalltalke lidt om.

Ha en helt forrygende weekend allesammen .... Jeg skal på kursus sammen med min mor og lære at lave små, grimme, rynkede nisser - så ha det hyxomt allesammen.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-09-05 10:43

God weekend til dig også Ujbv og god fornøjelse med de rynkede nisser

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-09-05 17:39

Citat
Smalltalk kategorien er nu halvejs genial ... Her kan man sidde sig og snakke om løst og fast - svine til og tørre op igen, så nu vil jeg sætte mig godt til rette og holde mig vågen i rigtig laaaaang tid. Og hvorfor så det?

Jo .. helt tilfældigt er jeg her idag (d. 15/9-05) stødt på to spørgsmål fra andre brugere hvor bla. Arne Jakobsen har været inde og give svar - nogle ganske almindelige og faktisk velmenende/høflige svar. Hvad sker der så?? ... jow jow ... Klumme er ude med stridsøksen

Ja du må virkelig have mig undskyldt mister, men når en smalltalk starter med ordene "svine til" og "tørre op" - og du i samme åndedrag får flettet to af kandus mest forhadte profilnavne ind i dit indlæg, så ligger det implecit i dit spørgsmål, at du har slået emnet op til at omhandle Arne og hans "modstandere" (naaa det er vel et lige lovligt stærk udtryk) men så hans "ikke så gode venner" da!

Jeg kan ligeledes konstatere, at du godt nok forsøger at holde en munter tone, men at du samtidigt anvender en del negativ ladede begreber så som
personforfølgelse, personjagt, hade-klub, person-kapjagt, og medløbere - iblandet sammensatte ord som "svinen til" og "højere op i hierakiet ved at trampe på andre".

Nope ujvb, dit indlæg er da helt okay, men kald det dog for det det er! ..
Nemlig en "ARNETRÅD"

Og så tror jeg forøvrigt, at du er mere velbevandret herinde end du giver udtryk for - og det tror jeg, fordi du på ret kort tid opretter ikke mindre end to smalltalks.....
her et andet: http://www.kandu.dk/dk/spg/73985 hvor du godt nok holder dig til en neutral overskrift, men hvor indholdet ikke er til at tage fejl af...Dine tråde handler om Arne. Jakobsens gøren og laden - og hvor placerer det så formålet med dine muntre tråde?!

I mine øjne er det du gør - og måden du gør det på, ikke en skid anderledes end så meget andet af det evindelige Arne ævl herinde..

Det er da muligt, at du holder tonen sober, men hvis ikke du gider tage en debat om specifikke profiler, så mener jeg seriøst, at du i din næste smalltalk, skal undlade at omtale specifikke profilnavne i dit første indlæg..
Kan du se hvor jeg vil henad?! og kan du se, at din tråd gik lidt i "fisk" (flere forstod jo ikke dit startindlæg) og med god grund - fordi du partout skulle have klasket profilnavne ind i dit indlæg..

Fortsat god week-end

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-09-05 18:00

Åhhh jeg glemte liiige!

http://www.kandu.dk/dk/spg/71289

Hyg dig med arne og kandu, men husk at han KRÆVER du taler pænt til ham - også selvom han IKKE taler pænt til dig og alle andre

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 16-09-05 23:08

Creamy ... jamen det er da taget til efterretning .... *SS* ...
Når jeg mener at jeg ikke er så velbevandret herinde, så betyder det at der (vistnok) er meget jeg endnu ikke har fundet ud af hvordan virker osv. men det kommer jo nok.
Okay - måske var jeg lidt for blåøjet ved at skrive specifikke navne i mit opstarts-indlæg - det vil jeg da søge at camouflere bedre næste gang - eller tænke mig lidt mere om *S*
Det det med de negativt ladede udtryk .... tja .. det er vel bare en lidt anden omskrivning for at kalde en skovl for en skovl - og en spade for en spade? *S* Min muntre tone kan måske skyldes at jeg forsøger at holde mig lidt diplomatisk neutral for og imod, for en sag har jo sjældent kun en hvid og en sort side. På mange punkter er jeg skam ret enig med dig og flere - jeg syntes bare at det er - eller bør være mere nuanceret.

natti-natti ....

... sender lige tak til MOLOKYLE fordi han ret effektivt lærte mig metoden i min tidligere smalltalk-tråd til at indfange de her yellow-guys

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 16-09-05 23:14

psttt .. creamygirl ... slog lige op på det link du havde henvist til ... Tja - jeg ved da ik lige hvad jeg skal sige til det ud over at det forekommer barnligt af AJ, og at jeg faktisk først har set det nu .... - jeg fluebener normalt ikke de link jeg svarer i så hvis det ikke er et spørgsmål jeg selv direkte kan lære noget af som jeg personligt har brug for - så følger jeg det ikke til dørs med hvad der ellers kommer af svar ... (med mindre det er en tråd jeg selv har lagt ud med)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-09-05 23:31

Ja, så kommer jeg også lige med et indlæg til "Din egen tråd"

Den bruger, som du omtaler i dit indlæg, vil jeg kalde for xx

xx kom med følgende indlæg

Citat
arne.jakobsen Dato : 09-09-05 19:31

Hm...

Hvorfor fanden stiller du ikke et spørgsmål som alle kan forstå? Læs lige dit eget spørgsmål. Enten er du en dum teenager der ikke har gidet følge med i skolen, eller også er du bare mere end almindeligt dum i nakken.

Det drejer sig om en "kendt" bruger på kandu, der ikke mere er teenager, men xx havde "glemt" hvem han var, så derfor skulle han lige have nogle slag.

fra denne tråd

http://www.kandu.dk/dk/spg/74022

I denne tråd

http://www.kandu.dk/dk/spg/74406

som nu er lukket, er xx igen efter thyfoon. xx har slet ikke deltaget i spørgsmålet, men kommer med denne bemærkning efter spørgsmålet er lukket

Citat
arne.jakobsen Dato : 16-09-05 21:56

thyfoon -> Hvorfor lukker ikke dine spørgsmål? Det om Olielamper er jo forlængst besvaret. Du har været superbruger siden 2003, så du burde da vide hvordan man gør? I den første tråd hvor jeg mødte dig, sagde du at du var optaget på UNI. At du ikke selv er i stand til at finde svaret på dette spørgsmål via nettet (som ans jo har gjort), tyder IKKE på at du har ret mange brikker at flytte rundt med. Dova's og ME.alexander's svar vidner da om at de selv kan svare (og gør det). ans's svar er bare et resultat at en søgning på nettet. LÆR at søge på nettet, hvis du har en drøm om NOGENSINDE at blive optaget på nettet.

Når man kigger på din Superbruger-historik, kan man jo se at det ENESTE du ved noget om, er at bruge en Mobil-telefon (som alle andre teenagere). Så lad være med at fylde folk og mig med dine løgnehistorier om at du er UNI.

Vil du have ordentlig hjælp, skal du squ lære at stille gode spørgsmål og undlade at lyve. Skam dig.

God weekend

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 19:06

ans ->

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-09-05 19:46

Gu' ved om XX har tænkt på, at Thyfoon sikkert prioriterer UNI, forelæsninger, pensum, studieordninger, tutor-timer, engelske lærebøger, osv. før han/hun bruger sin tid til kandu, point og google?!

Naaah, det er ganske givet en umulig tanke, at nogen skulle have andet i livet end google, kandu og point. For når man hedder XX - har man tydeligvis ikke andet end cyberpoint til at måle sin mandighed, styrke og intellekt med

Skam dig XX ..LOL

Kommentar
Fra : wannabee

Dato : 18-09-05 08:07

ham arne er en kæmpeidot og vis jeg møder ham skal jeg travle ham op og strike ahm om til en anden model. det akn godt være vi er nogen der ikke staver så godt men vi har mere i ørene end han nogensinne får

cremygirl du er satdig ret sød og det er fint du fortæler ham botnaken at han er en klovn

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-09-05 04:24

wannabee -> Øeh.... Ligemeget hvad man så end måtte mene om XX, så skal man lige vare sin mund :

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=312081

Trusler er det 'usmart' at lægge på nettet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-09-05 18:58

Skriver wannabee da ikke bare, at han vil støtte Lord XX i sin videre udvikling

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-09-05 20:45

natmaden -> Sådan kunne man udlægge det ...jo, men det var nu også bare til oplysning for den undrende forsamling

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-05 01:20

ujbv -> Nej nej og atter ...nej :

Citat
Smalltalk kategorien er nu halvejs genial ...

Total genial !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-09-05 02:09

Dette er da BIGSNAK, som måske er mega total genial

<b>nocando</b>

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 10-10-05 11:33

Jeg kom lige forbi

Da jeg lavede den her min egen tråd var jeg vist stadig sådan lidt novice i denne kategori, for min tanke var lige at lufte lidt mening eller prøve at få lidt mening på det jeg ikke kunne forstå, og så ellers lade tråden ligge til der igen kom lidt nyt fra mig og så kaste 20 point mere i kassen og "starte forfra" samme sted, men det lader sig vist ikke gøre - jeg gider slet ikke afprøve for selv jeg syntes der er langt til bunden og evt. nye kunne jo foranlediges til at tro at min følgetråd stadig drejede sig om mit oprindelige oprettelses-spørgsmål/svar sååå - jeg har ladet den blinde roulette køre og udpeget et tilfældigt indlæg som får lov til at slutte denne tråd af. Tak for deltagelsen - vi ses jo nok i et andet link før eller siden

mvh ujbv

Godkendelse af svar
Fra : ujbv

Dato : 10-10-05 11:35

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-10-05 21:46

spillede du ping pong med hvem der skulle have point ??????