/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Colorado backup software !
Fra : Kristines
Vist : 490 gange
95 point
Dato : 21-10-02 02:55

Hej der

Er der ikke én som ligger inde med Colorado backup software v4.0 el. senere ????
Er der nogen som ved hvilket filformat colorado skrive i ???

Jeg har et dat bånd (dds2 120 m.) som indeholder en backup af min maskine (som er blevet stjålet) den kørte med NT 4 WS, samt et Colorado Backup program. Jeg har nu kun båndet tilbage og skal meget gerne have udlæst data via min nye maskine med et HP Surestore dat24 dds3. Som sidder på en adaptek aic7810 controller.
De Colorado programmer vi har haft fingerne i kan ikke finde tapedrevet. Jeg ved det virker, da windows backup og seagate backup kan finde og bruge drevet.

Kan det lade sig gøre ??? Kan nogen derude hjælpe mig???
Har prøvet flere forskellige programmer men som ikke kan læse båndet ! Fejl: ukendt filformat !

Med venlig hilsen
Kristines

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-02 06:40

Din e-mail adr virker ikke
ring hvis du er ineresseret

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

On Mon, 21 Oct 2002 00:54:46 GMT, "Kristines"
<Kristines.news@kandu.dk> wrote:

>Hej der
>
>Er der ikke én som ligger inde med Colorado backup software v4.0 el.
>senere ????
>Er der nogen som ved hvilket filformat colorado skrive i ???
>
>Jeg har et dat bånd (dds2 120 m.) som indeholder en backup af min
>maskine (som er blevet stjålet) den kørte med NT 4 WS, samt et Colorado
>Backup program. Jeg har nu kun båndet tilbage og skal meget gerne have
>udlæst data via min nye maskine med et HP Surestore dat24 dds3. Som
>sidder på en adaptek aic7810 controller.
>De Colorado programmer vi har haft fingerne i kan ikke finde tapedrevet.
>Jeg ved det virker, da windows backup og seagate backup kan finde og
>bruge drevet.
>
>Kan det lade sig gøre ??? Kan nogen derude hjælpe mig???
>Har prøvet flere forskellige programmer men som ikke kan læse båndet !
>Fejl: ukendt filformat !
>
>Med venlig hilsen
>Kristines

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-02 14:43

complex@pc.dk wrote:

> Din e-mail adr virker ikke
> ring hvis du er ineresseret

Ja og din citat teknik virker ikke.

http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Mvh. Bo
Homepage: http://bo.geekworld.dk | Fidonet: 2:236/100
Linux! The choice of a GNU generation.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-02 16:18

Bo Simonsen skrev:

>complex@pc.dk wrote:
>...

>Ja og din citat teknik virker ikke.

Det har den ikke gjort i adskillige år.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-10-02 19:01

"Bertel Lund Hansen" skrev d. 21-10-02 16:18 dette indlæg :
> Bo Simonsen skrev:
>
> >complex@pc.dk wrote:
> >...
>
> >Ja og din citat teknik virker ikke.
>
> Det har den ikke gjort i adskillige år.
>

Jeg kender ikke citatet, så jeg kan ikke se, om Lars´ citatteknik virker eller ej.
Men jeg kan da se, at kristines spørgsmål handler om noget helt andet.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 21-10-02 22:11

Rellom det giver jeg dig fuldstændigt ret i

Det er lidt surt når man i sin mailbox får 3 mail hvori, der står, at der er kommet 3 kommentarer/svar på ens spørgsmål..............glad hopper man straks på kandu.dk.................bare for at finde nogle i mine øjne fuldstændige ligegyldige kommentarer

Jeg mangler stadig ...........snart desperat et Colorado Backup II program, så jeg kan finde ud af om jeg kan redde disse data på et datbånd !!!!!!!
Jeg har fundet ud af så meget, at HP som har rettighederne el. ejerforholdene på Colorado programmerne, sandelig har nedlagt Colorado software for 2-3 års siden og derfor ikke kan hjælpe.

Så endnu engang...............er der ikke bare én derude, som ligger inde med et Colorado software backup program.........meget gerne en 2ér ?????????????????????

Mhv.
Kristines

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-10-02 23:28

Hvis i nu ikke sendte ud til de danske nyhedsgrupper havde i ikke det problem som i omtaler.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-10-02 13:12
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 15:40

Rellom wrote:

> Jeg kender ikke citatet, så jeg kan ikke se, om Lars´ citatteknik virker
> eller ej.
> Men jeg kan da se, at kristines spørgsmål handler om noget helt andet.
>

Det må være relavant nok, når Lars ikke overholder netiketten.

--
Mvh. Bo
Homepage: http://bo.geekworld.dk Fidonet: 2:236/100

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 09:28

On Mon, 21 Oct 2002 00:54:46 GMT, "Kristines"
<Kristines.news@kandu.dk> wrote:

Hvis du kører XP eller Win2K er det ikke altid de kan genkende
drevene.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 23-10-02 21:19

Hej !

Jeg takker jer alle for råd og kommentarer, der var dog intet af det, som virkede. Men jeg har klaret problemet, da jeg selv fandt et program på nettet, som sandelig bare lige tyggede sig igennem båndet og læste alle data ! Inden da havde jeg vel prøvet omkring 8-10 andre programmer.

Så jeg vil da lige give mine bedste anbefalinger til programmet Backup MyPC fra Veritas.

Tak for svarene
Kristines
PS: Karsten backupen var lavet på en NT4 Workstation, med et HP datbåndsdrev og et Colorado software produkt.