/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
HJÆLP med sudoku
Fra : nick95162
Vist : 1202 gange
200 point
Dato : 14-09-05 22:39

hey...
jeg sidder her med en sudoku jeg skal have lavet.. nogen der kan hjælpe mig.. jeg sender bare et billede hvor de den er tom, undtagen dem der er der i forvejen.. VH Nick

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 14-09-05 22:41

sudoku er blevet helt ufatteligt populært synes jeg! Hva er det der er så fantastisk? - Man skulle da ikke tro det var så varieret, som f.eks. krydsord?!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-09-05 22:44

Jeg synes også det er kedeligt at lave sudoko, men jeg har lavet et program der kan løse dem, det var lidt sjovt.
Der findes også en del programmer på nettet der kan løse dem.
Kan du ikke bare poste din sudoko her?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-09-05 22:48

Der er f.ex. en side her: http://sudoku.netgubbi.dk/

Accepteret svar
Fra : epidedymittis

Modtaget 210 point
Dato : 14-09-05 22:51

Eller her: http://www.baroufasoft.net/sudoku_online.html

Som der også er blevet tippet til for nylig!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-05 07:49

på denne sudokuside, kan du få kontrolleret hvert enkelt tal

http://www.websudoku.com/

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 15-09-05 10:51

Arrjj... Sudoku er da for fedt!
Helt seriøst, så troede jeg aldrig, at jeg ville kunne blive grebet af kvadrater og tal, men det skete! Og det der med at snyde sig til resultatet.. det er for kedeligt.

Nick, jeg har desværre ikke tid til at hjælpe dig med din sudoku i dag, men jeg kan da give dig lidt råd med på vejen.

Hvis det er en af de rigtig svære, så start med at kopiere den op i et større format.
Derefter sætter du dig ned og tjekker hvert kvadrat efter sandsynlige tal og skriver dem med småt i bunden af feltet (med blyant selvfølglig ). Dette gør du først lodret, vandet og derefter i de store kvadrater. Allerede her får du masser af tal.
Sådan fortsætter du indtil du sidder med få kvadrater tilbage. Det er så her, den logiske tænkning træder lidt ind, men ikke sværere end at det kan lade sig gøre ved koncentration.
Fald aldrig i med gæt! Du skal ALTID være helt sikker på, at det er det rigtige tal, du skriver ind, da det er umuligt at gå baglæns i sudoku.

Fat mod og derudaf... Der er glimragende hjernegymnastik og tidsfordriv

God fornøjelse,

Vaxen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-09-05 11:27

www.sudoku-san.com er den bedste sudoku-side
De laver fire nye hver dag med forskellig sværhedsgrad (det er godt at
vide hvor svær en sudoku er før man løser den) og de har den mest
avancerede solver, jeg har set. Man kan løse den ét skridt af
gangen...
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : nick95162

Dato : 19-09-05 16:38

Tak for svaret epidedymittis.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-09-05 13:44

Sæl tak