/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Sende mappe til win 1 gang i timen
Fra : Ylwen
Vist : 682 gange
1 point
Dato : 20-10-02 23:52

Jeg har en mappe på linux maskinen som jeg gerne ville have sendt over netværket til min win maskine. Hvordan klarer jeg det? meget gerne med et eksempel, da jeg ikke kender så meget til linux.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-10-02 22:53

Ylwen wrote:

> Jeg har en mappe på linux maskinen som jeg gerne ville have sendt over
> netværket til min win maskine. Hvordan klarer jeg det? meget gerne med
> et eksempel, da jeg ikke kender så meget til linux.
>

Enten kan du lave et cron job og FTP'e tingene op, eller lave en delt
folder i windows og bruge smbclient eller mounte det og så bare kopiere
skidtet...

Du kan mounte en smb share (hvis det er enablet i din kernel) sådan:

mkdir folder
mount -t smbfs -o username=dinbruger,password=ditpassword
//windowsmaskine/deltfolder folder

Ellers:

   man mount
   man samba
   man cron
   man crontab
   man 5 crontab

--
-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
To mail me remove your pants.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-02 10:53

Larz wrote:

> Ylwen wrote:
>
>> Jeg har en mappe på linux maskinen som jeg gerne ville have sendt over
>> netværket til min win maskine. Hvordan klarer jeg det? meget gerne med
>> et eksempel, da jeg ikke kender så meget til linux.
>>
>
> Enten kan du lave et cron job og FTP'e tingene op, eller lave en delt
> folder i windows og bruge smbclient eller mounte det og så bare kopiere
> skidtet...
>
> Du kan mounte en smb share (hvis det er enablet i din kernel) sådan:
>
> mkdir folder
> mount -t smbfs -o username=dinbruger,password=ditpassword
> //windowsmaskine/deltfolder folder
>
> Ellers:
>
> man mount
> man samba
> man cron
> man crontab
> man 5 crontab
>
Undskyld jeg blander mig, men skal username og password ikke stå enten i
gåsetegn "pass/user" eller i disse 'pass/user' altså username='xxx' eller
username="xxx"
--
/Kasper

Kommentar
Fra : Ylwen

Dato : 21-10-02 17:28

hmm, jeg kan sgu ikke få det til at virke.

Den mappe jeg vil overføre fra linux til win hedder logs den skulle gerne over til maskinen der hedder server

Lad os sige brugernavn på server er admin passw 1
linux er admin passw 2
og denne mappe skulle meget gerne ligges på c drevet på server.

hvad skal jeg så skrive?

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 08-12-02 10:24

Jeg vil gerne programmere et VB program til dig hvor den automatisk kopiere mappen over hvis altså du har Wine Windows Emulatoren... Check www.winehq.org!

Jeg kan bare programmere programmet så du selv kan skrive computernavn ind o.s.v... og maybe sætte tiden.. hehe.

Accepteret svar
Fra : mhvejsel

Modtaget 1 point
Dato : 15-12-02 20:51

Hvis spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det.