/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Piaggio zip?
Fra : Pornsim
Vist : 721 gange
70 point
Dato : 14-09-05 18:20

Hej jeg har bestilt en piaggio zip, den gamle model fra 1999, jeg får den på fredag, dem jeg køber den af, fjerner alle begrænsninger.. Mit spørgsmål er så, hvor stærkt kører den når de har fjernet alle begrænsningerne?

Med venlig hilsen Simon.

Ps. hvis I ved det må I da også godt svare hvilke begrænsninger der er på den, og hvor de siddder..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 80 point
Dato : 14-09-05 18:35

Begrænsninger er blindrøret og ringen i variatoren, og i nogle modeller en begrænserskive foran i karburatoren.
Hastighed: 65 viser 75
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 15-09-05 15:59

trækker den også godt, når bare alle begrænsninger er fjernet, og det er et basic udstødning på?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 15-09-05 16:08

Jeg lavede en Zip som havde Basic udstødning på for en ven.
Den kørte 65-70 hvis den blev presset.
Jeg kan altså anbefale dens storebror, Technigas Next, hvis det er optræk og topfart, som man er ude efter uden at skulle skifte cylinder.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 15-09-05 16:10

ps, normalt sidder der en dyse 70 i karburatoren. hvis du får fjernet begrænsningen i udstødningen, og hvis det er en Basic udstødning, så skal der en dyse 80 i, istedet for.
Fjern evt. den lille plastikstuds inde i luftfilteret

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 15-09-05 19:03

Ja, men giver det også et godt optræk, når man kører med basic udstødning, og så selvfølgelig alle begrænsninger taget?

Godkendelse af svar
Fra : Pornsim

Dato : 17-09-05 14:21

Tak for svaret pallebhansen.