/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
DIGITAL ONLINE BEDST OG BILLIGST
Fra : dhmoelsted
Vist : 916 gange
100 point
Dato : 14-09-05 17:15

Hvor i dk. laver man de bedste og de billigste online bestilte digitalfotos, jeg syntes det er lidt af en jungle, alle kan ,men er der nogen der er bedre eller bedst
hører jeg gerne herom tak...
mvh
hans

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-09-05 17:20

hos TDC giver vi 89 øre pr stk. + porto, vi har billeder i løbet af et par dage

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-09-05 17:23

De er rigtig gode, glemte jeg at sige.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 14-09-05 17:32

Her kan du se prisen, alt efter hvor mange du skal have fremkaldt, og hvor store de skal være. --> http://digifotopriser.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-09-05 17:41

dhmoelsted.... priserne er ikke oplyst rigtigt specificeret i dhl link kan jeg se, ikke at linket ikke kan bruges, men div. steder kan der forekomme et abbonnement, det har vi hos TDC. Vi har tegnet for et halvt år (nu kan jeg ikke huske prisen, men det var ikke særligt dyrt), derfor betaler vi ikke som oplyst i linket kr. 1,49 men 89 øre pr. stk. Vores er 10x15 cm

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-09-05 18:11

Godt link dbl - jeg sender dig lige nogle point for det - jeg skal have lavet nogle billeder fra Prag.

Jeg plejer at bruge Bilka og så afhenter jeg selv billederne, men vil nu prøve Pixum for kvaliteten må være den samme, da de begge bruger CeWe Color.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-05 19:07

Jeg stødte på en artikel i den lokale sprøjte, hvor en profi fotograf havde testet 6 forskellige firmaer på billedkvaliten af hans billeder. Han have testet med et profi kamera samt et "almindeligt" pocketkamera.

Når man så ned over priserne, var de egentligt relativt begrænset, hvor stor en prisforskel, der var, så det er jeg ligeglad med (det var faktisk kun ved fremkaldelse af få billeder, hvor der blev stor forskel - ganske enkelt fordi startgebyr og billedpris begge får betydning (nogle tog ca.1,75 kr/billede uden startgebyr - andre tog noget mindre pr billede, men havde så startgebyr.

Det afgørende for mig var, at i begge tilfælde (prof/amatør kamera) stod Merlin som rimelig klar vinder.

Siden har jeg kun fremkaldt ved dem, og jeg må tilslutte mig, at det er virkeligt god kvalitet.

De er en lille smule dyre - det koster 1,35/stk - med et startgebyr på en 10'er - men det er klart pengene værd...

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 14-09-05 20:46

Tak for svaret erling_l.
ja der er mange muligheder, tak til alle for deres svar, digitalpriser er også en god guide..
mvh hans