/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
dyrepas til sverige
Fra : heyckendorff
Vist : 2743 gange
50 point
Dato : 14-09-05 15:27

min hund skal fra danmark til sverige og bo..derfor skal jeg ha et dyre pas. Så ville jeg høre om der er nogle der ved hvad det ca.koster med vaccinationer og det hele :) min hvalp er 2 måneder..og hvor lang tid tager det fra man har været til dyrlægen til man får passet?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 14-09-05 15:41

Til Sverige er det vist lidt mere kompliceret med de strammere regler der findes, der skelnes også mellem "med på ferie hund" eller permanent indførsel til landet:

Ved indførsel til Sverige skal anvendes attester, som rekvireres af dyreejeren fra Jordbruksverket i Jönköping, Sverige, i forbindelse med ansøgning om indførselstilladelse.

http://www.hunde-info.dk/rejsvejl.shtml

prisen varierer noget, men selve passet tror jeg koster omkring 350 kr.

Og det udfyldes normalt med det samme hos dyrlægen.

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 14-09-05 15:42
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-09-05 15:42

Vi giver for en almindelig vacc. af vores hund ca 600 kr, men et pas koster nok ekstra. Nu din hvalp kun er to måneder, er der specielle regler ved indførelsel til Sverige

http://www.hunde-info.dk/rejser/sverige.shtml

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-09-05 15:52

Selve passet koster 14.90 kr men jeg ved ikke hvad vaccinition koster Der er vist osse specielle regler for hunde under 3 mnd. Du kan læse mere herind http://www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/Til_dyrlaeger/Dyrepas_og_rejseregler/forside.htm og prøv at checke deres spørgsmål og svar! Sverige har osse særlige regler skal du være opmærksom på! Men ellers ring til en dyrlæge det ved det helt sikkert!

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 19-09-05 15:47

det koster 250 kr for et hunde pas. og så skal den også vac og have taget nogle blodprøver og der mener jeg at det vil tage 4 måneder før den så må flyttes ud af dk indtil det hele er i orden.

Kommentar
Fra : heyckendorff

Dato : 20-09-05 14:51

Hej Dova det var lige det jeg efterlyste. Hvis du lægger et svar skal jeg acceptere det så du kan få pointene

Takker også de efterfølgende

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 20-09-05 17:12

heyckendorff> Du vel "acceptere" ved det/de svar der er givet ??

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : heyckendorff

Dato : 21-09-05 17:02

Tak for svaret dova.