/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel til kontaktpersoner
Fra : fredag
Vist : 1079 gange
100 point
Dato : 14-09-05 14:45

Hej.
Jeg har lavet en adresseliste i excel 2003 og vil nu gerne have den overført til mine kontaktpersoner i Outlook 2003,
men hvordan og kan det overhovedet lade sig gøre ??

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 14-09-05 14:51

Ja -

Outlook > importer og eksporter > Importer fra andet program eller anden fil > Microsoft excel > find filen > importer

Du skal have excel oversættelse installeret - dette er ikke med i standardinstallationen af outlook, så hvis du ikke har valgt "installer alt" tilbage, da du installerede, skal du lige have gang i dine installations cd'er igen, når outlook beder om det.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 16-09-05 07:49

Fik du det til at virke, eller skal det uddybes?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-09-05 14:17

går ud fra at du har lavet det med kolonneoverskrifter i Excel.
f.eks. kolonne A: Navn Kolonne B: Adresse o.s.v. o.s.v.
Nu skal du så have navngivet det samlede område: marker det område som skal bruges (f.eks. A1 til D48) og hop op helt ude til venstre for formellinjen (der står et cellenavn) klik på det og navngiv det f.eks. mailadresser.
Nu er excel gjort klar til at importeres i MS Outlook.
Åbn nu MS Outlook -> Filer -> Importer o.s.v. (som erling_l skrev)
MEN, du SKAL altså huske at navngive det celleområde du vil have importeret !!

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 19-09-05 14:19

Hej erling_l
Har prøvet men får nu denne besked:
"Database har ingen navngivne områder. Brug excel til at navngive det dataområde du vil importere". Og det forstår jeg ikke noget af. Kan du hjælpe ?

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 19-09-05 14:36

Til hcma: Hvordan gør jeg dette ?? Altså navngive celleområde jeg vil have importeret.

Kommentar
Fra : henrikdj

Dato : 19-09-05 15:45

Hej fredag,

Der er flere måder at navngive et område på i Excel - hcma har beskrevet en af dem. Hvis du ikke er med på det er her en anden metode:

Gå til Indsæt -> Navn -> Definer
Skriv nu et valgfrit navn i den første boks - f.ex. mailadresser
I boksen "Refererer til" klikker du på ikonen til højre. Hele boksen 'Definer navn' bliver nu skjult så du kun ser boksen 'refererer til'.
Nu markerer du området med mailadresserne med musen - altså klik i øverste venstre celle og træk ned til nederste højre celle. Boksen 'referer til' forbliver i forgrunden mens du gør det.
Når området er markeret klikker du igen på ikonen til højre i boksen. Nu bliver boksen 'Definer navn' synlig igen.
Klik på knappen 'Tilføj'. Nu skal du se det navn du valgte i listen midt i boksen.
Klik OK.

Capiche ?

mvh
Henrik