/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Cd/Dvd--Brugt/ubrugt ?
Fra : onkelkeld
Vist : 306 gange
100 point
Dato : 14-09-05 12:44

Findes der et program, der kan fortælle mig , klart og tydeligt /helst dansk) om en cd/dvd, der har været i drevet, har fået skrev på sig, så den ikke mere kan bruges, og meget gerne, hvad den i såfald indeholder, kan ikke få windows xp, til at fortælle, den siger blot den ikke er ny, og den oplysning er jeg træt af, for det siger den sommetider også om cd/dvd der aldrig har været i maskinen, ved godt der kan være en fejl på skiven, men vil gerne vide hvilken.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 14-09-05 13:49

Om en skive er TOM eller ej, vil du automatisk få at vide når du lægger den i drevet.
Om den er UBRUGT eller ej, kan du af gode grunde ikke få noget program til at fortælle dig da visse skiver allerede er formateret fra fabrikken.
Såfremt den IKKE er formateret vil du naturligvis opdage i dit brænderprogram da den så vil formatere den.

På mange skiver kan du dog ved blot at kigge på dem, se om der tidligere har været skrevet på dem, da de ændrer farve på det skrevne stykke (lidt alá an LP)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-09-05 13:51

Jeg tror ikke der findes sådan et program. Men det kan godt lyde som om drevet der læser og brænder cd/dvd'ere ikke har det så godt

Godkendelse af svar
Fra : onkelkeld

Dato : 18-09-05 12:36

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-05 16:30

Selv tak