/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hoster??
Fra : ThomasEp
Vist : 657 gange
50 point
Dato : 14-09-05 09:07

Hej, jeg er lige holdt op med at ryge, jeg har gennem længere tid hostet noget brunt agtigt et eller andet op! Det var noget med at jeg ikke rigtig kunne tåle at ryge! Men er endelig holdt op og der er gået en halvanden uge nu, men jeg hoster nu stadig det der brune noget op!
Det skal lige siges at jeg så har røget siden jeg var en 12-13 år og jeg er 21 idag.
Skal jeg gå til lægen med det, eller kan jeg få nogle gode råd herinde istedet?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-09-05 09:25

selvfølgelig skal du lige forhøre dig hos lægen i og med at du hoster - men jeg tror på at du hoster "skidt" op efter du er holdt op med at ryge.
(lidt som at få hovedpine af hovedpinetabletter )
Men.... spørg lægen - der kan være flere grunde til at du hoster jo

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-09-05 09:28

Det skader da ikke lige at ringe til lægen. Det behøver jo ikke kun være på grund af rygningen, du hoster slim op.
Få lige et tjek af dine lunger.

Hilsen ans

Accepteret svar
Fra : maggidud

Modtaget 60 point
Dato : 14-09-05 09:46

hvor mange smøger har du røget om dagen det skriver du ikke noget om.
Men det kan være en væsentlig årsag til at du hoster meget og det er slim forde dine lunger har været irreteret af det du har røget . Men kontakt din læge hvis det bliver ved , det kan godt tage nogen tid at komme af med det slim som sidder i dine bronkier i lungerne.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 14-09-05 10:07

Hvor mange smøger jeg har røget, det kan jeg ikke lige umiddelbart sætte tal på! men tror det er omkring en 10-15 stykker.. Deromkring tror jeg!
Men vil da lige forhøre mig hos lægen.. tak for hjælpen!

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 14-09-05 10:10

Tak for svaret maggidud.

Kommentar
Fra : maggidud

Dato : 14-09-05 11:23

Det er nok en god ide og gå til din læge og i hvert fald hvis du siger det er en brun supstans du hoster op.
Det er ikke mange men aligevel en del smøger du har røget hver dag .