/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Kontrakt / provision ???
Fra : Rodrigo
Vist : 624 gange
50 point
Dato : 20-10-02 22:48

hej!
Jeg skal "udlåne" nogen varer til en mand som sælger på markede. Og så skulle vi afregner når han kommer igen nogen dag efter. Han får 20% af fortjenesten. Hvad kunne der stå i en sådan kontrakt, hvis det ikke skulle gå ged i det ??? Jeg tænker på han skulle jo ikke løbe med et hele... Han er selvstændig og kunne skrive mig en regning på (sælgerarbejde eller hvad er smart ? )

Accepteret svar
Fra : stanley

Modtaget 50 point
Dato : 21-10-02 15:41

Det er altid en god ide at skrive tingene ned. Hvis du har tillid til manden er det rigeligt at du laver en detaljeret beskrivelse af de varer, du låner ham, og specificerer hvad f.eks. minimumsprisen for de enkelte varer skal være (husk at skrive om det er incl. eller excl. moms). Derudover hvad han skal have i provision for at sælge hver enkelt vare. Skriv evt. også en dato for hvornår aftalen udløber og undersøg hvem der har ansvaret hvis varen f.eks. stjæles eller ødelægges (forsikring).