/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Intel Celeron M 1.6Ghz vs Pentium M 1.7G~
Fra : H2
Vist : 913 gange
200 point
Dato : 13-09-05 22:34

Jeg skal ud at købe nu bærbar hvilken processer skal man vælge.
Jeg skal bruge den til skole arbejde og bl. køre autocat og andre store grafik programmer

Henrik

PS: Hvad er forskelden

Accepteret svar
Fra : palle22

Modtaget 210 point
Dato : 13-09-05 22:58

celeron bruger mere strøm! Den æder derfor batteriet hurtigere. Vil anbefale dig at undgå celeron. Centrino (som bruger pentium M) er vejen frem pt. Find gerne en med dedikeret ram på grafikkortet
www.1tegration.dk er et godt bud

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-09-05 09:20

palle22..... hvor meget mere strøm ????????? Kender en del der studerer og bruger netop Intel Celeron og ingen problemer overhovedet.
(ventede lige til jeg havde forhørt mig hertil morgen - hvor vedkommende der bruger sin bærbare utroligt meget var til at få fat i - ingen dikkedarer fra hans side)
Findes der nogen lettilgængelige sider der virkelig viser forskellen hvi det forholder sig sådan ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-09-05 10:10
Kommentar
Fra : palle22

Dato : 14-09-05 14:16

miritdk kender ingen steder specifikt, medmindre du kan få noget om strømforbrug ud af molokyles link... ydelsen på celeron er jo ihvertfald i bund kan man se...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-09-05 14:44

molo - tjaaaaaaaaaah -

palle22 - tjaaaaaaaaaaaaah

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 17-09-05 18:41

Der er forskel på strømforbrug det er dog ikke den helt store, Centrino er bygget til bærbare, hastighedsmæssigt er Centrino at foretrække, bruger selv Centrino på arbejdet til CAD m.m. ingen problemer.
Køber du en Centrino bør du vælge en af de nyere chipset.

Godkendelse af svar
Fra : H2

Dato : 20-09-05 09:44

Tak for svaret palle22.