/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fartbegrænser til personbil??
Fra : micnielsen
Vist : 1298 gange
100 point
Dato : 13-09-05 21:58

Er der nogen der ved om man kan få en fartbegrænser til alm. personbil. Jeg tænker her ikke på en permanent, men en der lidt som en fartpilot kan sættes til flere forskellige hastigheder. F.eks. at den i byen kan sættes til 50 og på landevejen til 80..

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 13-09-05 22:01

Det kan du kun i form af fartpilot - men det fungerer også glimrende

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-09-05 22:04

Jeg har cruiser i min ww carawelle der sidder en kontakt for enden af blinkafviserstangen oe en kontakt længere nede af stangen hvor man kan slå piloten til eller fra .Når den er slået til og jeg kører 50 trykker jeg på knappen for enden og bilen holder hastighede hvis jeg så skal op på feks 60 trykker je igen på samme knap og kan derved øge hastigheden eller sænke hastigheden ved at trykke på den anden knap og det slår automatisk fra når jeg rører bremsen eller koblingen Det er godt at have i disse klippetider og det koster et par tusinde eller tre hvis man skal have det monteret
Mvh sune

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-05 22:09

vi har det på samme måde i vores bil som Sunowich beskriver det, vores er en Hyundai Sonata, det er alletiders

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-09-05 22:44
Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-09-05 22:52

Ja Cruising-control eller fartpilot som allerede foreslået.

Det er standard i nogen biler, og kan bygges i de fleste.
En decideret begrænser som i lastbilerne dur ikke, men det er jo heller ikke det du efterlyser.

mvh dova

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 14-09-05 06:21

Da jeg var knægt, kan jeg huske, at min morfar installerede et sådan et apparat i sin bil. Det var ganske let at installere, man satte en "pick-up" bag på speed-o-meteret, monterede en lille box med 3 trykknapper og satte 12 V til boxen. Der var et lille trimmerpot, ved hver af de 3 knapper. Man kunne så justere, hvornår den skulle give alarm (BIB-BIB), for hver af de 3 trykknapper (3 forskellige hastigheder).
Er det sådan noget, du leder efter???

MVH

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 14-09-05 08:43

Hvis alle folk bare gad installere en cruise control, så vi ikke skal ned og køre 65-70 i timen om morgenen, fordi nogle er bange for at få et klip i kørekortet (som jo egentlig først udløses når man rammer 104km/h)

Hvad er der galt med folk for tiden. ??????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-09-05 09:31

thulin... det er da meget fornuftigt at være "bange" for at få klip i kortet, men de fleste har nok ikke sat sig ind i "sagen". Til dem er der hjælp at hente, ved at gennemlæse:
- Klip http://www.politi.dk/da/borgerservice/faerdsel/klippekort/
- Pris http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/P669_boedetakster_0805.pdf
Søren
NB: Bevæger vi os ikke væk fra emnet?

Kommentar
Fra : bne

Dato : 14-09-05 16:00

Hvis det er viskinge's dippedut du leder efter, så har du nu en undskyldning for at købe en navigator - flere af dem er nemlig udstyret med mulighed for at advare, når du overskrider hastighedsgrænserne.