/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
køb via Ebay?
Fra : jysch
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 13-09-05 21:40

jeg har købt en vare via ebay den 31/8-2005.

Sælger siger at varen en sendt - den er betalt via paypal og sælger har modtaget pengene.

Jeg har 13/9-2005 endnu ikke modtaget varen.

Hvilke muligheder har jeg?

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 13-09-05 21:50

Mange ...

Men fortæl lige, hvilket land, du har købt varen i...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-05 21:55

Hvis varen er købt i DK, kan du læse dette link, og ellers ville jeg rette henvendelse til www.familieadvokaten.dk

http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/net-tjek-for-erhvervsdrivende/salg-og-levering/1/

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 110 point
Dato : 13-09-05 21:57

Det er den ikke, for her er Ebay ikke endnu - men håber de snart er på vej

Men specielt i Tyskland gør de meget i "Kauferschutz", og der garanterer paypal faktisk altid for de første 400 Euro

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 14-09-05 12:24

Jeg har tidligere været ude for at der gik meeeeget lang tid, før jeg modtog varen. Hvis du kigger på den feedback, som sælger har fået, kan du så ikke næsten regne ud, om han/hun er en ærlig person? Tålmodighed tålmodighed...

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 20-09-05 02:10

Sælger sagde at den var sendt 30/9-8-2005 og jeg modtag den 15/9-2005.

Den var sendt fra Frankrig.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-09-05 08:24

Nåh, men det er jo så OK.... bare lidt sløvt

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 20-09-05 09:49

Tak for svaret erling_l.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 26-02-06 17:23

Min søn har boet i Frankrig og nogle gange kom pakkerne frem dagen efter afsendelse (næsten) og andre gange kunne der gå fire måneder ... !??

Det franske postvæsen er IKKE som det danske !!!
- til gengæld er det aldrig sket at en pakke er blevet helt væk.