/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Canon Pixma 4000
Fra : CCjunior
Vist : 591 gange
50 point
Dato : 13-09-05 19:08

Jeg har næsten besluttet mig for denne printer. jeg er mest intereseret i at printe på label.
er der nogen som kender til den ??
hvordan er kvaliteten af billedet på label ??

junior

Accepteret svar
Fra : zibas

Modtaget 60 point
Dato : 13-09-05 19:15

hej, har modellen pixma5000, og når du printer label på en printbar' skive, er kvaliteten bare i top, næsten som originalen. Kan varmt anbefales..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-05 19:17

Det er en rigtig god printer, men pas på med ikke at købe for billige labels, der er ofte limrester imellem labels, og det

kan sætte sig i printerhovedet

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 13-09-05 19:25

Nordsted1 jeg tænker mest på print bare skiver.. der skulle vel helst ikke være nogen rester ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-05 20:34

CCjunior.... det har du ret i

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-09-05 20:45

næ, men du skal bare være klar over, at du skal købe specielle printbare cd'er af høj kvalitet. Jeg har selv en canon PIXMA iP 4000, men jeg foretrækker at printe på papir-labels og sætte dem på skiven med et specielt værktøj. Så kan jeg købe cd'er på tilbud. Og labels på tilbud... Jeg har aldrig været ude for problemer med billige papir-labels og limrester???

Men jeg har aldrig prøvet at bruge den specielle teknik med at printe direkte på skiven... Jeg har ikke haft lyst til at købe de dyrere skiver, og jeg er bange for at ødelægge de billigere skiver, ---og måske printeren også? med billigere skiver. Når skiven skal printes skal den jo gennem printeren, -i en speciel holder... Måske er det særligt bøjelige skiver man skal bruge? Det kan være, at zibas ved det?

Ellers er jeg rigtig godt tilfreds med printeren, og jeg købte en canoScan LIDE 35 også. De ser nydelige ud tilsammen, og fylder mindre end hvis man køber en enkelt maskine, der kan det hele. Scanneren kan ligge ovenpå printeren.
Men de kan ikke bruges som kopimaskine eller lignende uden computer, som de fleste af allround-maskinerne kan...

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 13-09-05 21:12

Birgitta jeg har prøvet det med selv at sætte labels på, men efter et stykke tid kunne computeren ikke kende skiven igen. tror måske at det er limen som går i forbindelse med skiven.
derfor vil jeg gerne prøve denne løsning.
det med at skiven skal med rundt tror jeg ikke kan passe.. du sætter den vel fast på en holder som så kører ind under dyserne på printeren..

Junior...

Kommentar
Fra : lexion

Dato : 13-09-05 23:09

Hej Junior
Jeg har selv pixma ip4000 og har printet adskillige dvd skiver direkte , det er næsten som originalen.
det er en rigtig god printer og billig i patroner
Mvh Lex

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-09-05 23:23

Hej CCjunior

Jeg har selv en Canon Pixma IP5000. Som mange allerede har skrevet, er det en supergod printer.

Samtidig kan jeg anbefale dig, at købe printbare CD'ere og DVD'ere her. Du køber over internettet. Det har jeg gjort mange gange. Der går allerhøjst 8 dage fra din bestilling til du har varen. Du bliver hele tiden orienteret, via e-mail, hvor langt din ordre er. Selvom firmaet ligger i Tyskland, er de e-mails de sender på dansk.

http://www.nierle.com/

Når du prøver at åbne siden, så gå over til højre og vælg den danske flag. Så får du det hele på dansk.

Hvis du så ovenikøbet køber deres "Colour Protection Spray", bliver dine brændte produkter, meget tæt på 100% af den originale.

Jeg vil varmt anbefale, st du køber denne printer. Ja og så det med farvepatronerne. De er billige.

Mvh Franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-09-05 08:22

Nej CD'en skal da ikke "med rundt". Der er en speciel holder, som skal bruges til at printe CD'erne på.

http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=98230

http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=104166

http://www.canon.dk/for_home/product_finder/printers/bubble_jet/pixma_ip4000/index.asp

Mvh Franksp

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 19-09-05 14:42

Tak for svaret zibas.

pga huskøb er projektet blevet lagt lidt til side, men jeg tror at jeg vil til at spare sammen til pixma 5000 ..

Claus