/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Tuning af pocket bike.
Fra : Mr_Cross
Vist : 3312 gange
80 point
Dato : 13-09-05 15:17

Hej. Jeg har haft mig en pocket bike et stykke tid og syntes det går lidt langsomt... har hørt man kan fjerne en plump og sådan noget. er det rigtigt, og hvis det er, hvordan gør man så? min pocketbike er en dem fra http://www.importpriser.dk/shop/default.asp

På forhånd tak, Christian

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-09-05 15:50

der er sikkert ikke den store forskel på motoren på din pocketbike og motoren på en alm knallert, så bare ud med plomben og en større dyse i. det vil være mit bud på den operation

Kommentar
Fra : dk.betjenten

Dato : 13-09-05 15:51

Jeg må sige enten er man eller også går det galt og man kan blive inden man blir
Men tag det
hilsen

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 80 point
Dato : 17-09-05 11:33

Se i indsugningen om der sidder en plumb. Ligesom på en gammel puch.
Hvis din pocketbike er en 4takt, så mener jeg at motoren har samme cylinder, stempel og topstykke som en Honda Dax/CD50 og til den kan man få ø47mm cylinder ( 70ccm ).
Ps. håber sgu du bruger hjelm! De er mega farlige de små sataner.

Kommentar
Fra : Mr_Cross

Dato : 19-09-05 21:37

Hey... det er en 2-takt motor sååh... men hvor sider indsugning?? mener du luftfilteret?? og ja selvfølgelig køre jeg med hjelm. og tilmed hansker.

//Dyrmose

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 20-09-05 19:30

Mellem motoren og luftfilteret, der sidder karburatoren. mellem den og motoren der sidder en studs eller lign. Det er mellem karburatoren og motoren at der sidder noget som gør hullet mindre end det hul som er i karburatoren.
Men det kan også være at den ikke er lavet med mange HK fra fabrikken. Se evt i udstødningen om der er noget der som stopper den i at komme af med gassen.

Kommentar
Fra : Mr_Cross

Dato : 20-09-05 21:54

jeg har puillet alt ved udstødningen... men prøver lige det der med plumpen... er der andet man kan gøre??

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 21-09-05 16:38

Ikke ret meget, men spørg evt en der forhandler netop den model du har.
Hvis du er heldig så findes der cylinderkit eller andet godt til den.
Se også på din karburator, hvor stor den er. Den bør minimum 12mm og gerne større, se også efter om spjældet i karburatoren kan åbnes helt.
Kan det ikke det så sidder der en lille plastikting og stopper det i at kunne det.
Måske er du nød til at indse er der ingen begrænsninger er på den, og at den bare er sløv fra fabrikken.

Kommentar
Fra : Mr_Cross

Dato : 21-09-05 17:55

hvordan kan jeg se hvor stor den er??

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 21-09-05 19:48

Enten så står det på den, eller også så kan du tage luftfilteret af og dreje gashåndtaget helt i bund og se ind i karburatoren.
Så kan du se hvor bredt hullet er.

Kommentar
Fra : Mr_Cross

Dato : 21-09-05 19:53

okay tak for hjælpen NoShyGuy... lukker spørgsmålet nu... tak

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 22-09-05 17:35

hehe... æææhhh, husk lige at give pointene ud så.
:D
så lukker den sig nemlig.

Kommentar
Fra : Mr_Cross

Dato : 22-09-05 18:28

hvordan gør man det?? skal man ikk bare trykke accepter som svar??

//Dyrmose

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 24-09-05 14:25

jo, den burde vel også gerne være lagt over i "besvarede spørgsmål"

Kommentar
Fra : Mr_Cross

Dato : 24-09-05 18:35

ja hehe

Godkendelse af svar
Fra : Mr_Cross

Dato : 24-09-05 18:40

Tak for svaret NoShyGuy.