/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Finde en side på søgemaskiner
Fra : klanger
Vist : 366 gange
100 point
Dato : 13-09-05 11:23

Hej! Jeg har lavet en hjemmeside i ftp for mit firma. Nu vil jeg jo gerne have, at andre kunne finde den ved søg i f.eks Google og andre søgemaskiner. Jeg har prøvet, at skrive mit URL til b.la Google, men syntes ikke der "sker" noget...? Kan det være fordi det er et firma site, og de vil have penge for det, eller...? På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-05 11:29

skriv de ord du mener folk søger mest på og er relevante for din side

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-09-05 11:38

Prøv at se om du kan finde dit site ved at søge på google med teksten "site:www.ditdomæne.dk".
Hvis din side dukker op, så har google været forbi og indekseret den. Men du må prøve dig frem med søgeord (sim miritdk skriver) for at vide hvor godt siden er placeret i forhold til de andre sider. Prøv evt også at søge på dit firmanavn hvis det står på din hjemmeside.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 13-09-05 11:39

Bare vent, når du tilmelder dig gratis går der "uendelig" lang tid....op til 3 mdr og som regel 40 dage.
Du vil heller ikke altid være på side 1 eller 2 ved søgning

Du kan betale dig fra ventetiden og placering...det er deres måde at tjene penge på og samtidig få alle med

Ziggy99

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 13-09-05 11:54

Desværre ser det ud til, at ziggy99 har ret....bare vente!!!!! Jeg har faktisk indsat op til flere ord der kan henvise til siden....! Men jeg prøver mig lige frem med jeres forslag. Har prøvet Harlekin' link og finder fint mit domænenavn...!

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 13-09-05 11:56

Nixen miritdk
På Google skannes alt indhold på siden og Hjemmesiden ka poppe op i de mest besynderlige søgninger

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 13-09-05 14:20

Du skal tilmelde din side til Google her :

http://www.google.dk/intl/da/add_url.html

..og så skal du sørge for at indsætte nogle sigende meta markører i din <head> ... </hed> sektion :

http://www.metamaten.dk/

..derudover er det sådan, at jo flere der andre sites der linker til din side, jo højere 'ratings' får din side.

Læs mere om optimering af søgemaskineindexering her: http://www.joyzone.dk/sw159.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-09-05 21:28

http://www.dmoz.org/
her kan du registreres overalt i verdenen - lol

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 27-03-06 08:49

Tak for svaret molokyle.