/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
ftp HJÆLP PLEASE !
Fra : tej1957
Vist : 329 gange
500 point
Dato : 13-09-05 10:13

For noget tid siden har jeg oprettet en hjemmeside på TDC - gør det selv hjemmeside.
Men mit store problem er at disse ftp-klienter koster penge, og da jeg lever på fattigdomsgrænsen, så har jeg slet ikke råd til at oprette en sådan.
Og derfor er mit spørgsmål, om der da ikke skulle findes nogle flinke mennesker her på kandu, der kan hjælpe mig, for jeg vil så gerne når jeg sidder hjemme, komme igang med at lave siden om, så folk kan se at jeg måske ? magter dette.
Altså, hvor finder jeg en gratis ftpklient, så jeg kan komme igang.
Jeg har prøvet at downloade en ftpklient, men jeg kan slet ikke komme videre.
Måske fordi jeg er en STOR amatør, men man skal jo kravle før man kan gå o.s.v.
Jeg håber at der er en venlig og hjælpsom person der kan/vil hjælpe mig.

p.f.t.
tej1957

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-09-05 10:18

Prøv SmartFTP. Det er det ubetinget bedste FTP program jeg kender, og så er det gratis for private brugere.

www.smartftp.com

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 13-09-05 10:40

Du kan også bruge IE's mulighed. Istedet for http:// så skriv ftp://.

Og derefter skal du så logge på i "Filer" "log på som"

VH
Moltov

Kommentar
Fra : tej1957

Dato : 13-09-05 10:53

Sidder lige om kommer i tanke om at jeg har glemt at fortælle at jeg bruger win98 styresystem, men jeg er fortsat interesseret i at få flere tips. Og jeg kan se at smartftp.com kun kører på XP.

Venligst
tej1957

Kommentar
Fra : tej1957

Dato : 13-09-05 11:01

Eller ?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-09-05 11:04

Hvis den nye udgave ikke virker på windows 98, så prøv denne her version (1.0): http://www.tucows.com/get/195133_75252
Den ser ud til at kunne køre på en 98'er.
Når du har installeret den, så kan det være du kan bruge Update funktionen til at få den nyeste 98-kompatible version. Jeg ved ikke hvornår de gik væk fra at lave versioner til windows 98.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-09-05 11:06

Der står godt nok her http://www.download.com/SmartFTP/3000-2160_4-10430618.html at windows 98 er understøttet i den nye version.. ?

Kommentar
Fra : tej1957

Dato : 13-09-05 11:27

Foreløbig så siger jeg tak for hjælpen, og vil prøve mig frem når jeg kommer hjem, og lader det til at fungere så skal jeg pr. omgående give pointene. Men hav tålmodighed med mig, for der går noget tid før jeg er hjemme igen.
men tak foreløbig.

venligst
tej1957

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-09-05 11:32

Tag du bare godt tid til det... og virker det ikke må du jo bare skrive det. Det gør jeg også når jeg stiller spørgsmål

Kommentar
Fra : tej1957

Dato : 13-09-05 18:31

18:21 og jeg er helt i vildrede !
Jeg har installeret smartfpt. Men jeg kan ikke selvom jeg bruger ftp:// også min hjemmeside ikke få den til at kendes ved min side. Og jeg der ellers er så tålmodig.
Jeg har læst alt fra TDC og har osse installeret: Gricdial 3.3.2. men intet fungerer efter hensigten, hvad skal jeg dog gøre, for nu står efteråret snart for døren, og jeg vil så gerne have den mørke tid til at gå med noget fornuftigt.
Hvad er det jeg gør forkert ?
Hjælp venligst en AMATØR !
tej1957

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-09-05 19:49

Hvis du bruger en af de sidste nye Internet Explore, så brug den.
Åben din stifinder i den ene side af skærmen og åben så din IE i den anden side.
Nu ftp'er du til din side med den adresse du skal bruge, og du vil blive spurgt om din adgangskode og password.
Herefter bliver du lukket igennem nåleøjet.
Nu kan du med træk og slip metoden flytte et kopi af filer fra stifinderen over på hjemmesiden.
Du kan også trække et kopi den anden vej.
Hvis du markere filer på din hjemmeside og trykker på DEL, så kan du slette dem.
Forbindelsen lukkes automatisk, når du lukker IE forbindelsen.
OG SÅ ER DEN GRATIS

Kommentar
Fra : tej1957

Dato : 20-09-05 15:16

ØHM Jeg har siddet et stykke tid, og nu har jeg slettet min GØRDETSELV hjemmeside, og kan forhåbentlig vende tilbage til november.
Jeg giver ikke point endnu, så i/du må have god tålmodighed med mig, og jeg vender tilbage til november.
Foreløbig tak for hjælpen

tej1957

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-09-05 18:21

VI HAR god tålmodighed, for vi er vant til at der er mange her på KANDU der glemmer at de har stillet er spørgsmål, og derfor også glemmer at lukke det.
Sååååååååå.....................

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 30-09-05 15:38

FTP-programmer som gratis downloades findes overalt. Prøv en søgemaskine med FTP-programs. Så skal skal du have din FTP-kode ved TDC og resten er lige ud ad landevejen.

Joern