/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Anonym på Internettet
Fra : BirgerH
Vist : 467 gange
200 point
Dato : 13-09-05 00:38

Hej venner ! Hvordan bære man sig ad med at slette sine spor på nettet og at være om muligt total anonym ?
Jeg har hørt at man kan hente/købe sådanne programmer, men virker de ?
Grunden til at jeg spørger er at jeg er hamrende træt af at blive angreber af Hackere-Sporings Spyware- div.Viruser mv medens man sidder og surfer rundt omkring i verden. Jeg kan godt forstå man slås som man
gør rundt omkring i verden,når nu der sidder små dumme ondskabsfulde mennesker og laver lort for andre
til deres store fornøjeles. Det var så mit lille pip!
MVH BirgerH

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 13-09-05 00:45

Altså for mig er det nok med en popup bloker. Så undgår jeg alverdens reklamer osv.
Ellers bruger jeg blot windows firewall.
Måske tænker du på en proxy server ? dvs du går på nette igennem en anden ip. Og en hacker har måske lidt svære ved at spore dig.
De fleste proxyer man kan få er dog ikke særligt gode, da forbindelsen bliver alt for langsom.
Men du kan finde dem her: http://www.proxy4free.com/page1.html så er det bare at vælge sig en.... hehe
kan være du er heldig og finder dig en go..... jeg har nu aldri været særlig heldig hvad det angår

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 13-09-05 00:47

Hej Birger
Jeg tror det er noget i denne retning du søger:
http://www.cyberscrub.com/
.......... jeg kan i øvrigt fortælle dig at der på den medfølgende DVD til månedsbladet PC-planet nr. 9 ligger en gratis version 3.0 af den der cyberscrub
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 13-09-05 08:06
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-09-05 21:12

Hvis du vil slippe for proxyservere, så er Webwasher en mulighed. Den laver en lille proxy på din egen maskine. Du skal lige eksperimentere lidt med indstillingerne, da du i visse tilfælde kan få lidt småproblemer med visse sider. Den er ellers ganske effektiv http://www.cyberguard.com/products/webwasher/webwasher_products/classic/index.html

Kommentar
Fra : BirgerH

Dato : 26-09-05 15:23

Hej
Sidder og roder med nogen af jeres udemærkede svar og bemærkninger for at finde det jeg syntes er det bedste for mig. Jeg har selv fundet frem til http://anonymouse.org/ kunne I ikke prøve og tjekke den for mig da det lyder lidt underligt at denne server kan hindre at andre ude fra finder frem til mig. Jeg ved bare ikke hvordan man kan tjekke sådan noget.
MVH BirgerH

Annuller spørgsmålet
Fra : BirgerH

Dato : 07-05-06 23:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
jeg prøvede at bruge noget af det anbefalede med det resultat at min puter var ved at gå i sort.
MVH BirgerH