/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Sæbeboble maskine
Fra : OR
Vist : 1892 gange
50 point
Dato : 12-09-05 22:02

Jeg har købt en sæbeboble pistol til min søn og der medfulgte noget sæbevand, men da det var brugt op ville jeg prøve at blande noget selv og så kom problermerne det er ikke så godt som det er var med !!!!
Er der nogen der har en god opskrift på sæbevand til sådan en pistol, har prøvet med sæbe,glyserin og vand men det er
ikke helt lige så godt som det der var med.
Nogle gode råd ??????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-05 22:06

Bland 3 ingredienser, og dine børn har til mange timers leg.

Du skal bruge:
- 1 l.koldt vand
- ½ dl.opvaskemiddel
- 1 spsk. clycerin
(købes hos Materialisen eller apoteket)

Brug nogle brugte sæbeboblehylstre, eller lav selv nogle af kraftig ståltråd.

Driller sæbevandet?

- Er der skum på sæbevandet? Det gør det svært at lave bobler. Fjern skummet og prøv igen.

- Er sæbejernet meget tyndt? Så kan der kun hænge lidt sæbevand fast på det. Vikl gaze om sæbejernet eller lav et nyt af tykkere ståltråd.

- Hvilket opvaskemiddel bruger du? Der er stor forskel på hvor gode sæbebobler de forskellige mærker giver.

- Var baljen ikke helt ren? Støv og skidt kan ødelægge bobleeffekten. Gør baljen ren og start forfra.

- Blæser det? Blæst kan ødelægge sæbeboblerne meget hurtigt. Stil dig i læ et andet sted.

- Bager solen? Sol får vandet i sæbehndens overflade til at fordampe hurtigt. Stil dig i skyggen.

- Er luften meget tør? Så fordamper vandet i sæbehindens overflade hurtigt. Gå fx. udendørs eller ind i badeværelset.

Dette er hvad jeg kunne finde på nettet, jeg har selv prøvet med den samme blanding, men jeg syntes nu heller ikke jeg kan få det lige så godt som det man køber

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-09-05 22:15

Jeg tror, der er stor forskel på opvaskemidlet, der bliver brugt.

Her er en opskrift fra Experimentariet i København, så ungerne kan puste sæbebobler til de bliver trætte i deres tykke kinder:
1 l koldt vand, ½ dl Yes Ultra og 1 spsk. glycerin.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Vonna