/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15049
refi 14168
dk 5455
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Sendt uden at være det
Fra : felix30
Vist : 474 gange
100 point
Dato : 12-09-05 18:23

Kan man godt komme ud for, at en mail står som sendt i ens sendte post i outlook men i virkeligheden er den ikke sendt på grund af diverse fejl???



 
 
Kommentar
Fra : Nordsted1


Dato : 12-09-05 18:27

Det har jeg aldrig oplevet

Kommentar
Fra : Fijala


Dato : 12-09-05 18:39

Så ville du få en besked tilbage om en eller anden fejl.

Kommentar
Fra : felix30


Dato : 12-09-05 18:54

Jeg ville vel kun få besked hvis den kom frem til min udbyder. Men det er netop det der er spørgsmålet, kan den "Forsvinde" mellem mig og min udbyder.

Kommentar
Fra : IBM760


Dato : 12-09-05 18:59

Det kan jo også tænkes, at den er blevet stoppet undervejs "som Spam-mail".

I det firma, hvor jeg er ansat har vi et spamfilter der fanger ca. 2000 mail's pr. dag - hvoraf de fleste er rigtige spam-mails, men hvor der også er ok mail's der bliver stoppet af forskellige forhold.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : felix30


Dato : 12-09-05 19:02

Det er jeg også med på Ivan. Men det konkrete spørgsmål som gerne må besvares med et velbegrundet ja eller nej er:

Kan en mail stå som sendt i min outlook men ikke være registreret hos min udbyder, fordi den er forsvundet inden den er nået dertil????

Kommentar
Fra : peet49


Dato : 12-09-05 19:02

Prøv at sende en mail til dig selv.

Kommentar
Fra : Fijala


Dato : 12-09-05 19:05

Hvis du ikke får besked tilbage er det ok hos dig og hvis den så ryger i et spam filter ude i æteren kan du ikke gøre så meget. Du kunne jo selvfølgelig lave så du får en bekræftigelse på at den bliver læst når modtageren åbner mailen. På den måde ved du om den er nået frem.

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 12-09-05 19:19

peet48 giver dig faktisk et godt råd for at se om den er sendt

prøv at sende den igen - med forandret emne - det kan være der et spamfilter fanger den hvis det er tilfældet.

Hvis den ikke bliver sendt vises det - eller der kommer en maildaemon og fortæller dig den ikke kunne leveres



Kommentar
Fra : peet49


Dato : 12-09-05 19:27

Du har tjekket, at de ikke ligger i udbakke

Kommentar
Fra : felix30


Dato : 12-09-05 19:29

Kan mit eget spamfilter slagte en mail i afsendelsen? Er sat op til at nægte at sende hvad den tror er spam, så min mailbox ikke udnyttes.

Kommentar
Fra : felix30


Dato : 12-09-05 19:31

Men alle disse gode råd til at undersøge og alt det der giver mig stadig ikke svar på det essentielle spørgsmål. Kan en mail forsvinde mellem mig og min udbyder???? Et spamfilter ved min udbyder vil vel også først fange denne mail efter at den er noget frem dertil.

Kommentar
Fra : Fijala


Dato : 12-09-05 19:39

En mail kan ikke bare forsvinde på nettet uden at der er en grund til det. Som tidligere foreslået fx. spam filter etc.

Kommentar
Fra : peet49


Dato : 12-09-05 19:47

En mail forsvinder ikke, er der ingen modtager kommer den retur, men et spamfilter kan tage den fra, hvis den mener det er anden/tredjehåndsmail.

Kommentar
Fra : Fijala


Dato : 12-09-05 19:49

På min arbejdsplads sender vi en masse færdig meldinger på ting vi bygger via mail. Denne mail fungerer som både følgeseddel, lagerstyring, færdigmelding og fragtbrev. Den bliver sendt til 9 personer som hver især tager sig af deres område, og vi oplever sommetider at vores fragtmand ikke modtager den, men alle andre 8 modtager. ???
Det er endnu ikke opklaret hvorfor, men jag har fragtmanden mistænkt for at han glemmer at afhente. Det er ellers ikke et hvilket som helst fragt firma. Kæmpestort vorldwide uden at nævne navne. Eller også bliver vores mail siet fra i et evt spamfilter undervejs.

Dette er kun nævnt som et suplement til dit spørgsmål

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 12-09-05 21:02

felix30 -> jeg har 2 gange været ude for præcis det du der beskriver, nu var det i begge tilfælde hos Eniro (sol-mail)
Begge gange var de registreret i min mappe "sendt post" men kom aldrig frem til modtageren - jeg var selv med til at tjekke hans indbakke.
I begge tilfælde fik jeg ingen meddelelse retur om at mailen ikke kunne afleveres eller lignende.
----------------------------
På denne baggrund må mit direkte svar være: Ja, det kan godt forekomme.
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : felix30


Dato : 12-09-05 21:04

Ved du hvad det kan skyldes????

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 12-09-05 21:32

Nej, det må jeg sige jeg ikke præcis gør.
Men ligesom du selv nævner, så havde jeg en mistanke om at han ikke havde hentet sin post, og derfor ikke modtaget dem, men som sagt jeg så det selv. Han havde ikke fået dem.
--------------------------------------------------------
.... men også: det er jo kun et teknisk system, som vel kan have sine fejl, som alle andre systemer.
Selvfølgelig bliver de løbende forbedret, men jeg tror det skyldes en fejl hos udbyderen.
------------------------------------------------------
Jeg kan da lige nævne en anden episode for et par år siden, iøvrigt hos TV2-mail
- i løbet af en lille uges tid modtog jeg 5-6 mail som slet ikke var til mig - jeg kontaktede herefter TV2-mail, som ikke kom med en egentlig forklaring, men som lovede mig at det ikke mere skulle forekomme. (Hvilket det så heller ikke har gjort)
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : Fijala


Dato : 13-09-05 16:24

Ja det er det jeg mener, en mail kan ikke forsvinde ud i den blå luft uden grund

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 14-09-05 11:34

summa summarum - ja den kan forsvinde men ikke uden grund

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177423
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407897
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste