/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
alger i glasurtepotteskjuler
Fra : ee
Vist : 822 gange
200 point
Dato : 12-09-05 17:38

vi har orkideer stående i glasskjulere, efter en tid bliver skjulerne fyldt med alger
er der nogen af jer som har et godt råd til hvordan man kan undgå dette, det er jo nemt at fjerne men kommer hurtigt igen ?
Elo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-05 17:42

Du må vel kunne købe det som andre bruger til deres swimmingpools? så vidt jeg ved købes det i Silvan

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-09-05 17:50

->ee
Du må lige uddybe:
Er det afskårne orkideer der står i vand?
I overskriften skriver du glasurtepotteskjulere og i teksten glasskjulere
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : ee

Dato : 12-09-05 18:09

det er planter i urtepotte som står i en skjuler
når man så vander kommer der jo vand ud skjuleren og efter en tid bliver de grønne indvendig og det er jo ikke særligt pænt, det skal selvfølgeligt være et middel som planterne kan tåle

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-09-05 18:10

Det kan du kun undgå ved at komme noget algedræbende middel i, og det tvivler jeg på, at orkideerne kan tåle.

Beholdere med vand, som udsættes for lys/sollys, vil altid danne alger.

mvh dova

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-09-05 19:43

->ee
Er stadig ikke helt klar over hvad du mener--er dine glasurtepotteskjulere gennemsigtige (hvad skjuler de så) eller er det kun indvendigt i skjuleren at det kan ses?
Spagnum modvirker algevækst, men er jo ikke videre kønt hvis spagnumen kan ses.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 12-09-05 21:32

hej
flyt den til et mindre solfyldt sted
eller de kan komme en dråbe klorin i

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-05 17:57

Hvis man ikke kan bruge det samme som til swimmingpools.....kan man så måske bruge Atamon???..... jeg ville ikke turde bruge klorin i hvert tilfælde

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-10-05 22:40

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 1 måned siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj