/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
rørhale
Fra : as_roma
Vist : 585 gange
70 point
Dato : 12-09-05 16:04

Uden tvivl et dumt spørgsmål...men har lige været ude og købe en rørhale, og har så lige fundet ud af at diameteren på mit afgangsrør er en smule mindre end hvad mindstediameteren på rørhalen kan spændes til. Mit spørgsmål er så, om det er en muffe jeg skal have fat i for at kunne spænde rørhalen ordentlig til, eller hvad skal jeg bruge?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-05 16:06

Du kunne jo prøve med nogle længere skruer.

(billigste løsning)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-05 16:07

Har du ikke et stykke "metalbånd dem med huller i" til at lægge imellem???

Kommentar
Fra : as_roma

Dato : 12-09-05 16:08

Har tænkt på det, men vil den så ikke sidde og vippe?

Kommentar
Fra : as_roma

Dato : 12-09-05 16:09

nope...ingen metalbånd...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-05 16:10

Ikke hvis der er MINDST 3 skruer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-05 16:11

så må du nok få fat i en overgangsstudse, du kan ikke bruge skruer

Kommentar
Fra : as_roma

Dato : 12-09-05 16:28

hvad er så en overgangsstudse? men der er 3 skruer, men spænder man dem vil de jo vippe da der ikke er noget modstand i sidderne...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-05 16:32

Hvis der er 3 skruer kan den da ikke vippe - de er vel fordelt med 1/3 hele vejen rundt.

"Nordsted1"

Hvorfor kan han ikke bruge skruer ?????

Det er da den måde de normalt er monteret på....

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 80 point
Dato : 12-09-05 16:36

du skal tage målet på dit afgangsrør og rørhalen, og købe et overgangsrør "overgansstudse" det kan du købe hos dem der sælger uoriginale stumper til biler

Kommentar
Fra : as_roma

Dato : 12-09-05 16:37

Refi - du må tænke på, skruernes bredde er jo det eneste der så vil være som modstand, til forskel for hvis det var et helt plant underlag...på denne rørhale er der nogle metalbeslag der går igennem, og inden i midten går skruen så igennem. Lidt svært at forklare, men det kan da godt være du har ret!

Kommentar
Fra : as_roma

Dato : 12-09-05 16:39

nordsted1 - det var også lidt det jeg hældte til, mente bare de hed muffer!? dem kan man købe hos t-hansen f.eks

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-05 16:40

Hvis du har flere centimeter "luft", går den selvfølgelig ikke.
Det var også blot den billigste løsning.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-05 16:44

Det kan sikkert også hedde muffer )

Kommentar
Fra : as_roma

Dato : 12-09-05 16:47

ok, men så blev jeg da mere sikker...

Godkendelse af svar
Fra : as_roma

Dato : 12-09-05 16:48

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-05 16:51

Selv tak