/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Strømbesparende skinne, 2 computere
Fra : LeFisk
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 12-09-05 13:38

kan man få en strømbesparende strømforgrener (det er sådan en med 4-6 220V udtag + en USB ledning) til at virke på 2 computere således at der slukkes for ADSL, printer osv når begge computere er slukket ? Hvis ja, hvor kan man købe de dimser der skal bruges ?

m.v.h.

Le Fisk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-05 14:13

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår dit spørgsmål korrekt, hos os har vi fire stationære pc'ere, en fælles printer,fælles modem og router, vi kan hver især tænde og slukke vores pc, men ikke hver især tænde for nettet,før modem og router tændt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-05 14:19

Hvis det er sådan noget du mener, så sig til, så finder jeg ud af hvordan det er "lavet"

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 12-09-05 14:23

Tro du tænker på de stikdåser, som man kan købe med USB styring ? Hvis der er det, tror jeg ikke på, at du kan lade 2 PC'ere styre. Så er alternativet med en egentlig kontakt bedre...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-05 14:23

Der er et lille problem, hvis de 2 comp ikke er i samme rum.
Så er det jo ikke så godt hvis den ene slukker for det hele.

Her hos mig har jeg switch/printere/kortlæsere/scanner/flere comp og skærme.
Jeg har også en alm. strømskinne med afbryder og lys, så jeg kan se om det hele er slukket når jeg forlader rummet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-05 14:31

Vi har ikke vores fire i samme rum, jeg kan f.eks godt slukke min i stue, og resten kan så kører videre, sidste mand ved pc'en sørger så for at modem m.m. bliver slukket for natten

Kommentar
Fra : LeFisk

Dato : 12-09-05 14:33

Ja Erling_I det er sådan en stikdåse. Hvorfor kan man ikke bare forgrene USB-ledningen ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-05 14:37

Hvis du gør det med en USB ledning, slukker begge pc'ere samtidig

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 100 point
Dato : 13-09-05 07:41

Tja... - kan s'gu' da egentligt også godt ske, du har ret. Hvis det alene afhænger af, der står 5 V på, burde det jo være ok med en hub eller lignende. Der er vel ikke andet at sige end "prøv det"

Godkendelse af svar
Fra : LeFisk

Dato : 13-09-05 08:45

Tak for svaret erling_l.