/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af bærbar 6-7000
Fra : palle22
Vist : 529 gange
200 point
Dato : 12-09-05 09:49

Hej alle
Ved godt der findes 1000 tråde hvori folk spørger hvilken bærbar de skal købe, men jeg vælger at oprette en tråd alligevel, med mine personlige behov... Håber I bærer over med mig
Jeg skal have en bærbar til et sted mellem 6 og 7000 kr.
Jeg skal primært bruge den herhjemme, til at afspille musik, se en film indimellem, og evt også spille lidt (Gør jeg dog kun sjældent)
Jeg skal bruge den uden styresystem (har jeg selv).
Hvad kan I anbefale? Så gerne en widescreen skærm, og som minimum 80GB Hdd, så der er plads til min musik og lidt til.
Derudover er Centrino pg Pentium M vel det bedste indenfor ydelse/strømbesparelse pt?
Findes der laptops til den pris der møder mine krav? Eller skal jeg finde en brugt?
Håber I kan hjælpe snarest
MVH Palle22

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 12-09-05 11:11
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-05 11:26
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-09-05 13:11

Byg evt. efter behov via Dell http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/notebooks?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

[citat]
Salget af bærbare computere er stærkt stigende. Men selv om de hele tiden falder i pris, er de stationære pc'er stadig billigere.

Men hvad er fordele og ulemperne ved at investere i en bærbar computer?

Læs mere på: http://www.forbrug.dk/raad/computerudstyr/10raad/baerbar/

Samt om dit behov + forklaring på hvad er hvad: http://www.forbrug.dk/raad/computerudstyr/annonce/
Gennemgang af typisk computer-annonce
[citat]

ellers er der jo Google
http://www.google.dk/search?hl=da&q=B%C3%A6rbar+computer&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK

Personligt kan jeg godt li' Asis' produkt (har selv en ældre sag)
http://www.google.dk/search?hl=da&q=ASUS+b%C3%A6rbar&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK

Hvad angår priser, så kan det godt betale sig, at se sig lidt omkring - b.la linket fra EDB Priser som Nordsted1 kommer med... men din lokale forhandler kunne ligge inde med en enkelt, som ingen andre kan "slå", så det er værd at holde øjne og øre stive.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-09-05 13:12

Ups

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-09-05 18:07

Her har jeg sammensat en til dig hos EU computer. Prøv selv at leg med det

http://www.eu-computer.dk/shop/default.asp
Mybook Select 255
Model 255 fra Mybook Select giver dig høj mobilitet til lave priser. Vægten er under 3 kg. Chipsettet kører på den populære Centrino teknologi, hvor man tilsat den hurtige Dothan processor og det hurtige trådløse netkort på 54Mbit fra Intel, kan opnå teknologiens mange fordele. Model 255 har andre smarte features, bl.a. Silent Mode, hvor man nemt kan neddrosle blæseren til lydløs miljø, Bluetooth tilslutning og meget mere.

Mybook Select 255
- Intel Celeron M 370 1.5 GHz 1MB Cache
- Harddisk 2.5" 80.0 GB 9mm 5400 RPM
- DDR RAM 512MB 200 pinn DDR333 (2x256)
- Combo CD-RW/DVD

Lager status:
Alle varer er på lager

Samlet Pris: 6100,- incl. moms

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 12-09-05 18:29

Tak alle for jeres fine bud...
Jeg kan se på edbpriser at de billigste laptops er alfanote og 1tegration... Er det noget totalt bras? Jeg har besluttet mig for at vælge en mindre harddisk, og så køre med en ekstern usb hdd. Er det dumt? Vil jeg kunne mærke at den er langsommere?
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=157000
Denne 1tegration koster det samme som den med 1.6ghz... Hvorfor?
Håber I vil hjælpe videre
Mvh
PS: Er det ikke en fordel at vælge en pentium M fremfor en celeron?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 12-09-05 18:52

Jo det vil være en fordel med en pentium fremfor en celeron da den er hurtigere. Og jeg gik efter prisen på 6-7000 kr.
En extern hd vil være en smule langsommere

Her er den samme som før med en Pentium M processor.

Mybook Select 255
Model 255 fra Mybook Select giver dig høj mobilitet til lave priser. Vægten er under 3 kg. Chipsettet kører på den populære Centrino teknologi, hvor man tilsat den hurtige Dothan processor og det hurtige trådløse netkort på 54Mbit fra Intel, kan opnå teknologiens mange fordele. Model 255 har andre smarte features, bl.a. Silent Mode, hvor man nemt kan neddrosle blæseren til lydløs miljø, Bluetooth tilslutning og meget mere.

Mybook Select 255
- Intel Pentium M 735 1.7 GHz
- Harddisk 2.5" 80.0 GB 9mm 5400 RPM
- DDR RAM 512MB 200 pinn DDR333 (2x256)
- Combo CD-RW/DVD

Lager status:
Alle varer er på lager

Samlet Pris: 7223,- incl. moms

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 12-09-05 19:20

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-09-05 19:35

Selv tak og held og lykke med indkøb af ny bærbar.

Hvis du skulle finde nogle flere penge er der jo en rigtig kvaliklat her (jeg sagde FLERE penge )

http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=4318

Læs artiklen og du vil kunne regne med kvalitet for alle pengene (på den forkerte side af 19000.-)