/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
netværksprinter
Fra : ruffi
Vist : 3067 gange
50 point
Dato : 11-09-05 23:06

Jeg har fået en HP color laser jet 4500 printer der er sat til min ruter/swtich.
Hvordan får jeg min computer til at finde den?

ruffi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-05 23:13

du kunne prøve i kommandopromt sådan:
C:\>net view og tryk enter
Så kan det være den viser sig.
Ellers skal routeren lige "åbne" så du kan se MAG-adressen på printeren.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 12-09-05 07:45

Hvis du har sat den til routeren med nødvendig opsætning, burde du kunne se printeren direkte.

Enten ved:

Stifinder > netværkssteder > hele netværket> microsoft windows-netværk > "dit netværk"

eller ved simpelthen at køre en printeropsætning :

Start > printere og fax > tilføj printer > "kør guiden"

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 50 point
Dato : 12-09-05 08:21

hvis du har sat den i samme IP range så,
tilføj ny printer >>netværks printer >>søg i hele kataloget her skulle den så komme frem
márkr printeren og udfør.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-09-05 19:35

Hvad er din IP adresse på dit lokale net for: PC og Printer samt hvad er din supnet mask adresse?
For jeg formoder at du har en printer med netværksport / en printerserverport eller printerport på din router!

Godkendelse af svar
Fra : ruffi

Dato : 15-09-05 16:16

Tak for svaret dk.
Det var noget med IP adressen, den skulle lige sættes op i printeren.
Svigersønnen klarede det på få sekunder, jeg kunne ikke følge med, men nu virker den.
Ruffi