/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
g-sat reciever ?
Fra : glenn007
Vist : 445 gange
50 point
Dato : 20-10-02 19:40

Hejsa jeg har en gps reciever ( G-sat ) er der nogle der har kendskab til dem ?

Den skriver kun nogle underlige tegn som ikke er til at forstå. og den kan ikke finde sateliterne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-02 00:52

Ja jeg har sådan en - Eller har i hvert fald lånt en.
-Er vi enige om at det bare er en lille sort boks med en ledning til
USB-porten på computeren? - www.gsat.dk - I så fald, HVOR skriver den så
disse mærkelige tal? Laver du en porttest eller hvad?

Jeg har kun gode erfaringer med den, den har hele tiden virket.

Skriv gerne lige lidt mere..

Lasse

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 21-10-02 15:12

Hej igen

ja det er lige netop sådan en jeg har. den skrev de sjove tegn i status feltet i opsætningen / start af gps modtageren i kraks kort.
Jeg fik den dog til at give mig signal da jeg tilsluttede den med sirF programmet ( fandt det på ww.g-sat.dk men den ville ikke skifte tilbage til Nmea systemmet. Jeg har nu byttet den og den virker vist nu. Men jeg undrer mig bare over at den ikke ville "stilles" tilbage til den Nmea protokol ......kan det være mig der er for utålmodig eller hvad....jeg tør jo næsten ikkke sætte den til sirF protokol igen en anden gang for at teste igen.
Der er jo grænser for hvor mange gange jeg kan bytte den

Glenn

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 21-10-02 15:16

jeg må hellere lige tilføje at jeg tester den i min stue...ved at stikke den ud af vinduet....det giver vel ikke nogle problemmer vel ? den har nogenlunde frit udsyn til horisonten i 2 sal`s højde. ( Jeg skal have den sidende i min båd til næste sæson men så længe kan man jo ikke vente med at lege lidt og lære det at kende. )

glenn

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 21-10-02 15:19

lige et spørgsmål mere...

Kan den tåle regn ? for den virker jo ikke indendøre *G* den ser bare lidt skrøbelig ud over for hårdt vejr.

glenn

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 21-10-02 15:24

en lille detalje mere hvordan virker den bedst....hvis den står op altså ligger på den flade side med filt dutterne på og buen op i luften...eller hvis den sidder på siden på en ydervæg i min båd ? .

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 22-10-02 15:54

Hvordan har du sat din op - i bil / båd eller andet . og evt hvilken position - for min modtager ikke nogle aktive satelitter og jeg har sat den op ( for at afprøve den ) på ydervæggen i min bolig. ( jeg bor i toppen af og der er frit udsyn til himlen )
den modtager en masse signaler men ikke nogle der kan få noget frem på mit kraks kort / søkort.

Glenn

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 22-10-02 16:06

nå men nu virker den fint jeg rykkede den 1 meter. der skulle ikke meget til.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 04:15

Den Gsat reciever jeg kender til kører på serielporten, med med 9600 baud
istedet for 4800 (normal) dette vil give sjove tegn

Søren

"glenn007" <glenn007.news@kandu.dk> wrote in message
news:yJBs9.142560$Qk5.5527143@news010.worldonline.dk...
> Hejsa jeg har en gps reciever ( G-sat ) er der nogle der har
> kendskab til dem ?
>
> Den skriver kun nogle underlige tegn som ikke er til at forstå. og den
> kan ikke finde sateliterne
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : drabant24

Dato : 02-08-04 17:53

Hej
Jeg har tænkt mig at købe en USB G-sat reciever (og kombinere det med Det Levende Søkort på min bærbare computer).

Kan revieveren modtage signalerne inde i en glasfiber-sejlbåd?
Bruere recieveren meget strøm?

Håber, at nogen kan svare :)

Vh Henrik.