/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Molokyle. Her er lidt bonuspoæng."
Fra : Klumme
Vist : 350 gange
200 point
Dato : 11-09-05 21:13

Hej Molo. Her er lidt bonuspoæng, for det der med "tilbageknappen" Tasten med pilen til venstre. Den kendte jeg ikke, men har brugt den hele aftenen. Den er SUPER. Jeg bruger slet ikke de andre taster mere. Jeg er vild med den tast *SSS*

Mvh Klumme

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-09-05 21:19

Godt klumme. Den tast er SUPER

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-09-05 21:22

Øv du giver 1 poæng mere end mig.

Mvh Franksp

Kommentar
Fra : dk.betjenten

Dato : 11-09-05 21:54

Du ka´da´bare hæve Frank

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 22:09

Hva' fa'en et par påæng fra eller til. Dét er da fuldkommen ligegyldigt ..bare de er til mig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-05 22:24

Klumme

Det var da godt, at molo kunne lære dig om "tilbageknappen" Tasten med pilen til venstre.

Så har du fået aftenen til at gå med at trykke på den.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 22:35

Her kalder de den bare 'tilbage knappen' : http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=293567

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 22:36

Hov... det var jo det ans havde skrevet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 22:37

..og Klumme med

Jeg er vist bleven traaard

..og går på puden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-09-05 22:48

Sweet dreams molo

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 23:39

Ja, det fortæller jo ikke så lidt om hvor dygtig Klamme Klumme er, når han først idag har opdaget Tilbage-knappen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-05 23:43

Humoren længe leve, men det er ikke alle, der forstår den LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-05 00:11

Ja lillearne og hvor snotdum og stupid du er, foruden at være stinkende ubehagelig.

Skal du i øvrigt ikke snart efter mig, som du har truet med, eller tør du stadig ikke LOOOL

Lad mig endnu engang lære dig noget lillearne

ironi -en (gr. eironeia forstillelse) udtryksmåde ved hvilken man m. skjult, fin spot siger det modsatte af hvad man egentlig mener, anstiller sig uvidende mens man netop véd god besked;
fin spot;

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-05 00:12

Molo... Jeg er så glad for den tast, at jeg har pillet den af og sover med den

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-09-05 00:22

LOOL

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-09-05 08:35

Sig mig lige engang, er der ingen emiler fra kandu?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-09-05 08:43

Stadig nul & nix mangorossa. Jeg smutter lige på mit lille mandagsjob.

See you later ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-09-05 08:47

OK, har ikke været her så meget, men du må da ha god arbejdslyst

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-05 09:28

Hej Backtee. Jeg ville ikke blive i den tråd som var til Creamygirl. Ja jeg har læst bogen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-05 09:41

Du er sååååå flittig Molo

Backspace og jeg sidder lige ved morgenkaffen. Vi er simpelthen i humør til ballade i dag LOOL men det går vel over

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-05 09:47

På denne side http://www.ambassen.dk/skole/dansk.php som flere sikkert kender, har jeg igen læst dette hylende morsomme digt, og synes det fortjener at blive spredt til så mange som muligt, så jeg smider det lige her i denne tråd.

Det fænomenalt skrevet..... og så af en "Perker"

Citat
Vi starter med LÅS, der i flertal er LÅSE,
men flertal af GÅS er GÆS - ikke GÅSE.
Vi taler om FOD - er der flere, si'r vi FØDDER,
men skønt vi siger FLOD, vi aldrig siger FLØDDER.
Er der EN, hedder det DEN, er der TO, si'r vi DISSE.
Hvorfor fa'en hedder PEN i flertal så ikke PISSE?

At flertal af MAND er MÆND - ikke MÆNDER
er svært at forstå, når en TAND bli'r til TÆNDER.
Og skønt et flertal af AND som bekendt hedder ÆNDER,
så hører man aldrig, at SPAND bli'r til SPÆNDER.

En anden mærkværdighed her til lands
i tredie person det er HAN, HAM og HANS.
Er det så sund logik - ja, derom spø'r jeg kuns
at man ikke om damer siger HUN, HUM og HUNS?

At SYNGE i datid på dansk er SANG,
men GYNGEs imperfektum er ikke GANG.
Og hvem kan forstå, hvorfor SPRINGE er SPRANG,
når BRINGE ikke i datid er BRANG?
Korrekt hedder datid af BRINGE jo BRAGTE,
hvor er så logikken, når man siger BAGTE
på basis af infinitiven AT BAGE?

Et andet eksempel: det hedder AT TAGE.
Det bøjes i datid ved, at man siger TOG.
Skulle BAGE så ikke give BOG?
Når BRINGE er BRAGTE, skulle BAGTE være BINGE,
men så måtte RAGTE være datid af RINGE
dog RAGTE det findes på dansk faktisk ikke,
derfor må vi hellere la' spørgsmålet LIGGE.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 12-09-05 10:04

Klumme kl 00.12
Dér har vi noget til fælles, jeg kan også blive ellevild for ting, kredse beundrende om dem i tide og utide, bryde ud i sang og tage dem med i seng.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 12-09-05 10:08

klumme

Det glæder mig, og hvordan går det så sådan rent resultatmæssigt?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-05 10:18

Backtee. Er du sikker på at du vil høre hvad jeg mener??

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 12-09-05 10:20

Ja, jeg ved jo metoden/bogen virker, så je ger skam ikke bange for din mening

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-05 10:39

Backte - Nææ der er jo heller ikke noget at være bange for LOOL

Men efter min bedste overbevisning, er denne bog og dens forfatter en gang plat. Det er amatøragtigt skrevet og det ville ha' pyntet gevaldigt, hvis forfatteren havde søgt proff. hjælp til sine formuleringer i bogen. Han henvender sig til læseren i et infantil og nedladende sprog og "taler" til læseren som om det var en chimpanse der skulle hjernevaskes til at spise appelsiner i stedet for bananer. Han er IKKE morsom, selv om han har høje tanker om sin egen humor, og hans selvoptagethed og euforiske lykke over selv at have stoppet med at ryge, er utålelig.

Det hele fremstår som en gang "Dyrehavsbakke show" i bedste Prof.Tribini stil, og stinker langt væk af at være en pengemaskine, hvor han har fundet en indbringende kilde ved at udnytte desperate rygeres ønske om at stoppe med at ryge.

Skulle nogen grundet denne bog stoppe deres rygning, så ønsker jeg dem tillykke af hele mit hjerte, men jeg er overbevist om, at det for langt den største part af evt. læsere er tidsspilde at læse den.

Men okay…. Det var da et forsøg værd, men desværre osse for mig endnu en bekræftelse på at dette stunt i lighed med akupunktur, hypnose, overdreven brug af ingefær og Yoga osv osv er en gang plat, som kun har et formål….. at berige nogle på andres bekostning.

Backtee....... Der er ikke tale om en metode!!!!

Mvh
Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-05 10:42

PS.

Da jeg læste den fik jeg en følelse af, at den kunne være skrevet af AJ. Det er samme bedrevidende og nedladende sprogbrug ( ikke det svinske altså) og måde han bruger til at belære læseren med. "Du ved.... Jeg kan - Jeg har - Du skal - Tag dig sammen osv osv"

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 12-09-05 10:48

Hmm.

Jeg må indrømme at je ghar ændret min opfattelse af dig Klumme, men det er ikke væsentligt, jeg er selvfølgelig ked af, at det ikke har fået dig til at holde op med at ryge, men jeg har også en stærk fornemmelse af, at du har læst bogen som fanden læser biblen, og på forhånd har været indstillet på at "afsløre" den som plat.

Jeg kan jo ikke fremføre andre argumenter end, at de fleste der læser bogen holder op med at ryge, je gselv inkluderet, og at den efterhånden er solgt i 6 mill. eksemplarer World wide ( så mon ikke svindelen ville være afsløret før?)

Jeg har personligt mødt Allen Carr, og kan forsikre dig om at der intet plat eller svindel r over ham, men som sagt, beklager det ikke hjalp, håber du finder en anden måde at holde op med at ryge på

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-05 11:24

Øhhh. Jeg ser 2 beskeder i dit indlæg. 1. At du har ændret din opfattelse af mig, har vel ikke noget med den bog at gøre.

2. Og nej Backtee. Jeg læste IKKE den bog som du skriver, men læste den seriøst, fordi jeg havde og stadig har et seriøst ønske om at stoppe rygning. Men det kommer selvfølgelig ikke bag på mig, at du skriver sådan... Det skal du jo af indlysende grunde. Du kan jo af samme indlysende grunde ikke sige at bogen ikke virker, og er derfor nødt til at finde forklaringen på det udeblevne rygestop hos min person, og det gjorde du.

At du så lige fik flettet den sidebemærkning ind som du startede med........ det var lidt useriøst og malplaceret og så vidt jeg ved, denne rygestopsag helt uvedkommende

Hvis den bog kan få nogen til at stoppe rygning, så kan de lige så godt stoppe uden den bog, men det ved de jo ikke, før de har læst bogen LOOL

Så vil jeg lige fortælle dig, at jeg ikke har kaldt bogen eller "bevægelsen" for svindel, men udelukkende plat. Forskellen for mig er, at svindel er ulovligt men det er plat ikke. Jeg havde ingen intentioner om at afslør bogen som plat, og at du overhovedet nævner det kan da more mig lidt. Backtee... en bog der IKKE er plat, kan vel ikke afsløres som plat (som DU skrev) LOOL

Du skriver at bogen er solgt i 6 mio eks. world wide. Det lyder voldsomt, men sat i forhold til antallet af rygere, der ww ønsker at stoppe rygning, er det jo en dråbe i havet, og derfor kun noget at fremføre fordi SEKS MILLIONER lyder voldsomt og derfor gør sig godt på tryk. . Det er selvfølgelig fint nok for hr. Carr og hans pengepung, men siger ikke en dyt om lødigheden og virkningsgraden af bogen.

Jeg ved ikke hvor mange rygere der er på Jorden, men hvis vi siger at ½ delen af Jordens befolkningen ryger, og af denne halvdel ønsker ½ delen at stoppe, så taler vi om at der er 1,2 MIA (cirka!!) der ønsker at stoppe. Hr. Carrs bog er solgt i 6 MIO eks. hvilket er et forbløffende og forsvindende lille antal i forhold til den interesse og virkningsgrad den efter dit udsagn har.

Når noget udvikles, som globalt har betydning for mennesket, plejer det, specielt når prisen er så beskeden som tilfældet er med denne bog, at brede sig som en løbeild world wide. Hvorfor er denne bog ikke mere udbredt end tilfældet er? Kan det være fordi mennesket gennemgående er ret gode til at gennemskue plat?? Selvfølgelig er alle ikke lige gode til at gennemskue plat, og det er jo så den gruppe, som Hr. Carr og hans disciple skal leve af. Og det går jo øjensynligt osse strålende.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-05 11:28

Backtee.

Vi kan da lave et eksperiment på Kandu. Jeg videresender din bog til en bruger der er ryger og ønsker at stoppe. Vi lader brugeren læse den og vender så tilbage og hører vedkommendes kommentar til den. Vi skal selvfølgelig være enige om hvem der skal have den tilsendt.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 12-09-05 12:08

Det er da en ide, du vælger selv hvilken bruger der kan kvalificere sig ti lat modtage den, men som du slev siger skal der jo være tale om et ønske om at holde op med at ryge.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-05 12:10

Klart nok. Går lige i tænkeboks. Opretter en tråd til formålet OKAy??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-05 12:11

Men derfor må du jo gerne kommentere mine indlæg......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-09-05 16:35

Om man ska' holde op med at ryge ?

..eller ændre sit verdenssyn ..er vel 2 forskellige ting?

Rent personligt mener jeg: De der har udset sig selv og legestillede til at have set 'lyset' og prøver at presse 'rettidig omhu' normer ned over andre, er dømt til at mislykkedes i deres forehavende

Hvor er menneskesynet, -respekten, samt ikke mindst forståelsen, for anderledens tænkene blevet af i kampen om at opnå en konsensus, der ...laller med ..og eftersnakker; som laveste fællesnævner ..og ypperste mål; for accept og succes ?

Det er ikke alle der springer over; hvor gærdet er lavest og risikominimere sine meninger !

Klumme ? = RESPEKT

Backtee ? Hvem i al verden prøver du at stille tilfreds? ..i håb om at styrke konsensus, i en pladderromantisk forestilling om 'meningen med livet' ?
Nåeh... jo : Det er jo noget du har 'læst i en bog'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-09-05 16:38

legestillede ??? ligestillede ...menes der

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 13-09-05 07:25

Hvad er det for noget ævl?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 17-09-05 08:18

Lige en sidste kommentar, du taler om en bevægelse, om disciple og om plat.

Der er ikke meget at sige til det andet end du øjensynligt er blevet skræmt af et eller andet, med hensyn til om det er plat kan jeg fortælle dig at omkring 90% af mine kursister holder op med at ryge, og for bogens vedkommende (som det er jo lidt svært at måle resultatet af) er alle jeg kender der har læst den holdt op med at ryge, så hvad er det lige der er plat?

Lance Armstrong har vundet Tour de France 7 gange, det har ikkke været lige spektakulært hver gang, og måske endda kedeligt, nogen ville sige plat, men gør det sejren mindre?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-09-05 20:31

Skræmt... forstår ikke hvad du mener Backtee. Jeg konstaterer blot, at jeg fortsat ryger efter at ha' læst den bog du anbefalede og som du påstod kunne få mig til at holde op med at ryge.... så enkelt er det.

Jeg kunne lige så godt ha' læst et Anders And blad. Hvis jeg sagde til mig selv, at når jeg har læst dette, så ryger jeg ikke mere og det holdt, så må det vel siges at det ikke har en dyt at gøre med hvad man læser, men hvad man selv gør eller ikke gør. Derfor er denne bog i mine øjne plat, når den markedsføres på den måde.

Når du påstår at 90 % af dine kursister stopper rygningen efter dit kursus, så påstår du vel osse, at de sidste 10 % ikke stoppede fordi de ikke ville..... Helt ærligt kan du ikke selv se hvor gennemskueligt det er. Jeg er ikke i tvivl om at du kan virke som en slags katalysator (godt betalt), men disse kursister du omtaler kunne lige så godt være stoppet uden din medvirken, men gjorde bare ikke.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 20-09-05 08:40

Enig med Klumme. Det svarer til at påstå at hvis man læser Koranen bliver man islamist og hvis man læser Biblen bliver man kristen. Jeg har læst begge dele og er ateist. Jeg ville sikkert stadig være ryger efter at have læst din bog. Har du nogenside hørt om noget det kaldes selvstændig tænkning?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-09-05 16:21

Så er der vist ikke mere nikotin i den pind LOOL, så jeg lukker og slukker

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 20-09-05 21:45

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-09-05 22:06

Velbekomme

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-09-05 22:13

Bare mulberry tænktlidt på mig :

Citat
jeg kan også blive ellevild for ting, kredse beundrende om dem i tide og utide, bryde ud i sang og tage dem med i seng.

...hvis mulberry altså er et damemenneske ..det er ?

Citat
o:-) Heeejjii

</MOLOKYLE>