/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Bådkøb i Sverige
Fra : syllemus
Vist : 14174 gange
100 point
Dato : 11-09-05 21:04

Kan det betale sig at købe båd i Sverige. Tænker på om der skal der betales afgift og moms af båden når den hentes hjem til Danmark.
Har planer om at købe en motorbåd i 100.000 kr. klassen.

Findes der en side i Sverige som www.dba.dk hvor man kan se på både.

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-05 22:14

Hej syllemus
Her er lige et link du kan kigge på
http://www.annonsborsen.se/search/search.jspx;jsessionid=HIOMAMDNICMA?category=3

Generelt er priserne i Sverige lidt mindre end herhjemme, specielt hvis du hvis du handler på østkysten.
På vestkysten kender de bedre de danske priser.
Køber man brugt er muligheden der jo for at slippe for momsen
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-09-05 22:18

http://www.maritimelinks.dk/

Klik på "Køb og salg" i venstre side--rul lidt ned af siden og vælg Sverige så får du et hav af forhandlere

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 22:18

Se også denne hjemmeside: http://www.batnet.se/ og denne http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=558

Kort kan man sige at hvis du selv vil søge er det vigtigt at du ved at BÅD staves BÅT på svensk. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 11-09-05 23:02

Tak for nogle gode link indtil videre. Men jeg mangler ligesom også at få svar på med hensyn til køb af båd i Sverige.
Skal der ikke betales en eller anden form for afgift af båden når den er hentet hjem. Den skal vel også registreres eller hva`???

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-09-05 23:09

Der er ingen afgift på både og ingen registreringspligt

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-09-05 23:13

Der er heller ikke forsikringspligt, men vil du have den forsikret bliver du kun muntligt eller skriftligt afkrævet nogle oplysninger om båden så som type, pris, motortype, hvilken havn den ligger i og i enkelte tilfælde et foto.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 23:16

Og ingen moms hvis du køber en brugt. Nej INGEN registreringsafgift heller. Der er mange der taler for, at både bør udstyres med en nummerplade ligesom køretøjer på landjorden, men dette er til dato ikke vedtaget. Så altså NEJ ingen registreringsafgift. Båden skal optages i søfartsregisteret, men jeg mener at dette enten er gratis eller kun koster et bagatelbeløb. Hilsen Arne

P.S.: Ét af mine link er til et firma i Frederikshavn, dem kan du spørge. De ved alt om det.

Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 11-09-05 23:23

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-09-05 16:28

Selvtak
Båden skal IKKE optages i noget "søfartsregister"
Held og lykke

Mvh
dabj