/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Mølgård-Møllegård Thyholm
Fra : senta
Vist : 659 gange
600 point
Dato : 20-10-02 18:18

Jeg søger en Proprietær Jensen, ejer af gården / købmandsgården,
Mølgård / Møllegård i Thisted amt ca.1874----1879, gården lå i Vestervig / Salling / Lemvig / måske Grenå,
gården er sikkert nedlagt, jeg ved det er et stort område og meget få oplysninger jeg har, håber der er en der er stødt på Proprietær Jensen og ovennævnte gård og kan /vil hjælpe ???

Accepteret svar
Fra : KaNi

Modtaget 610 point
Dato : 20-10-02 18:57

Hej Musse

Der er mange gårde, der har navnet "Møllegård", så det bedste må være at
rette henvendelse til det lokale arkiv, der ligger nærmest det sted, som
du formoder at denne gård skulle have ligget.

Eller prøv dit lokale bibliotek og se om de har denne bog eller kan
bestille den hjem til dig:
Fundet på: " http://www.bibliotek.dk/search.zap?&term4=&term2=&term3=danske+g%E5rde&term8=&term1=&term7=&&cclterm5=materiale%3Db%E5&cclterm6=sprog%3Ddan&target=Dfa&field4=emne&field2=forfatter&field3=titel&field8=ISBN&field1=frit
ekst&field5=&field6=&field7=%E5r_lig&syntax=xml&element=K&op=og&op4=and&
number=10&start=81 " (kopier hele teksten fra " til ")

BOG
La Cour, J. C. B., f. 1872
Danske Gaarde : illustreret statistisk og historisk Haandbog for det
danske Landbrug

3. Samling
1915. 4 bind, illustreret
Forlag: Dansk Landøkonomisk Forlag

Bind 2: Randers, Viborg, Thisted, Aalborg og Hjørring Amter

Der er mange bind (opdelt efter amter) af J.C. La Cour om "Danske gårde"
og der er oplysninger om størrelse og ejere m.v.

Med venlig hilsen

KaNi

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 28-11-02 15:34

Hvis du har et fornavn og evt. fødselsår, kan jeg nok hjælpe dig meget bedre, men har da foreløbig et link jeg synes du skal kigge lidt nærmere på. Jeg har søgt under Proprietærer, så det burde de alle på denne liste være.

http://www.fleron.dk/web/index17.htm

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-11-02 23:23

Den Proprietær Jensen jeg søger er ikke på omtalte liste, og gården /købmandsgården / ligger sikkert i Salling, det er alt hvad jeg ved, udover årstal 1874----1879 / 1881.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 06-01-03 11:52

Hej Senta!
Du kan jo også prøve at spørge i lokalhistorie, i det mindste til at få fastslået, hvor den lå/ligger.
Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-01-03 12:18

Senta, nu har jeg bemærket at du holder meget af tips har du prøvet http://www.kandu.dk/dk/tip/2652

Godkendelse af svar
Fra : senta

Dato : 16-01-03 14:14

Tak for svaret KaNi.