/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fjernelse af bilvrag
Fra : molvani
Vist : 598 gange
20 point
Dato : 20-10-02 18:05

Jeg har været involveret i et biluheld i Århus og skal nu have min bil fjernet fra åstedet - hvad gør jeg?
Det drejer sig om en hvid Kadett fra '87. Bilens bagende er ødelagt men motor mm. fejler intet. Jeg vil bare af med bilen

HJÆLP!!

"En tidligere bil-ejer"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-10-02 17:48

"molvani" <molvani.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse >

Jeg har været involveret i et biluheld i Århus og skal nu have min bil
> fjernet fra åstedet - hvad gør jeg?
Hvis du er heldig er der nogen som læser dette og hjælper dig, jeg gætter på
at d' er d' du håber på ;). Ellers bare lade den stå og du vil modtage et
giro-kort fra kommunen. Husk nu at afmelde den: Af med pladerne:).

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-10-02 17:58

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.TA.VÆK.rasmussen@os.dk> skrev i en meddelelse
news:3db2de33$0$3403$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Ellers bare lade den stå og du vil modtage et
> giro-kort fra kommunen. Husk nu at afmelde den: Af med pladerne:).

Irriterende holdning - Så skal alle vi andre se på det rod indtil den bliver
fjernet.

Næh sørg du for at rydde op efter dig så vi alle kan være her!

Claus

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 20-10-02 19:46

den klare du da nemt, hvis ikke du vil have noget for den, så slå op på det gule sider, og find den skrothandler, der er nærmest, og ring til ham, og fortæl ham sagen. Så vil han sikkert gerne fjerne den for dig.

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 20-10-02 20:04

Skrothandleren tager normalt 500 kr. for at hente bilen. Kun nyere skrot biler kan man få penge for - og så bliver de endda afhentet uden beregning. Det er fuldstændig tåbeligt, at den regel ikke gælder ALLE biler. Så se nu at få ringet til en skrothandler, og prøv et par stykker, de tager nemlig ikke det samme for ulejligheden ....

Læg i øvrigt mærke til hvor mange 'lig' der står rundt omkring i DK, var det ikke bedre, at få ryddet op én gang for alle? Men det koster jo ... og staten har åbenbart meget andet at bruge pengene til ...

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 20-10-02 20:16

????????????????????????????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-10-02 20:46
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-10-02 20:32

"molvani" <molvani.news@kandu.dk> wrote in message
news:WkAs9.142480$Qk5.5515272@news010.worldonline.dk...
> Jeg har været involveret i et biluheld i Århus og skal nu have min bil
> fjernet fra åstedet - hvad gør jeg?
> Det drejer sig om en hvid Kadett fra '87. Bilens bagende er ødelagt men
> motor mm. fejler intet. Jeg vil bare af med bilen
>

Sæt den til salg som : "reservedelsbil"
og hvis den ikke er solgt inden 1 døgn og fjernet, så hiv den lige hjem og
sælg den derfra.
Jeg kan forstå, at du ikke har kaskoforsikring, da forsikringen da ville
sørge for transport til det sted du ønsker.

--
Venlig hilsen
Møller

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-10-02 20:28

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> skrev i en meddelelse news:3db2e07c$0$3403$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Næh sørg du for at rydde op efter dig så vi alle kan være her!

Lad den dog stå - Sådan lidt anskuelighedsundervisning er meget bedre end OBS og reklamer.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-10-02 21:20

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> at d' er d' du håber på ;). Ellers bare lade den stå og du vil modtage et
> giro-kort fra kommunen. Husk nu at afmelde den: Af med pladerne:).

En ringe ide hvis du spørger mig. Få fat i en ophugger, de har
udstyret til at hente vraget..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 20-10-02 21:17

molvani wrote:

> Jeg har været involveret i et biluheld i Århus og skal nu have min bil
> fjernet fra åstedet - hvad gør jeg?
> Det drejer sig om en hvid Kadett fra '87. Bilens bagende er ødelagt men
> motor mm. fejler intet. Jeg vil bare af med bilen

Ring til jernværket, der er en skrotpræmie på bilen der giver dig
ca. 500 kroner i overskud når du afleverer bilen til skrot. Snak
med jernværket, du kan garanteret handle dig frem til at de henter
den for en del i overskudet (hvis ikke de gør det gratis?).

Mon ikke du kan finde en egnet løsning på siden her
<http://www.bilordning.dk/liste.asp>

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-10-02 22:33

"molvani" <molvani.news@kandu.dk> wrote in message
news:WkAs9.142480$Qk5.5515272@news010.worldonline.dk...
> Jeg har været involveret i et biluheld i Århus og skal nu have min bil
> fjernet fra åstedet - hvad gør jeg?
> Det drejer sig om en hvid Kadett fra '87. Bilens bagende er ødelagt men
> motor mm. fejler intet. Jeg vil bare af med bilen
>

Er det den der står ude på ringvejen ? mener jeg så en derude i går aftes..
den er godtnok noget smadret..
--
Med venlig hilsen
Christian Hansen
www.nmweb.dk
www.taabelig-turbo-klub.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-02 10:03

>
> Lad den dog stå - Sådan lidt anskuelighedsundervisning er meget bedre end
OBS og reklamer.
>
Jeg er faktisk enig med Henning - Hvis vragene fik lov til at stå et par
dage eller 3, kunne det være at det satte et par tanker igang hos
bilisterne......Bilen må gerne drejes så evt blodtilsølede ruder tydeligt
kan ses, hvis nu bilisten ikke har haft sikkerhedssele på.....Eller vendes
så man kan se det hul i ruden som det ikke fastspændte barn har efterladt
sig på sin vej ud gennem den......

Dette indlæg er ikke skrevet for at være hellig, ligesom det heller ikke er
ironisk ment, men i betragtning af det antal uheld der sker med eller uden
personskade synes jeg faktis at vores vejsider er alt for "rene".

Mvh
/Søren

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-02 10:12

On Mon, 21 Oct 2002 11:03:22 +0200, "Soren Pedersen" <smp@privat.dk>
wrote:

>Jeg er faktisk enig med Henning - Hvis vragene fik lov til at stå et par
>dage eller 3, kunne det være at det satte et par tanker igang hos
>bilisterne......Bilen må gerne drejes så evt blodtilsølede ruder tydeligt
>kan ses, hvis nu bilisten ikke har haft sikkerhedssele på.....Eller vendes
>så man kan se det hul i ruden som det ikke fastspændte barn har efterladt
>sig på sin vej ud gennem den......
>Dette indlæg er ikke skrevet for at være hellig, ligesom det heller ikke er
>ironisk ment, men i betragtning af det antal uheld der sker med eller uden
>personskade synes jeg faktis at vores vejsider er alt for "rene".

Næppe dét indtryk, som efterlades eller "indgydes" i bilisterne. Husk
på, at alle stort set tænker: "Dette sker jo ikke for mig............"
--

Mvh
Mr. Knudsen
GM 3.0i-24

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-02 10:26

On Mon, 21 Oct 2002 09:12:24 GMT, oo300024v@FJERNEDETTEe-mail.dk
("Mogens Knudsen") wrote:
>
>Næppe dét indtryk, som efterlades eller "indgydes" i bilisterne. Husk
>på, at alle stort set tænker: "Dette sker jo ikke for mig............"

Der er da nok nogen som tænker sådan.

Når jeg passerer sådan et vrag, så plejer jeg nu at tjekke
en ekstra gang at både jeg og mine passagerer nu også
har selen ordentligt spændt. Om det så er fordi jeg er en
bangefis skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-10-02 19:57

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> skrev i en meddelelse

> Næh sørg du for at rydde op efter dig så vi alle kan være her!
>
Du siger hva' jeg tænkte, hvor svært ka det vær.

Godkendelse af svar
Fra : molvani

Dato : 21-10-02 23:01

Tak for svaret Thomas Strandtoft.

Kommentar
Fra : molvani

Dato : 21-10-02 23:07

Tak for hjælpen, -og ja, det var den der stod på Ringvejen.

Til ham med den perfide ide om at lade bilen stå med blod-indsmurte ruder: Jeg havde et barn i bilen da det skete, så jeg synes det var temmeligt ubehageligt at læse dit indlæg! Der skete heldigvis ikke noget alvorligt med hende.

Morten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 08:43

> Det drejer sig om en hvid Kadett fra '87. Bilens bagende er ødelagt
men
> motor mm. fejler intet. Jeg vil bare af med bilen

Når det nu er bagenden der er smadret lyder det som om der har været en
anden rafikant med i "spillet". Hvis skylden åbenlyst er den andens så
ring til deres forsikringsselkab og kræv at de betaler for at få den
flyttet til skrotning.

/A

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 11:41

"> > Det drejer sig om en hvid Kadett fra '87. Bilens bagende er ødelagt
> men
> > motor mm. fejler intet. Jeg vil bare af med bilen
>
> Når det nu er bagenden der er smadret lyder det som om der har været en
> anden rafikant med i "spillet". Hvis skylden åbenlyst er den andens så
> ring til deres forsikringsselkab og kræv at de betaler for at få den
> flyttet til skrotning.
>
> /A
Hvis den er indregistreret eller har været inden for 2 år(Så der kan
udbetales skrotpræmie) kan han jo ringe til eks. galten bildele, der sikkert
gerne henter den gratis og måske endda betaler lidt for den. Alternativt
smide den på en trailer køre den til galten og få 800 - 850 kr for den.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 13:07

peter skriver:

> Hvis den er indregistreret eller har været inden for 2 år(Så der kan
> udbetales skrotpræmie) kan han jo ringe til eks. galten bildele, der sikkert
> gerne henter den gratis og måske endda betaler lidt for den. Alternativt
> smide den på en trailer køre den til galten og få 800 - 850 kr for den.

Der er også Børges Autoophug i Skanderborg. Det er næsten hurtigere, hvis man
tager motorvejen end til Galten.
--
.
NS ,-´-------. -- - -
____.´/__@||___\ `. -- -- -
/ __ | -|| -| o `| -- -- -
\_/ \|____||__/_____| -- Citroën BX 19 TRS fra 1988 --
____\__/_________\__/______ --- Den har nu gået 292.000 km--

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 23:40

> Hvis den er indregistreret eller har været inden for 2 år(Så der kan
> udbetales skrotpræmie) kan han jo ringe til eks. galten bildele, der
sikkert
> gerne henter den gratis og måske endda betaler lidt for den.
Alternativt
> smide den på en trailer køre den til galten og få 800 - 850 kr for
den.

Boligforeningen har lige måtte punge ud med 1500kr til at få fjernet en
bil der fik klippet pladerne for ~1/2år siden og ejeren trods gentagne
henvendelser ikke tog sig sammen. Han efterlod den først på en brandvej,
derefter fik han den flyttet ud på p-pladsen. Efterfølgende har vi dog
fået politiet til at tage stilling til sagen og de vil "bortskaffe" den
for kun 800kr.

(Ejeren kommer dog til at mærke et "tillæg" til huslejen ...)

/A