/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Offroad/Touring
Fra : Sofuzz
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 11-09-05 18:00

Hejsa, jeg skal til at købe mig en Offroad/Touring maskine, Jeg har kigget meget på Yamaha XT og Yamaha Tenere, i den stil men kender du ellers til andre potentielle maskiner? den skal se robust og lækker ud, og helst oppe i de gode kubik (500+)

Prisniveau har jeg tænkt mig ca. 40000 eller 50000

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-05 18:11

Ja, BMW F650 En såkaldt Funduro maskine.

Robust, ikke til at slide op, og går næsten dobbelt så langt på literen som Yamahaerne.

Eller en BMW R 80 GS.

Vil tro du kan finde en til de penge der, for til eksempel kostede de omkring 95-100000,- da de var nye i 1997.

mvh dova

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 11-09-05 22:35

For 50KKr kan du købe både min XT550 -83'er og min XT600 -87'er med TT600 -93'er motor !
Så er der både klasiker-cyklen (550) til lillemor, og offroad'en (XT600 chassis med den stærkere TT-motor) til farmand.............
De er ikke kønne, men de er sjove !

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 13-09-05 08:53

Hej,

XT'er er et godt valgt. Den er robust og pålidelig, og dele til den er ikke noget problem. Se f.eks www.dinmc.dk som har mange sager til XT og andre.

MVH
Lars

Kommentar
Fra : Mr_Cross

Dato : 13-09-05 15:01

Yamaha DT450

Accepteret svar
Fra : knolp

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-05 22:26

Jeg har lige købt en Suzuki xf 650 Freewind fra 98 til 40.000 som er en rigtig fin touring cykel i offroadstil. Rygtet siger at den godt kan bruges til let offroad men jeg nænner ikke at prøve (endnu). Motoren er meget smidig og den vækker en drengerøv i dig og den svinger suværent og Toure med lethed og i løbet af 5-6 sekunder omkring 120-130 kmt. Hvorfra den med et lille drej på hanen lynhurtigt overhaler hvad du måtte indhente.
Men, en Suzuki er billig i anskaffelse og dyr i reservedele og det er lige omvendt med Yamaha. Men for 40 -50 tusinder får du ikke meget nyere yamaha. Der er stor forskel på en model fra 1986 og 1998... Og glem så ikke at de etcylindrede motorcykler skal hovedrenoveres omkring de 60 tusinde km. og at hvis du selv vil ordne service så sørg for at købe en luftkølet model som Freewinden eller XTén.

Mv Henrik

Godkendelse af svar
Fra : Sofuzz

Dato : 21-09-05 17:34

Tak for svaret knolp.