/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Access
Fra : clou
Vist : 527 gange
200 point
Dato : 11-09-05 17:35

Hej derude

Nogen der kan afhjælpe mit problem?

Jeg har en mdb. fil liggende som jeg skal have videresendt (2,6 mb), men hver gang jeg prøver at sende den, kommer der en meddelelse fra Symantec om at den ikke kunne sendes. Nogen her der ved hvorfor?

Jeg kører Windows XP og Office 2003

På forhånd tak for Jeres altid gode og hurtige svar.

Knus fra

Clou

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 11-09-05 17:42

Det er noget af en Access fil - har du husket at:
funktioner>databasefunktioner>komprimer og reparer.
Så bliver den meget mindre.
Ellers prøv at sende .txt
Eller via en gmail (gratis googlemail)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 17:45

Det afhænger også af hvilken mail-postkasse du sender til. Mange gratis mail-postkasser er alt for små til at modtage så stor en fil. Prøv at sende den via MSN i stedet. Der er ingen pladsproblemer. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-05 19:20

Jeg glemte lige, at Access indeholder forskellige makro som af firewall og virusprogrammer kan opfattes som "snavs" - derfor send den som .txt
H-klik på filen abc.mdb
omdøb til abc.txt
modtageren omdøber så til abc.mdb
og åbner den.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-09-05 19:34

Hej Eyvind

Det er et "kanon-godt" svar.

Mvh Franksp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-05 20:03

Ja næsten Frank - for hvis der er lavet en Access med autoexc (selvkørende), kan den godt give ballade alligevel. Nogle af virusprogrammerne kigger ind i filerne og finder den.

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 12-09-05 22:06

Tak for svaret Eyvind.