/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
xypex
Fra : carlo3
Vist : 2011 gange
200 point
Dato : 20-10-02 17:46

er der nogle der har prøvet eller ved noget om xypex.det er noget til at stoppe fugt i beton. der står at det skulle være godt.men er det
jeg vil bruge det i min kælder der er lidt fugtig
MVH Carlo3

Kommentar
Fra : fordt

Dato : 20-10-02 18:01

hej karlo3
jeg kender ikke produktet, men har fundet en adresse hvor du kan læse om det ,og ringe til forhanleren

http://www.dolenco.dk/xypex.htm

mvh fordt

Kommentar
Fra : summer

Dato : 21-10-02 00:37

Det kan godt være de lover et godt resultat, men at tætne beton indefra, hvor fugten kommer udefra, det betvivler jeg xypex kan overholde. Selvfølgelig er alt relativt. Hvis det bare er kondens, så måske.
Du har ingen muligheder fo at komme til beton'en udefra ? Det vil være nr.1 Her er der mange muligheder for fugt forebyggelse der holder.
Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : carlo3

Dato : 21-10-02 16:26

Jeg har læst de steder der henvist til . Det var mere hvis der er nogle der ved noget konkret

Kommentar
Fra : summer

Dato : 21-10-02 19:10

Hvis du ikke vil lytte til praktiske erfaringer og det SKAL være xypex, må jeg så håbe der melder sig en med det. Jeg har skrevet det jeg kan stå inde for, så it's up to you.
Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : dolenco

Dato : 22-10-02 09:26

Min erfaring er også at det næsten er umuligt at tætne indefra med de produkter summer har erfaring med.

Som distributør af Xypex vandtætnings- og reparationsystem, kan vi henvise til jord og betonarbejdere der har god erfaring med til hverdag at løse opgaver på utætte kældre og tunnelprojekter med Xypex.

Xypex vandtætnings- og reparationsystem er ca. 40 år og distribueres idag i ca. 70 lande. Læs evt. mere på www.dolenco.dk/gordetselv.

Vi henviser gerne til certificerede entreprenører, der løser opgaver for private.
mvh
Johnny Waltenburg

Kommentar
Fra : summer

Dato : 28-10-02 09:15

dolenco, det er vel ikke så svært at forstå at carlo3 selv vil lave arbejdet. At du kommer med en "reklamebliok" for Xypex, har åbenbart ikke hjælpet ham siden han har forhøjet point.
At Xypex lover en succesfuld fugtspærre, endda under vandtryk, er det sædvanlige reklamegas. det lover Sika også. Som sagt har jeg meget god erfaring med Sika, men for ikke at nedgøre Xypex uberettiget, har jeg kontaktet et par tidligere arbejdspladser, som har haft afprøvet Xypex. Resultatet var = Sika's produkter. Ved lette fugt/kondensproblemer kan begge klare det rimeligt. Ved vandtryk udefra, dumper begge. I første omgang ser det ud til at virke, men utætheden kommer uvægerligt igen
Så min konklussion er, at hvis dit fugtproblem er alm. kondens, er det hip som hap hvad du bruger. Hvis du har steder hvor du har vandtryk udefra, får du ingen varig løsning uden en tætning udefra. Hvis det bliver din løsning, så læg for alt i verden et dræn ned langs betonsoklen.
Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : dolenco

Dato : 28-10-02 10:57

Til Carlo3:

Xypex løser ikke kondensproblemer, som summer ellers skriver. Kondens og fugt er to helt forskellige problemer. Groft sagt skyldes kondens kuldebroer og løses ved at isolere konstruktionen. Det afgørende for hvornår der kommer kondens er dugpunktet. Tal med en rådgiver.

Xypex løser fugtproblemer og tørlægger kælderen ved at forhindre fugt i at komme ind gennem væggen. Fugt i væggen konstateres med en fugtmåler. Fugt kommer desuden ind fra andre rum og for eksempel fra vaskemaskinen. Den fugt fjernes kun ved almindelig udluftning.

Man kan udmærket selv påføre Xypex. Følg gør det selv vejledningen: www.dolenco.dk/gordetselv.

Det skal opfattes som et tilbud, at vi kan give henvisning til folk (private eller professionelle), som selv har har prøvet at lave kældre med Xypex. For at få en snak eller for et tilbud.

Jeg håber dette er til hjælp.

Til summer:

Vi har til dato ikke haft en opgave vi ikke kunne løse med højt vandtryk. Hvis man er bekendt med opgaver hvor utætheden er kommet igen, efter at have anvendt Xypex, vil jeg meget gerne høre nærmere (47 52 47 50).

mvh
Dolenco

Accepteret svar
Fra : lawrence

Modtaget 200 point
Dato : 28-10-02 16:45

Hej Carlo3

Jeg er en bygningsstruktør ( faglært jord-betoner ).
Jeg ved hvad jeg snakker om når det handler om vandtætning. Jeg har være med til projekter hvor xypex var brugt. Jeg kan bekrafter Dolencos meaning at denne produkt
holder (også under vandtryk udenfra.)

Godkendelse af svar
Fra : carlo3

Dato : 10-11-02 19:50

Tak for svaret lawrence.

Kommentar
Fra : lawrence

Dato : 13-11-02 19:34

Hej Carlo3,

Det var så lidt.
Hvis du vil vide mere om xypex,(påføring eller generalt) slå bare på tråden.