/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
cigaretter
Fra : hpapp
Vist : 6971 gange
100 point
Dato : 11-09-05 14:35

Min hustru og jeg skal til Mallorca hun er ryger hun påstår at hun kan købe cigaretter i flyet på hjemturen ved at bestille hjemmefra det har vi kunnet før siger hun, jeg siger der er måske en muglighed om man kan bestille dem i flyet på vej ned.
Hpapp

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 14:38

Ring og spørg Rejseselskabet, de er de eneste der kan svare jer. Der kan jo være forskel fra selskab til selskab. Hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-05 14:41

Man kan bestille cigaretter til hjemturen via PC / sende bestilling /ombord på flyet.
men kun til hjemturen indenfor EU

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-09-05 14:42

Har i ikke fået flybilletterne, der står det gerne, der er også en stor sandsynlighed for at i kan bestille dem hjemmefra på nettet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-05 14:52

I kan da ikke købe cigaretter på flyet når I rejser inden for EU. Men du skriver selvfølgelig heller ikke hvilket land I bor i

Noget andet er, at I kan købe f.eks Prince på Mallorca, og I må lovligt indføre 800 stk. pr. person. De er billigere på Mallorca end i Danmark

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-05 14:54

Og nej lille arne. Der er ikke forskel på toldreglerne fra selskab til selskab.

En undtagelse er Gran Canaria, som ganske vist hører under Spanien, men har nogle særregler som frihandelsområde.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-05 14:58
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 14:59

Nu er det jo altså IKKE toldreglerne der spørges om VEL Klumme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-05 15:15

Nåå nej, og du tror at flyselskaberne overtræder toldreglerne og sælger cigaretter til passagererne på flyvninger mellem 2 EU destinationer. Du er nøjagtig lige så snotdum som jeg antar dig for at være SELV

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-05 15:17

Og skulle du ha ret, så er du alligevel snotdum og usympatisk

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 11-09-05 15:41

Desværre, I kan ikke købe cigaretter, hvis I flyver Danmark. Hvis I flyver uden for Europa, så er det nogen gange muligt. Lad din hustru købe cigaretterne på Mallorca - for det er det, der er blevet meningen, nu. Sådan er dét.

vh

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 11-09-05 15:44

Du kan da sagtens købe cigaretter uanset hvilke lande du rejser imellem, forskellen er blot hvilke priser du kan købe dem til

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 15:47

Backtee -> Korrekt, om cigaretterne så kan bestilles ved rejsearrangøren til levering i flyet på vej hjem, er et spørgsmål der er selskabsafhængigt. Det kan sikkert ikke lade sig gøre hos alle selskaber, netop derfor er det bedst at ringe og spørge selskabet. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-05 16:23

Sorry - jeg er holdt op med at ryge og har ikke lagt mærke til de nye regler.
På en bestillingsseddel som jeg har her i hånden:
Citat
Tobaksvarer kan kun bestilles på flyrejser uden for EU.

God tur.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 16:29

Eyvind -> Det er jo KUN en bestillingsseddel fra ét selskab. Som sagt er det ikke sikkert at alle selskaber har samme regler for bestilling af varer. Som Backtee skriver er det IKKE forbudt at indføre cigaretter fra andre EU-lande.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-05 18:03

Sidst jeg var på Mallorca, kunne man i hvert fald bestille både før rejsen, og ombord på flyet derned, og så fik man varerne udleveret i flyet hjem.
Og det var med selskabet Premiair.

Men om reglerne er ændret siden, skal jeg ikke lige kunne sige, men prisen var noget billigere end herhjemme ( det var sidst i 90erne)

mvh dova

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-09-05 20:03

Hej hpapp

Som bl.a. Arne skriver, er det forskelligt fra Flyselskab til Flyselskab. Her i juli måned, var vi i London. Fløj med Maersk. Her skulle vi bestille på internettet, inden afrejsen, til levering på hjemrejsen. Fra et EU land til et andet EU land - ikke toldfrit. Så ingen fordel.

I august var vi i USA. Vi fløj fra Billund til Amsterdam. Dernæst Detroit og videre til Greensboro i North Carolina, og retur samme vej.
Vi handlede ind i Amsterdam, havde næsten fyldt hele indkøbskurven. Da vi skulle betale, fik vi at vide, at vi ikke kunne købe toldfrit, selvom vi kom fra USA. Det skulle vi ha' købt inden vi kom til et EU land. Vi måtte da gerne købe varerne, men til de Hollandske priser. Vi blev godt sure, og efterlod indkøbsvognen, med en "skæld ud (grimme ord) på dansk".

Mvh Franksp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-05 20:10

Ja Frank - men var det også cigaretter.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 20:15

Franksp -> Jeg er ret overbevist om at det er omvendt. Vi har jo en toldunion med de andre EU-lande. Hvis du f.eks tager en biltur til Tyskland skal du ikke betale én kr. i Told hvis du holder dig på det tilladte kvantum smøger. Det samme gælder Holland og de andre EU-lande.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-09-05 20:16

Ja, Eyvind, det var også cigaretter GRØN CECIL. Jeg er stadig ryger.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-09-05 20:19

Hej Arne. Jeg ved ikke rigtigt hvad du mener? Vi måtte godt købe cigaretter, men IKKE TOLDFRIT, men til de Hollandske priser.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-09-05 20:22

Alle varer, tobak, spiritus, parfumevarer med meget mere, stod med 2 priser. Toldfrit (billigst) og med en anden pris (dyrest). Vi handlede ind efter den billige pris, men det måtte vi ikke.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 20:24

Jo Toldfrit. Told er en afgift der pålægges ved indførsel. Det I har betalt er Afgift til den Hollandske Stat. Altså I skal betale samme pris som Hollænderne. Når du køber en pakke smøger i Danmark, betaler du heller ikke Told Men Statsafgift. Det er 2 forskellige ting. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 20:27

P.S.: Hvis I køber cigaretterne i et såkaldt tredjeland (uden for EU) kan i købe dem toldfrit, men så skal I svare Told når I indfører dem til et EU-land.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 20:36

I min seneste mener jeg Told- og Afgiftsfrit. Told- og Afgift bliver så tillagt ved indførsel hvis kvantum overstiger den tilladte mængde.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-09-05 20:36

Fluebenet, "flyver" nu

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 20:39

Franksp -> Nej det måtte I ikke. Den pris er for folk fra tredjeland der ønsker at udføre varerne fra EU. På samme vis kan I købe cigaretter o.s.v. i f.eks. USA til den billige pris. Og så betale Told og Afgift i hjemlandet for det I importerer udover det tilladte kvantum.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-09-05 20:46

OK, så er fluen fløjet.

Godkendelse af svar
Fra : hpapp

Dato : 12-09-05 11:39

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-05 17:08

- God tur................der er dejligt på Mallorca.