/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hurtig hjælp word
Fra : Nik_
Vist : 579 gange
30 point
Dato : 11-09-05 13:10

hvordan laver jeg en divider-steg?

eks

500/400*100

men 400 skal bare stå under 500.

??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-05 13:17

marker dine 500 >tryk på u oppe på værktøjslinien eller ctrl+u(underline)
skriv 400 nedenunder

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-05 13:18

Brug skråstregen på det numeriske tastatur

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-05 13:19

Sorry Fattede åbenbart ikke sp. Godt vi har Eyvind

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-09-05 13:19

understreg 500 i skrifttyper

Accepteret svar
Fra : kaos_kristian

Modtaget 40 point
Dato : 11-09-05 13:24

benyt equation editor i word (den er ofte ikke installeret ced default så du skal eventuelt lige finde din word-cd frem igen). Equation editor benyttes til at skrive formler af enhver art, og er som sagt en del af word.

MVH
Kaos

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 11-09-05 13:24

benyt equation editor i word (den er ofte ikke installeret ved default så du skal eventuelt lige finde din word-cd frem igen). Equation editor benyttes til at skrive formler af enhver art, og er som sagt en del af word.

MVH
Kaos

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 11-09-05 13:31

Det med underline virker, men 400 kommer ikke til at så helt under 500, og kan det lade sig gøre at *100 kommer til at stå ud for midten af 400 og 500?

*100

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 11-09-05 13:32

equation editor vil jeg prøve, hvor skal den findes hvis den er der?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-05 13:41

Ja det anede mig at duville ha' det til at stå pænt.
Kig i hjælp>skriv ligning >søg>vælg>indsætte en ligning
(jeg håber at du har din CD-rom for der ligger tilføjelsen til din word)

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 11-09-05 13:41

vælg tilpas gå ind under indsæt og scroll ned til du når equation editor (den har ikke en kanp i menuen) så smid den ind og tryk på den.

Kaos

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-09-05 13:42

prøv at gå i hjælp og skriv ligning - så får du hjælp af programmet til at lære at lave den

eguation editor skal du rimeligvis lige finde på din cd og installere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-09-05 13:43

kandu sover altså - og jeg går ud igen og driller vejret

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 11-09-05 13:44

Men som tidligere skrevet så er equation editor desværre en af de ting som microsoft ikke mener bør installeres som standard - så cd'en skal nok desværre frem

Kaos

PS. det er det samme som Eyvind henviser til.

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 11-09-05 13:55

har lige sat cd'er i og installeret "komplet", så hvad nu? kan stadig ik finde den

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 11-09-05 14:03

vælg tilpas og vælg indsæt så scroller du lidt ned indtil du når en knap der hedder equation editor - den trækker du op i din bjælke. Efterfølgende trykker du på den og så vælger du det format du skal bruge

Kaos

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 11-09-05 14:07

ja der kigger jeg, men kan ikke se den :S

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 11-09-05 14:12

kig under din ínstallation og se om du nu også har fået installeret equation editor med - ellers så prøv at søg på indsæt ligning som foreslået

Kaos

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 11-09-05 14:25

hvor kigger jeg under min installation? og funktionen søg virker heller ikke..

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 11-09-05 15:16

Smid cd'en i igen og vælg tilpas eller noget i den dur og så se om du har fået equation editor med (enten ligger den under word eller office) vælg at den skal installeres og så burde du kunne finde den.

En anden mulighed er at vælge at ALT skal køres fra denne computer.

En tredje mulighed er at søge på ordet ligning, så burde du ligeledes kunne få equation editor op (eller få muligheden for at installere den)

Kaos

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-05 17:25
Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 22-04-06 19:23

Tak