/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
nysamlet pc går ned ved spil
Fra : snaptil
Vist : 347 gange
140 point
Dato : 11-09-05 11:48

hejsa har lige samlet en pc for en kammerat i forgårs. den består af følgende komponenter:

bundkort ASRock 939A8x-m
cpu Amd athlon 64 processor 3200+ socket 939
grafikkort Asus V9999/TD 128 MB DDR
ram dane-elec 2*512 dual ddr400
kabinet incl psu.Deluxe Systems - DLC-MG760, Handle, Multimedia Front,...
- ovenstående købt hos www.shg.dk

styresys windows xp pro sp2
gammel skærm max 60 mhz
dvd drev
seagate 120 gb hd
pc kan godt stå tændt i over et døgn hvis den kun downloader, eller bruges til internet mv.
men ved spil slukker den pludselig, som hvis man "hev power ud", efter ca 30 min. vi har oplevet det 4 gange nu i træk.
- jeg har ikke koblet front usb stik og lyd til.

hjææælp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-05 11:53

Har du mulighed for at holde øje med temperaturudviklingen på de forskellige komponenter (grafikkort, CPU, bundkort, etc)? Der er meget der tyder på et temperaturproblem! Hvilken temperatur har du sat til automatisk nedlukning i bios?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-09-05 12:11

jeg kan ikke finde det sted hvor der står noget om automatisk nedlukning i bios.
jeg kan se i bios at mb er 33 grader og cpu 33 grader.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-09-05 12:34

jeg har fundet noget i bruger manualen.. noget om cool and quit.. temp styring.. det står på engelsk og jeg er ikke med på hvad de mener med "display" ikonet

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-09-05 13:03

hmm burde tro display var skærm. men kan ikke finde cool
..For power-saving sake, it is strongly recommended to enable AMD’s Cool ‘n’ QuietTM
technology under Windows system. When using this feature, please make sure to
install “AMD Processor Driver” from the “Support CD” first.
If you are using Windows 2000/XP operating system, please follow the instruction
below to enable AMD’s Cool ‘n’ QuietTM technology:
1. From the Windows 2000/XP operating system, click the Start button.
Select Settings, then Control Panel.
2. Switch to Classic View. (for Windows XP only)
3. Double-click the Display icon in the Control Panel then select the Screen
Saver tab.
4. Click the “Power…” button. The following dialog box appears.
5. From the Power schemes combo list box, select Minimal Power
Management.
6. Click OK to implement settings.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-05 13:08

Du har vel indstalleret den CD som følger med ASUS
Der er flere ting som skal indstalleres fra den CD.
Og er der indstalleret SP1 /SP2

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-09-05 13:11

kan se hvorfor jeg ikke kan finde det under strømstyring. sys kan ikke installere det i denne version af windows får jeg som fejlmelding=? så hvad nu ?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-09-05 13:13

jep har kørt hele cden igennem .. har lige åbnet den på en anden pc.. og det ser ud som om den detecter hvilket bundkort mv der er i og finder de korrekte driver.
ja windows med sp2

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-09-05 13:25

argagah behøver ikke engang at spille før den genstarter... bare lidt brug af pc´en downloading mv.. får den til at gå ud.. og mb temp samt cpu temp er stadig lave!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-05 13:27

Er det i det samme spil?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-09-05 14:37

hmm vi er nu oppe på 65 min. i counter strike og... den kører stadig.. gik ind på nvidia og hentede den nyeste driver istedet for den der fulgte med grafikkortet.. og det ser ud som det hjælper... vi tester videre.. vender tilbage .-)

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 12-09-05 10:05

den gik ned igen. har lige startet den her til morgen og den gik ned med det samme. genstartede den, og nu sidder jeg og skriver på den. underligt?
altså kan det ikke være et varme problem.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 12-09-05 10:14

hejsa..
håber der er nogen der kan hjælpe: har lige fundet ud af at når jeg "scroller"(bruger hjulet på musen) går pcen ned *lol*
har jeg samlet et eller andet forkert?
jeg kan huske jeg var i tvivl da jeg satte ledninger fra kabinet til bundkort, om mærket på ledningerne var plus eller minus. mener at jeg ved hjælp af udelukkelses metoden besluttede mig for at det var plus.
nogen andre ideer ??
jeg kan godt bruge hjulet ude på skrivebordet.. uden at der sker noget.. men gør jeg det på en hjemmeside med mulighed for det går den ned??? forstår intet?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 12-09-05 10:37

oki har lige fjernet reset sw og nu går den ikke ud ved scrool..
i min installations guide står der system panel connector. her kan jeg se at ved siden af hdled+, hedled - skal være gnd, reset#,dummy heri havde jeg sat reset sw var det forkert?? har jeg måske vendt den forkert?? havde sat stikket sådan at den dækkede gnd og reset#

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 12-09-05 10:50

oki tror at gnd skal være tom og at reset sw skal bruge en dummy

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 13-09-05 16:27

den slukker stadig?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-10-05 08:40

glem alt hvad jeg har skrevet.. systemet kører stabilt nu. problemet var at den psu der var med, var for svag. der stod godt nok at det var 400 watt.. men jeg kan forstå at producenter må skrive 400 watt selv om det kun er i meget kort tid de kan holde den effekt. så købte en ny psu (400 watt) og nu kører det bare (-:

Annuller spørgsmålet
Fra : snaptil

Dato : 28-02-06 14:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål