/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DVD undervisning?
Fra : syrena
Vist : 429 gange
120 point
Dato : 11-09-05 10:46

Jeg har for kort tid siden købt en DVD-recorder. På manualen står Plilips DVDR610, DVDR615 og DVDR616. En ung mand satte den op for mig. Nu skulle den så i gang, og jeg har læst manualen igen og igen uden at forstå ret meget. Dog, det er lykkedes mig at optage en film fra TVet, men det jeg egentlig helst vil, er at overspille gamle værdifulde videoer til DVD-skiver, inden de går tabt.
Det har jeg endnu ikke fundet ud af! Er der nogen, der på en "step-by-step kan lære mig det? Jeg har købt en 69,00kr. lærebog af J.O.S. Svendsen og fulgt hans anvisning om "digital videooptager", men det har heller ikke fået min viden bedre.

Kommentar
Fra : marcogc

Dato : 11-09-05 11:13

Jamen sådan gør du :

Sæt video båndet i videoen, og start den. Tænd DVD. På tv-et går du over på DVD kanalen og finder det du afspiller på videoen via DVD-en ( måske skal du ind i menuen på dvd-en, for at søge på video kanalen.Læs i manualen hvordan du sætter kanalen ind manuelt. Men kun hvis den ikke er der altså vidoe kanalen). Så er det bare at sæt den i gang med at optage.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 11-09-05 11:51

Er de forbundet til hinanden?

Det nemmeste er at forbinde DVD og Video med et scartkabel.

Sætte et bånd med en optagelse i videoen, og sætte DVD til at optage fra AV kanalen.

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 11-09-05 11:54

Hej, du kobler video og dvd Recorder sammen med et scartstik, derefter stiller du om på av1 på recorderen, så skulle der vises det som kommer fra video'en, og så er det bare at optage....

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 12-09-05 17:32

Tusind tak til alle hjælpere. Nu vil jeg prøve jeres "opskrifter" og vende tilbage...
Når jeg zapper på mine TV-kanaler har jeg et nummer, der hedder "Video kanalen". Er det den, jeg skal vælge, når jeg har lagt det gamle videobånd ind i videoen?
Derefter lægge en DVD-skive i DVD-recorderen og så "bare" trykke på REC?
Tak endnu en gang fra den uvidende!

Syrena

Kommentar
Fra : marcogc

Dato : 13-09-05 21:25

Nej, du skal vælge dvd kanalen og på dvd kanalen finder du det video bånd som du smed i.Det gør du ved at gå ind i menu-en på dvd maskinen ved hjælp af fjern-betjeningen. Og vælg der manuel indsætning af kanaler (det hedder måske noget andet i din menu). Når du så har fundet det du afspiller på video-en (husk at gem kanalen). Er det bare at sæt dvd-en igang med at optage.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 27-09-05 18:54

hvis du ikke får dette til at virke så sig det lige så tror jeg der er nogle her inde (jeg kan ikke huske det mer) hvordan du sætter din vhs over på din com så du kan overføre alle de bilder til pc det fylder en del mer men det virker vær gang så kan du lave formater om til avi og så brænde den på en dvd brænder hvis du har sådan en