/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke styre min mus
Fra : gunnarb
Vist : 1349 gange
100 point
Dato : 11-09-05 10:16

Her til morgen da jeg åbnede min pc opdagede jeg at jeg ikke kunne styre min mus. Jeg har 2 mus tilsluttet. En almindelig Logitech og en optisk trådløs BlueTinum. Når jeg bruger logitech musen, køre markøren (pilen) helt automatisk ned i bunden af skærmen og forsvinder. Det gentager sig hele tiden når jeg flytter pilen op. Jeg bruger TDC-sikkerhedspakke. Den optiske trådløse mus kan jeg faktisk ikke styre. Hvad er der galt og hvordan får jeg fejlen væk.
Jeg bruger windows xp.
Har prøvet at installere driver til optisk mus men det hjalp ikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-09-05 10:19

før du tænker i fejl osv - så sørg lige for at sikre dig at musene er rene og rensede - hvad logitechmusen angår også om ledningen måske ligger forkert.

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 11-09-05 10:19

ganske banalt - gå tilbage til et gendannelsespunkt og foretag en systemgendannelse - men det har du måske også allerede prøvet. Jeg ved ikke, om sådan noget hjælper, men det er tit, hvis det er en systemfejl, der har indfundet sig, man kan rette den op på den måde...

mvh
starguy

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-05 10:31

Nogen gange hjælper det at koble musen fra computeren, og derefter geninstallere den.

Men du bør også scanne for virus m.m. De kan ofte være skyld i at musen bliver ustyrlig.

mvh dova

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 11-09-05 10:43

Når du nu siger en ganske almindelig Logitech mus - er den så med hale?

Det lyder som om, den mangler strøm. Har den hale, er det jo selvskrevet ikke aktuelt.

Med hensyn til den optiske - du har selvfølgelig sørget for at finde den rette kanal ikke sandt?
Hvis du har det, handler det sikkert og konfiguration. Det hænder, at musen i forvejen er konfigureret til venstrehåndede. Har du mon tjekket det?

Vaxen

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 11-09-05 10:47

er du der - gunnarb - og hvordan går det??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 11:00

Der findes malware (= ondskabsfuld Ad-/spyware) der laver dette nummer. Scan din computer med X-Block on_line hos :

http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

Du kan med fordel bagefter hente og installere Spywareblaster herfra : http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm
..så får du ikke så let 'skidtet' igen

Her er en manual : http://www.spywarefri.dk/manualer/spywareblaster-manual.htm

Spybot S&D fra samme side er et godt værktøj til at kunne scanne sin computer uden at skulle være på nettet

Hent det også

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 11-09-05 11:36

Der skete noget med sidden Kandu.dk, for jeg havde skrevet en længere forklaring, som ikke er kommet med.
Men musene er installeret korrekt. Og jeg havde faktisk prøvet at køre spay bot search & Destroy, men den kunne ikke fjerne alt.
Jeg prøvede at indsætte rapporten fra spay bot search& Destroy her,hvis nogen kunne tyde den, men så gik det galt med www.kandu.dk, den meldte fejl. Måske har rapporten været for lang? Er der en grænse for antal tegn her på siden?
Men spay bot kunne ikke fjerne alt, og det hjalp heller ikke.
Jeg prøve så at fjerne strømmen til mit modem og slukke og tænde pc, og så var fejlen væk, nu virker begge mus som de skal. Meget mystisk, hvad mon der har været galt ?

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 11-09-05 11:39

Forinden havde jeg prøvet systemgendannelse, men det hjalp heller ikke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 11:50

Taler du ikke om Hijackthis? ...der er et ganske andet værktøj end Spybot S&D!

I min (fuldt opdaterede) version af Spybot S&D findes der, så vidt jeg ved, ingen mulighed for at lave en log?

Nej, der er ingen grænse for længden af indlæg hér på kandu.dk. Du har nok blot været 'uheldig' at løbe ind i en af de mange 'småfejl' ved kandu.dk.

Prøv nu lige X-Block : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 11:57

Hvis ikke der findes noget 'snavs' hælder jeg mere til du bør prøve :

Genoprettelse (..ikke gendannelse) : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

Alså en 'repair' : http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-05 12:33

Den der spybot scanning, kom der da visning af et "problem" der hedder Doubleclick?

Det er sådan en dum spyware der laver koks i musen, som du beskriver der, og den gør også at hvis du klikker på "tilbage" så dobler den klikket op, så du måske ryger 5-6 sider baglæns i stedet for bare en.

Men der har for en times tid siden været fejl så Kandu ikke kunne vises i et stykke tid, så det er nok derfor du ikke kunne komme igennem.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-09-05 12:54

synes snart den doubleclick cookie der har eksisteret forever får skylden for ret så meget dova
den er - som så mange andre - en tracking cookie - og sålænge man ikke lærer enten at sige ned til den - eller sørge for at ens e-mail ligger offentlig tilgængelig - ja så er det de åndsvage reklamer her og derfra dukker op som ud af det blå.
Jeg kan ikke se hvordan den lige skulle kokse musen ?????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-05 13:47

Kald den hvad du vil mirit.

jeg har ikke så meget forstand på om det hedder en tracking cookie eller ej, men mit Antivir registrerer DoubleClick som en trojan Horse, og spybot search & destroy kalder den et "problem entries"

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 14:21

Jeg oplevet jævnligt noget tilsvarende. Det er scroll-knappen på en af mine mus der har sat sig fast. Jeg leger så lidt frem og tilbage med begge mus's scrollknapper og vupti så virker alt igen. Det viser sig altid at det er min Locitech trådløse Lasermus der "sætter sig fast" om det er soft-eller hardware-mæssigt ved jeg ikke, men da det hjælper at genstarte PC'en, kunne det jo tyde på en softwarefejl. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 14:26

Selv TDC bruger doubleclick i banner reklame øjemed

http://www.doubleclick.com/us/

1.) http://www.kandu.dk/dk/spg/65378
2.) http://www.kandu.dk/dk/spg/65884

Men nu er freemail hos TDC, siden blevet helt acceptabel at bruge, efter at koden er skrevet om

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 11-09-05 15:11

Du har vel ikke stillet noget magnetisk eller elektromagnetisk i nærheden av muse "senderen"? Mobiltelefon? Eller stillet den for tæt på noget af dit hardware?
Sådannne ting kan godt få en mus til at gå bananas.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 15:34

Jeg tvivler altså stærkt på at det har noget at gøre med forkerte drivere, virus, Adware ell. lign. En periodisk fejl ved en af dine mus som kan rettes op ved at rulle lidt med scrollknappen evt. genstarte PC'en. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 17:20

arne.jakobsen -> ..og jeg tvivler på, du har ret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 18:06

Det har du da lov til kære molo.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 18:07

Men forklar så lige at problemet blev løst ved en genstart??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 18:24

Timet interrupt fra 'synderen'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 18:28

Øeh... jeg tror dog det mest var fordi jeg overså dette :

..og slukke og tænde pc, og så var fejlen væk, nu virker begge mus som de skal.

Jeg tror dog næppe fejlen har siddet fysisk i musen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 18:32

gunnarb -> Du bør lukke dit spørgmål, når nu du har fået løst 'problemet' og fortalt hvorledes du løste det :

..slukke og tænde pc, og så var fejlen væk, nu virker begge mus som de skal

Dit næste spørgsmål : Meget mystisk, hvad mon der har været galt ?

..har du jo sådan set fået nogle plausible forklaringer på. Ellers ka' du jo altid stille et nyt spørgsmål?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 18:35

Ps. arne.jakobsen -> Det var al den snak om :

Jeg prøvede at indsætte rapporten fra spay bot search& Destroy her..

Der tog min opmærksomhed

</MOLOKYLE>