/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hydrolik returslanger Xantia
Fra : EiHaBr
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 10-09-05 16:56

Jeg skal have mit rensevæske tappet ud af min Xantia 1993.
Er der nogen der ved hvilke slanger ved beholderen der er returslanger, så regner jeg med at kunne fange de sidste rester der, når jeg starter bilen efter at beholderen er tømt og genfyldt. Jeg har mærket slangerne 1-7 fra forenden. Svar ønskes kun fra dem der med sikkerhed ved noget derom.

Eihabr

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-09-05 19:53

Jeg har prøvet at slå op i mine to Citroén bøger fra Haynes.
Det er BX og Xantia, men der står ikke præcis hvad der er hvad på den store opsamlerbeholder.
Men det ser ud til at (BX) de tynde slanger som er sat sammen i T'er må være returslanger.
Men der er jo kun een fremslange og det er den der går ned til pumpen.
Du har både retur fra løftesystemet og bremsesystemet.

Accepteret svar
Fra : ds23

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-05 10:20

Hej
Du skal starte med at tømme hyd. beholderen, derefter frisk
hyd.olie på.
Så finder du retur slangen (det er en af de 2 tykke) og det er
ikke den der går til hyd.pumpe.
det er den der går fra tryktegulator, starter med et kort jernrør
går så over i alm. gummislange.(nr. 2 på hyd.tanken)
Afmont. den ved hyd.tanken, start motor, sæt skiftevis i høj og
lav stilling, sørg for der er frisk hyd.olie i tanken
Du skal muligvis udlufte aff./hyd.system på 12m/m skruen
på trykregulatoren (max. 1 omgang)
Husk at rense filterne.
/steen b.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-12-06 22:02

Hej ds23.

Tak for dit svar nu må jeg hellere få lukket og givet point.
Jeg har i øvrigt fundet et bedre forum for Citroen folket, der hedder Citronik.dk

Mvh EH

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-12-06 22:03

Tak for svaret ds23.