/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
topcom trådløs virker ikke
Fra : johannes2
Vist : 875 gange
100 point
Dato : 10-09-05 16:16

Hej Kanduer Jeg har købt det her trådløs pakke, som de har i elgiganten, skyr@cer 254G+ usb stick. Jeg kan godt få det til at virke, men efter ca 5 min er det over, så skal man reperer under netværks forbindelse så virker det ca 5 min igen Osv. Ps har cybercity internet. Er der en der ved hvad der kan værer galt.

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 10-09-05 16:24

Hey.
Har samme router som dig. Satte den bare til. Den fandt selv min bærbare PC, og det virker. Forskellen fra dig er, at jeg har TDC. Ved ikke om det er det, men en mulighed. Mange siger også, at trådløse telefoner o.lign. i nærheden, kan virke forstyrrende...
Held og lykke.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-09-05 17:11

Prøv at opdatere drivere til usb.
Går ud fra du har USB 2, ellers kan det være derfor.

Kommentar
Fra : johannes2

Dato : 10-09-05 18:24

jo jeg har usb2 og windows xp pro, kan man så opdatere?
smutter50 jeg har prøvet at fjerne min trådløs tlf, men det ser ikke ud til at hjælpe

Kommentar
Fra : johannes2

Dato : 10-09-05 18:24

jo jeg har usb2 og windows xp pro, kan man så opdatere?
smutter50 jeg har prøvet at fjerne min trådløs tlf, men det ser ikke ud til at hjælpe

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-09-05 18:33

Hej, ja du kan godt opdatere.
Ellers fjern driver, genstart, søg efter ny hardware, hvis ikke den selv giver dig besked.
Plejer at løse mange problemer.
Ellers prøv start/kontrolpanel/system/hardware/enhedshåndtering, se efter enheder, med problemer.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 11-09-05 00:20

Hej. Du må gerne ring til Kundeservice på den nummer. 0080057605760. De kan godt hjælp dig eller check din ip address i din computeren. Jeg har haft samme problem men Internet firma hjælp mig. Webspeed eller tdc som du har i hjmme. Jeg håber den er en gode løsning. Bye bye

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 11-09-05 00:20

Hej. Du må gerne ring til Kundeservice på den nummer. 0080057605760. De kan godt hjælp dig eller check din ip address i din computeren. Jeg har haft samme problem men Internet firma hjælp mig. Webspeed eller tdc som du har i hjmme. Jeg håber den er en gode løsning. Bye bye

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-09-05 19:26

Det første du skal, hvis du ikke allerede har gjort det, er at opdatere din firmware i routeren på:
http://www.topcom.net/support/downloads.php?cat=&catsub=71
Oftest er det sådan, at de routere der er i handlen, er født med en forældet firmware, og bør derfor opdateres umiddelbart efter anskaffelsen.
Jeg bruger selv en skyr@cer WBR 654, hvor jeg har en trådløs PC samt en trådløs IP-telefon, så din skulle da også gerne virke.
Hvis du ellers har en konstant forbindelse via kabel, så er det den trådløse del, som driller dig.
Så opdater din router og din USB-fidus.

Accepteret svar
Fra : Rosco40

Modtaget 100 point
Dato : 27-09-05 17:14

Jeg har haft det samme problem, jeg fjernede fluebenet ved , Aktiver netværksadgangskontrol ved hjælp af IEEE 802,1X.
det løste mit problem, prøv det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-10-05 08:51

Jeg tror at den trådløse tråd er knækket for Johannes den 2., siden vi ikke høre mere fra ham?!

Godkendelse af svar
Fra : johannes2

Dato : 01-10-05 17:46

Tak for svaret Rosco40.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 02-10-05 11:00

Glæder mig du kunne bruge det.