/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
virus advarsel i win xp
Fra : popo
Vist : 378 gange
120 point
Dato : 10-09-05 16:01

kommer med en advarsel der står This information from Microsoft,is important!!!!
Your computer is infected!
You need to download special removal program
Jeg kan godt se det må være en virus men hvordan kan den fjernes for denne advarsel popper op hele tiden og den fylder hele skærmen.
jeg kan ikke fortage mig noget på pcèn da denne advarsel ikke kan fjernes.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-09-05 16:12

prøv start+kør og skriv msconfig (tryk enter)
Sæt hak i "diagnostisk start..." og tryk ok.
Genstart maskinen... så skulle du være i stand til at få fjernet evt. ting, der ligger i opstartsfasen. (kan også ses i msconfig)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-09-05 17:18

Prøv evt. www.virusfri.nu eller www.arlet.dk

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-09-05 17:24

har vi kigget lidt på de sjove sider

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-09-05 18:37

Han har ihvertilfald ikke ret megen beskyttelse, hvis den kan lukke sådan en lille en´ ind.
Og de findes desværre også mange andre steder, der også bruges daglig af børn.
Bare til oplysning....
mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-09-05 22:45

popo - se så at komme ind og hent hijackthis hos enten arlet eller spywarefri som nævnt ovenfor - hos arlet kan du læse om den også - scan og send loggen ind - så bliver du hjulper hele vejen igennem og får renset helt ud og får gode råd om hvordan du skal beskytte din pc

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-09-05 23:10

Tidspunktet, taget i betragtning, tror jeg hans Pc er blevet overtaget af ET.........

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 03:57

Prøv ved opstart (FØR Windows begynder at starte op) at trykke F8. Derved får du forskellige valgmuligheder. Vælg 'Fejlsikret tilstand med netværk...'

Er du heldig, kan du nu gå ind på http://www.spywarefri.dk og blive on-line scannet for Ad-/Spyware med X-block som du finder her : http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Du kan også vælge at on-line scanne for både virus og spyware hos Trend Micro (..et velrenommeret firma) :

http://housecall.trendmicro.com

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-09-05 09:05

hvis du slet ikke kan komme til at gå online er du ilde ude da - men - står der ikke noget om hvad der er galt udover lige den melding ???? Infektionen kan jo være både virus eller meget drilagtigt snavs !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-09-05 09:17

POPP hør så efter - ind hos www.spywarefri og få scannet din pc - så kommer du af med alt det snavs du har med god hjælp undervejs !!!!!!!!!!! (der skal mere til end at blot fjerne skidtet - det skal ud de forskellige steder fra )

afsted med dig !!!!!

og det samme her: http://www.kandu.dk/dk/spg/74087

Kommentar
Fra : popo

Dato : 11-09-05 13:34

takker for alle de gode svar, har været inde på de sider og skannet for alt snavs, kører AVG og den finder ikke nogen virus mere, den fandt ellers en der hed Worm/hybris ,men den er væk. Det eneste der er tilbage er en advarsel på skrivebordet, som jeg skriver i mit spørgsmål, jeg kan se at det må have noget at gøre med indstillinger for skrive bord, for jeg kan ikke vælge mit baggrunds billed på skærmen

Kommentar
Fra : popo

Dato : 11-09-05 13:34

takker for alle de gode svar, har været inde på de sider og skannet for alt snavs, kører AVG og den finder ikke nogen virus mere, den fandt ellers en der hed Worm/hybris ,men den er væk. Det eneste der er tilbage er en advarsel på skrivebordet, som jeg skriver i mit spørgsmål, jeg kan se at det må have noget at gøre med indstillinger for skrive bord, for jeg kan ikke vælge mit baggrunds billed på skærmen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-09-05 05:33

hvad er der til forskel siden du ikke kan vælge det billede - har du måske slettet det - er det mon det der har haft virus - husker du ikke hvordan du gør - er noget nedtonet så du ikke kan vælge det ????????

umiddelbart ville jeg formode at der er en grund til at skiltet dukker op - det ville de både på spywarefri og hos arlet fortælle dig om

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-09-05 16:36

hvis du ikke kan få dit skrivebordsbillede frem, har din pc nok alligevel taget skade. har lige selv haft samme problem og måtte formatere min pc

Kommentar
Fra : popo

Dato : 12-09-05 17:02

tak tak har formateret hele skidtet nu kører vi igen har instaleret virus programmer hijjackt spyboot og hvad vil du have nu håber jeg det kører et stykke tid så vi slutter for denne gang.PS hvorfor kan jeg ikke logge ud fra Kandu ser ud som om jeg er online hele tiden

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 120 point
Dato : 12-09-05 18:31

du er da online når du er på

kandu sover jo ind i mellem så prøv igen - du kan altid checke ved at forsøge at besvare et spørgsmål - så vil der komme en login boks op hvis du ikke er logget ind

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 13-09-05 03:21

ET PHONE HOME
///////HOME PHONE,,,,,MS

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 13-09-05 21:09

det lyder som en reklame, og som CWS prøv at gå på http://www.trendmicro.com/ftp/products/online-tools/cwshredder.exe og hent CWSshredder og se om det sku være den der drillede dig..

D9N

Godkendelse af svar
Fra : popo

Dato : 31-08-06 08:42

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-06 08:46

selvtak