/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
zonealarm er blevet lidt besværlig...
Fra : jeanette18
Vist : 413 gange
40 point
Dato : 10-09-05 13:22

Eller også er jeg bare ikke kvik nok. Men..... jeg får ofte en fejlmelding der går på: DU HAR IKKE RETTIGHEDER TIL AT SE DENNE SIDE. Jeg har standardindstillingerne slået til i zonealarm og ved jo godt at jeg kan indstille programmet til at jeg må se siden, men problemet er at jeg ikke lige kan gennemskue hvordan jeg "genkender" siden i zonealarm. Engang imellem får jeg meldingen når jeg vil downloade et program andre gange når jeg blot vil ind på et site.
Spørgsmålet er: hvordan genkender jeg siden/programmet når jeg nu ikke lige kan finde det under programkontrol i zonealarm?
Hvor skal jeg evt. ellers kikke?

Opsætningen er bl.a. under firewall (main):
1) internet zone security = medium
2) trusted zone security = medium

Opsætningen er bl.a. under firewall (zone):
1) eget netværk
2) loopback adapter

loopback adapter ved jeg faktisk ikke lige hvordan den er havnet under kategorien, men jeg mindes under installeringen, at jeg på et tidspunkt fik valget mellem at sætte prik i internet zone og trusted zone hvor jeg så valgte den sidste. Tror fejlen kan ligge deri - hvad siger I ?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-09-05 13:36

Jeg kan ikke hjælpe dig med dit problem, men:

Hvorfor skal du altid stille det samme spørgsmål i 2-3 fora på samme tid?

Hvis jeg brugte lang tid på at svare, og du havde fået svar i et andet fora først ville jeg nok blive sur.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-09-05 13:37

Hej, tror du ikke bare, du er kommet ind på en side, hvor du virkelig ikke har rettigheder, til at se indhold.
Har du en side vi kan prøve.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 11-09-05 20:38

Heysa BertelBrander> Når jeg lægger mange (ikke alle) mine spørgsmål ind i flere foras kan det skyldes ting:
1) Spørgsmålet kan være med til at flere brugere får indblik i problemstillingen og såfremt de følger med i de forskellige svar der kommer giver det indput og lærdom. Det kan mange gange være med til at øge brugernes viden.
2) Spørgsmålet kan være så vigtig at jeg har brug for et meget hurtig svar.
3) De svar der kommer er ingen garanti for at det er rigtig. I disse situationer er det rart at have flere svar at vælge imellem og tilsidst skulle det gerne ende med at ramme plet.¨

Jeg kan ihvertfald fortælle dig at jeg synes jeg har lært utrolig meget ved at følge med i de mange løsningsforslag der komme i de forskellige tråde. Har svarene ikke være korrekte kan de måske være med til at pejle i den rigtige retning.
Prøv at lægge mærke til at jeg ofte linker de de forskellige foras, netop med det formål at de aktive brugere kan se hvad der kommer ind af andre forslag, og på den måde hjælper man i flok.
Jeg kan måske godt se hvad du mener såfremt man er pointjæger men for dem som kun ønsker at hjælpe brugeren med at finde løsningen tror jeg de kun synes det er ok. Jeg kalder det samarbejde.

smxxx> Jeg tror løsningen er fundet, idet jeg har valgt at af- og geninstallere programmet og med markering ud for internet zone security fremfor trusted zone som jeg havde før. Ser ud til at det hjælper nu.
Opsætningen er bl.a. under firewall (main):
1) internet zone security = medium
2) trusted zone security = medium

Og grunden til det lidt "sene" svar er såment kun fordi jeg vil give programmet tid til at vise at jeg havde fundet det rigtige svar og dermed kunne give jer en tilbagemelding med den rigtige konklusion.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 11-09-05 21:17

Heysa igen bertelbrander> Her var faktisk et godt eksempel: http://www.eksperten.dk/spm/639804

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 40 point
Dato : 13-09-05 19:48

>Jeanette18, det er ikke noget problem, jeg ignorerer blot alle spørgsmål fra dig, da jeg ved at du stiller spørgsmål flere steder.

Kommentar
Fra : lagune

Dato : 02-10-05 08:08

jeg vil gerne have en word dokument lavet om til en jpg fil !! kan man det og hvordan ?
taqk for de svar til hjælp som vil komme..
MVH.. lagune

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-10-05 13:56

Hvorfor spørger du her i stedet for at oprette et spørgsmål selv?

Google har 972 hits hvis man søger på "word to jpg" mon ikke en af dem kunne bruges.
Men du skal nok overveje om det er en god idé, da tekst ikke bliver ret godt med jpg billeder.
Det var måske bedre at konvertere til f.ex. png, gif eller pdf

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 02-10-05 14:28

Heysa BertelBrander> Det er selvfølgelig helt op til dig selv hvad du vil, men jeg anser denne holdning for at være rimelig egoistisk.
God weekend til dig:)

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 02-10-05 14:29

Tak for svaret BertelBrander.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-10-05 21:56

Egentlig synes jeg ikke der er grund til at trække diskutionen i langdrag men,

Jeg vil nok stille spørgsmål om hvem der er mest egoistisk, den der beder om at flere menesker skal bruge tid på at svare på ens spørgsmål, unden at man kan se hvad andre har svaret, eller den der ikke vil svare på sådanne spørgsmål.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 02-10-05 22:21

Det kan du delvis have helt ret i, men jeg går da klart ud fra at de brugere som er aktiv på foras - vel er der enten for at få eller give svar eller blot for fornøjelsens skyld for selv at lære af indlæggene. At en bruger får hjælp af flere på èn gang, enten i samme foras eller hjælpen er fordelt over flere foras - har jeg svært ved at se forskel på.
Og så er der lige pointrytterne. Ja da kan jeg godt forstå at de bliver sure - men man kan jo ikke gøre alle tilfreds.