/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikoner på skrivebordet. ?
Fra : Sygate
Vist : 435 gange
188 point
Dato : 10-09-05 13:09

Hvordan kan det være at jeg på min ene computers skrivebord har flotte ikoner med de forskellige firmaers logo i stedet for IE ikonet, og på min anden computer er ikonerne allesamen kun IE ikoner.?

Kan man ikke gøre et eller andet så der også bliver vist firmaernes logo på den anden?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-09-05 13:15

Har samme problem, efter at jeg genstarter pc´en.
Kan det være fordi, du muligvis skulle højreklikke, og gøre dem skrivebeskyttet.
Ellers kan skifte iconet ud.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-09-05 13:16

Vrøvletaster.
Ellers kan du skifte iconet ud, med et andet.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 10-09-05 13:38

Nej det er dit styresystem, der automatisk laver ikonerne om. Men hvis du klikker på egenskaber på dit ikon kan du altid lave et mere spændende ikon, men jeg tror du er nødt til at leve med IE ikonerne, og ikke logoet fra et bestemt firma.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 10-09-05 14:11

Det er bare mærkeligt at f.eks auktionsfirmaet Ebay har deres eget logo på ikonen på min ene computer ogi kke på den anden..?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-09-05 16:49

prøv at kigge i mappeindstillinger og fanebladet filtyper - der kan du lave nyt eller forandre

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-09-05 16:51

Ligger iconet/programmet i start, kan være det er derfor.
Ellers kan jeg ikke diske op med et gyldigt svar.
Mener, at det kan service pack 2, før jeg installere den, var iconerne "originale"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-09-05 17:35

Jeg ved ikke om der er en sammenhæng eller noget der bare skete tilfældigt, men på et tidspunkt havde jeg mange problemer med virus m.m. og fandt ud af, at det var noget der lå i Adobe/Acrobat-reader og slettede derfor det program.
Efter den tid ændrede ikonerne på skrivebordet sig også til kun at vise IE ikonerne.
Så hvis du ikke har det program på den ene PC, kunne du jo prøve om det er derfor.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-09-05 06:52

altså - højreklik på skrivebordet - vælg egenskaber - vælg fanebladet skrivebord - vælg tilpas skrivebord - klik på skift ikon ........ her kan du så vælge hvilket ikon du vil bruge

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 13-09-05 16:50

igen et forkert svar af dig miritdk
De ikoner du der kan vælge mellem er IE ikoner og IKKE nogen valgfrie ikoner.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-05 20:37

hov ja - var lidt for hurtig ude men:

de valgfri ikoner jeg finder og har fundet - var under skift ikon og gennemse - c drev - programmer og i den mappe der tilhører det program man ønsker ikonet fra vælger man så (der vil automatisk stå ikonfiler)

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 13-09-05 23:46

Jeg tror at sygates spørgsmål bliver misforstået.
Han leder ikke efter nogle "indbyggede windows-ikoner" som han kan skifte med.
Han leder - ligesom jeg - efter et svar på hvorfor at man sommetider kan få websitets eget ikon i stedet for - det lidt kedelige - IE-ikon.
I "Foretrukne" er det hos mig for øjeblikket kun YAHOO der har eget ikon, førhen har jeg set det på en del andre sider, bla. degulesider, TV2, DR o. lign.

Accepteret svar
Fra : onkelkeld

Modtaget 188 point
Dato : 14-09-05 12:53

Jeg bruger på mine maskiner et program som hedder am-deadlink, det kan findes på : http://www.aignes.com , programmet er gratis og kan dansk, det kan rydde op i foretrukne og også finde de orginale ikoner, jeg kører det en gang om ugen, efter at jeg ellers har rydet op på maskinen.

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 14-09-05 13:12

Glemte lige at fortælle , programmet har en funktion, der kan vise de defekte link's først, det er ofte nærliggende at slette disse, men tænk dig lige om, det kan være et link er dødt, fordi man er ved at opdater siderne, eller en server er nede og ved af erfaring at det er skide surt hvis man får slette i sine fortrukne og det senere viser sig at siden stadig findes, men den bare ikke var aktiv da jeg testede den med am-link.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 15-09-05 13:58

Tak for hjælpen allesammen.
Jeg prøver lige det program onkelkeld

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 20-09-05 21:20

Sådan.. Tak til onkelkeld..